Wij (de familie en ik) zitten met een probleem. Mijn opa is opgenomen in het ziekenhuis en als hij hier uit komt, kan en mag hij niet terug naar zijn eigen huisje. Hij moet dus naar een verpleeghuis. Alleen mijn opa heeft een kat.. Die was eigenlijk van mijn oma maar die is 2 jaar terug overleden. De kat mag niet mee naar het verpleeghuis. Nu weet ik echt nie wat we met de kat moeten doen. Ik wil haar het liefst niet naar het asiel doen. Daar heeft ze al zolang gezeten. Maar het is een enorm schuw katje. Bij mijn oma en opa was ze dat niet zo. Dan kwam ze nog wel eens op schoot liggen. Maar wij hebben al 3 katten en mijn oom ook. Mijn andere oom in alergisch dus daar kan ze niet heen. Ik denk dat het heel moeilijk wordt om een nieuw huis voor haar te zoeken.
Dus ik hoop dat jullie nog wat opties weten voor ons. Ze gaat sowieso niet naar het asiel want daar is ze zo angstig geworden. Dus ik denk dat een huisje zoeken (met de kans dat ze verkocht wordt vanwege haar karakter) of laten inslapen maar daar vind ik haar sowieso t jong voor (12 ong)
Gaat het uitmaken of je 3 of 4 katten hebt? Zo ja dan een goed adresje zoeken.
Mossel
Geplaatst: 04-08-12 12:28
Het niet toegestaan om een voormalig asieldier door te verkopen of weg te geven
keona
Geplaatst: 04-08-12 12:33
eigenlijk snap ik het probleem niet zo,want zo te lezen zijn jullie katten mensen.dus waarom pak je de kat niet gewoon in huis,dat ze nu schuw is naar jou toe zal wel bij trekken als ze bij jullie woont.ik zeg of jij ze in huis nemen of je andere oom die ook een katten mens is.het beestje kiest er ook niet voor
Het is een beestje dat echt rust nodig heeft. En met mijn kitten en de hond gaat dat niet lukken. En mijn oom heeft 3 kittens. Ik probeer nu via deze weg een oplossing te zoeken want verder doet niemand er wat aan. En aangezien ik haar heb uitgekozen een aantal jaar terug wil ik er nu ook een oplossing voor zoeken.
Johnie
Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-12 12:50
belle_boef schreef:
Gaat het uitmaken of je 3 of 4 katten hebt? Zo ja dan een goed adresje zoeken.
Mij maakt het niet uit. Ik zou der graag in huis nemen. Maar dat zou sowieso niet chill zijn voor de kat en mijn ouders willen er geen kat bij.
Solleke_Noah
Geplaatst: 04-08-12 12:51
12 jaar is ook niet meer zo jong, dus evt toch eerst proberen bij jezelf? Dan kan je af en toe misschien nog foto's voor je opa meenemen naar het verpleegtehuis, als hij dat leuk vindt
Overleg eens met de mensen van www.slhh.nl die kunnen hier misschien iets voor jullie betekenen.
jiperdepip
Geplaatst: 04-08-12 13:07
vreemd daterniemand in de fam of kennisenkring te vinden is die de zorg op zich wil nemenzou toch een mooi gebaar zijn naar de eigenaar van het beestje lijkt mij
merensje
Geplaatst: 04-08-12 13:19
Mossel schreef:
Blijkbaar overheen gelezen: als de kat al uit het asiel komt ben je verplicht contact op te nemen met het asiel. Je mag niet zelf de kat herplaatsen zonder hun toestemming.
Johnie
Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-12 15:06
Mossel schreef:
Oh dat wist ik niet. Dus dan zou ze sowieso weer terug moeten?