Wilde kittens (opvang gezocht)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

Wilde kittens (opvang gezocht)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 08:38

Bij ons op stal zaten 2 wilde kleine kittens, nu 9 weken oud.
Gisteren heb ik ze te pakken kunnen krijgen en heb ik ze bij mijn moeder gebracht, ik kan ze zelf niet houden omdat mijn vriend dat niet wilt.
Nu zijn ze dus bij mijn moeder maar ik weet niet of dit lang goed zal gaan aangezien mijn moeder vaak erg in de war is.
Nu ben ik dus alvast opzoek naar een opvang voor het geval dat de poesjes ook niet bij mijn moeder kunnen blijven.
Het gaat dus om 2 wilde kittens die nog nooit een mens hebben gezien, ze zijn ontzettend angstig en blazen en krabben als je ze pakt.
Bestaat er een opvang die zulke kittens opvangt?

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 08:39

Gewoon bij het dierenasiel :)

dancertje

Re: Wilde kittens (opvang gezocht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 08:44

ik zou zeggen of het asiel of bel de dierenambulance die weten ook wel raad ermee

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 08:49

Bel idd even naar het asiel. Die hebben gastgezinnen die zulke kittens opvangen.
Deze worden niet zo in het asiel geplaatst aangezien ze niet te plaatsen zijn in een gezin.

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 09:13

Ik weet dat Stichting Katimo zulke kittens opvangt, maar die zit in Roermond dus denk niet dat ze helemaal naar t gooi rijden. Al kan je ze mss wel n belletje geven om te vragen of hun dan misschien n ander adres weten waar je ze heen kan brengen. Er zal vast wel n soortgelijke stichting in de buurt zitten.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 09:16

Ik dacht bij dierenasiel Almere gelezen te hebben dat zij opzoek zijn naar boerderij katten. Misschien zijn deze daar ook wel geschikt voor?

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 09:16

Dierenasiels zijn leuk maar met wilde kittens is het wel afmaken daar;) Want die maken te weinig kans op een nieuw gezin en zitten te lang in het asiel. Ze zeggen het nooit....maar gebeurd wel.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 09:18

Kostolany schreef:
Dierenasiels zijn leuk maar met wilde kittens is het wel afmaken daar;) Want die maken te weinig kans op een nieuw gezin en zitten te lang in het asiel. Ze zeggen het nooit....maar gebeurd wel.

Dat was vroeger misschien zo maar dierenasiels mogen geen dieren meer afmaken, wat niet altijd goed is maar het is wel zo.
Sommige "onplaatsbare" dieren zitten daar tot hun dood.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 09:20

kerstkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 09:21

Kun je kijken wat het zijn? Ik woon op een boerderij en 2 katertjes kunnen we er wel bij hebben!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 10:39

Bedankt voor de tip Sonja!
@Petra, het zijn volgens mij een poesje en een katertje, maar ze zijn echt wild hoor... als je ze op een boerderij los laat zie je ze nooit meer terug.

kerstkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 10:44

o maar daar hebben we dr wel meer van lopen, maar de poezen hebben we allemaal laten helpen t werden er alleen maar meer. Vandaar dat ik eigenlijk alleen katertjes wil.
Steriliseren is een dure hobby :+

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:30

Wat een onzin, wilde kittens (en overigens ook katten) worden écht niet afgemaakt. Geen idee hoe je aan die banketstaaf komt, maar dat is niet waar.
Worden ze niet sociaal genoeg om geplaatst te worden? Dan blijven ze (bij het asiel waar ik deze vakantie werk) gewoon hier.

Wij hebben momenteel ook meerdere kittens zitten, waarvan er 3 erg verwilderd zijn. Ze zitten met z'n allen in een grote kamer, en 1 van de 3 is de grootste knuffel geworden die erbij loopt. Andere kittens aandacht zien krijgen doet heel veel wonderen :j

Pb maar even als je meer wilt weten! Ik kan je zo het adres geven. Oja, en teveel verplaatsen zou ik niet doen. Neem een beslissing. Laat ze daar of breng ze weg...

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:33

Kostolany schreef:

Misschien is dat bij jullie zo, maar hier zeker niet :n

@ TS gewoon even het asiel benaderen :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 05:44

Kostolany schreef:

en bedankt voor de kortzichtigheid.........

ook wilde kittens hebben recht op een leven namelijk ;) bij vele asielen zijn daar zorgvuldig pleeggezinnen voor uitgezocht om ze een kans te geven. 9 weken jong lukt vaak wel maar liever hebben ze ze uiteraard eerder en met mams zodat die geholpen kan worden en er over een half jaar niet weer lopen van haar.
Wij geven ze zeker 1 maand de tijd en zijn ze dan nog niet iets tammer dan worden ze weer uitgezet maar worden ze wel eerst geholpen. Zomaar afspuiten? De mensen die daar werken hebben ook gevoel, echt waar hoor! En zouden net als vele andere normale mensen nooit kiezen voor inslapen als dat vermeden kan worden.
Soms snap ik gewoon niet dat er mensen blijven roepen dat asielen alleen inslapen. Een asiel is voor opvang EN herplaatsing dat hoort bij elkaar. Dat het niet altijd zo kan is balen maar dat zijn wel de uitzonderingen. ;)

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 08:54

Ik heb ze gisteren naar het asiel gebracht en werd echt heel aardig behandeld.
De kittens zijn meteen nagekeken, ontvlooit en ontwormt.
De dame die me hielp vertelde mij dat ze inderdaad een paar weken naar een pleeggezin gaan en daarna gewoon voor adoptie worden aangeboden.
Dus niks afmaken of nooit meer een huis vinden, het komt helemaal goed met ze!

Citaat:
Worden ze niet sociaal genoeg om geplaatst te worden? Dan blijven ze (bij het asiel waar ik deze vakantie werk) gewoon hier.

:j Dat is bij dierenasiel Crailo (waar ik de kittens heen heb gebracht) ook het geval.