Waarschijnlijk artrose, rennen te belastend?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Waarschijnlijk artrose, rennen te belastend?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 18:38

Onze Sheltie van 11 heeft waarschijnlijk (lichte) artrose, hij lijkt hier verder geen pijn aan te hebben, alleen als hij heeft gelegen is hij wat stroef en een beetje mank.
Wat ik me afvraag: als we spelen rent hij graag en biedt dit ook zelf aan, dit is dan 5/10 minuten. Verergert dit de artrose of niet? Ook doe ik veel kunstjes met hem, zijn dingen als steigeren, buigen, spagaat, uitgestrekte draf ect. dan te belastend?

Alvast bedankt :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 09:44

Gewoon belasten lijkt me prima kunnen, lopen en kleine stukjes rennen. Kunstjes lijken me wel vrij belastend. Rust roest, maar overbelasten is ook niet goed. Maarre, hoe krijg je een hond in spagaat??

Wendy_Komen

Re: Waarschijnlijk artrose, rennen te belastend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 09:46

Goed uitkijken dat je niets forceerd. En goed suplement in de vorm van glucosemine geven.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 09:50

SusanH schreef:
Gewoon belasten lijkt me prima kunnen, lopen en kleine stukjes rennen. Kunstjes lijken me wel vrij belastend. Rust roest, maar overbelasten is ook niet goed. Maarre, hoe krijg je een hond in spagaat??

Perongeluk aangeleerd toen ik een koekje had en mjn hand uitstak en de hond daarop reageerde :)
Afbeelding Dit is een beginnetje van de spagaat, gaat meestal ook niet verder.
http://2.media.hyves-static.net/1502493 ... 93977.jpeg
Dit is de beginpositie

Kunstjes ben ik ook langzaam aan gaan minderen, trainden we eerst bijna iedere dag, nu 1-2 keer per week, en meestal ook kleine kunstjes :)