boomer hondje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

XNienke_

boomer hondje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 12:54

hallo allemaal,
wij zijn op zoek naar een hondje.
een boomer (shih tzu x maltezer) om precies te zijn,
veel van jullie vinden dit waarschijnlijk geen goed plan en zouden een rasechte maltezer of shih tzu kopen maar wij vinden een kruising echt leuker.

we wilden gaan kijken bij kennel de hoeve, maar naar al die reacties gaat die kennel het niet worden :n
wij willen absoluut niet meewerken aan broodfokkers en willen een gezonde pup.

toen kwamen we een pension tegen waarvan die mensen van hun eigen hondje eens per jaar een nest met bomer pups heeft.
dit leek ons ideaal dus mijn vraag is of iemand nog zo iets kent, of iets anders met boomerpups.

alvast bedankt

Dahlia

Re: boomer hondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 13:05

M'n ouders hebben 2 honden, waarvan 1 een boomertje. Echt een schatje :)) Wij hebben haar toendertijd uit eh.. Sint michelsgestel gehaald (als ik het zo goed spel :') ).
Die hadden ook eens in de zoveel tijd een nestje. Geen broodfokker :)

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 16:37

heb je misschien een site?

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 00:41

Nee ze hebben geen site.. Ik heb ook geen idee of we nog een telefoon nummer hebben.. Ik zal het voor je vragen ;)

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 00:46

okee dankjewel

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 17:18

Wij zijn ook op zoek!

Ts, al iets gevonden?

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-12 19:02

nee helaas niet..

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:08

Gewoon doen, een kruising kopen! :j Alleen is het dan wel lastig om een nestje te vinden, omdat ze vaak niet gericht gefokt worden. Ik hoop dat je gauw wat vind. Als ik jou was zou ik wel kijken of de ouderdieren getest zijn op de rasspecifieke kwalen. Ik zou zelf ook stamboom ouders willen, zodat ik de afstamming weet.. Maar ja, waar vind je nou een fokker die met stamboomhondjes kruist weet je wel. :\ Je zal waarschijnlijk vaak bij een particulier of broodfokker terechtkomen die er heilig van overtuigd zijn dat ze het ras Boomer verkopen. :=

Ik elk geval succes met je zoektocht, ik hoop dat je een gezond nestje tegenkomt met jullie nieuwe huisgenoot. *\o/*

NesG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 09:22

Zover ik in de omgeving hier heb gezien is de kruising, of boomer, en super sterk dier die niet snel problemen heeft. Dus ik zou zeggen, lekker doen :D
Maar goed ik ben zelf sowieso voorstander van de kruisng van bepaalde rassen. Het ras op zich heeft veel gebreken, maar gekruist met een ander ras.. altijd een poging om de slechte eigenschappen eruit te krijgen op voornamelijk gezondheidsgebied.

Boomers worden juist steeds meer gericht gefokt en er zijn zelfs mensen die een boomer een ras noemen. Ook al is dat niet officieel zo, ze zijn behoorlijk in opmars door het vaak lieve karakter, hun grootte en gezondheid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 14:15

wij hebben ook een boomerhondje gehad. We hebben haar helaas een paar maandjes geleden moeten laten inslapen. ze was 14 geworden en is nooit ziek geweest. Wij hebben toen heel veel geluk gehad. Ze kwam ook van een broodfokker. maar mijn ouders hadden toen nog geen verstand van goede fokkers. ze zagen een advertentie staan en konden hem gelijk op halen. De ouders van de pup nooit gezien en hij kwam ermee uit een oude schuur lopen. Daarna hoorden we dat heel veel hondjes van daar allemaal overleden zijn en dat wij geluk hadden.

Dus succes in je zoektocht!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:30

als je perce een kruising wil (ik snap het hoor, heb hier ook een krusiing lopen) let dan eens op een dierenasiel. Echter wel weer oppassen want er zijn schijnbaar in Belgie asielen die min of meer samen werken met broodfokkers heb ik begrepen.

Of idd op MP bijv. kijken en een nestje nemen dat in huiselijke sfeer opgegroeid is. Dan wel kijken hoe de puppen erbij zitten (in huis of in schuurtje) moeder moet aanwezig zijn (vader vind ik dan weer altijd het liefst niet omdat je dan weer kans hebt dat je bij mensen zit die elk half jaar de moeder laten dekken) zijn de puppen schoon, hebben ze een gescheiden slaap en speel plaats, zijn ze heel vrij en blij naar mensen toe, en ook zeer belangrijk: welke advertenties heeft de verkoper nog meer staan? Als je op alle advertenties klikt bij de verkoper en je ziet diverse nesten staan zoek dan gewoon verder.

Mocht je maar 1 pup mogen zien en niet de moeder en/of nestgenoten dan niet aan beginnen! Verder moeten de puppen al 7 á 8 weken minimaal zijn en eerste enting gehad hebben.

Het blijft altijd gokken waar je je pup aan schaft. Heb het zelf bij een asiel gedaan en nooit spijt van gehad. Dan weet ik niet waar de pup vanaf komt maar ik steun in elk geval geen broodfokker of iemand die zijn/haar teef steeds maar weer laat dekken. De moeder van mijn hond was namelijk afstand van gedaan toen ze hoogdrachtig was. Die mensen snapten niet hoe het kon gebeuren en wilden er geen verantwoordelijkheid voor nemen. De teef is gesteriliseerd toen de pups allemaal weg waren en daarna ook herplaatst.

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 19:59

Ts, heb je al een hondje gevonden?
Wij zijn ook opzoek, maar op mp staan bijna alleen maar advertenties van 'fokkers' die meerdere rassen fokken. En daar hou ik niet zo van.. -O-

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 21:13

sorry maar wij zijn niet meer op zoek naar dit soort honden,
wij hebben een ander ras gevonden..
maar misschien komt er helemaal geen hond :(