Ik heb een vraag wat betreft mijn kat Punkie, inmiddels alweer 6 jaar oud.
Hij is altijd vreselijk bang voor de DA, zit helemaal verstijfd in zijn reismandje en heeft er veel stress van als we er heen gaan voor de jaarlijkse gezondheidscheck en inenting tegen niesziekte. Zelfs als we hem thuis anti vlo en anti worm geven is hij al helemaal over zijn toeren (met een pipetje in de nek)
Nu is mijn vraag dus, is die gezondheidscheck en inenting echt nodig? Hij heeft vroeger al eens niesziekte gehad, is hij er dan niet min of meer immuun voor of kunnen katten dan vaker krijgen? Hij loopt wel soms wat te snotteren maar dat heeft hij altijd al gehad. We hebben het thuis altijd wel gauw in de gaten als hem iets mankeert dus mocht hij natuurlijk een keer echt ziek worden gaan we wel naar de DA.
Ik vraag dit omdat we van de eergister met hem weer naar de DA zijn geweest en van de stress liet hij een heleboel haren los. Thuis was hij ook veel meer gestrest dan anders, hij was de hele tijd aan het krabben, likken en bijten. (nee, het zijn geen vlooien, de DA had nog gezegd dat hij geen vlooien heeft. We hebben niks veranderd aan zijn voeding of iets anders dus dat kan het ook moeilijk zijn)
Het was dus echt puur stress en ik vond het zo naar om te zien, mijn lieve katerbeestje, normaal zo heerlijk relaxt en nu zo gespannen

Wie helpt ons uit het dilemma?