Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ik ben gek op Jack Russels, maar dat ras is waarschijnlijk te energiek en vooral te blafferig, ben ik bang.
Dagelijks doen we eea aan trainen en ik róep altijd wel dat Ollie zo makkelijk is, maar ik denk ook wel dat ie zo makkelijk is omdat ie gewoon goed bezig gehouden wordt
In huis merk ik amper dat ie er is, behalve dan dat ie graag gezellig bij mij op de bank kruipt om te kroelen
Hij ligt eigenlijk meestal ergens languit, stuitert in huis weinig en is echt een gezellig huishondje, maar ik moet 'm wel echt voldoende uitdaging bieden 
Klasien schreef:Ik ben alleen en veel thuis. Ik wil gezelschap en een reden om er op uit te gaan. Hele lange wandelingen zullen niet gaan, naast de fiets of scootmobiel kan wel. Een energiebommetje is niet handig voor mijIk ben gek op Jack Russels, maar dat ras is waarschijnlijk te energiek en vooral te blafferig, ben ik bang.
Wij hebben ook een energiebommetje (Kelpie) in een appartementje, maar het geeft geen enkel probleem. Ik maak dagelijks minstens twee lange wandelingen met hem, train met hem, hij gaat mee naar werk/paarden, hardlopen etc. Buiten is hij de energie zelve maar in huis ligt hij meestal languit op zijn kleed.
Neej schreef:ik róep altijd wel dat Ollie zo makkelijk is, maar ik denk ook wel dat ie zo makkelijk is omdat ie gewoon goed bezig gehouden wordt
Natuurlijk zijn sommige rassen energieker dan andere, maar ik geloof echt dat veruit de meeste gedragsproblemen voortkomen uit verveling, zowel mentaal als fysiek. Nu is het misschien niet de ideale keuze om een grote Dog in een flatje te houden, maar in principe is de tijd die je aan je hond kunt besteden van groter belang dan je woonruimte.
AngelSpirit schreef:In iedergeval niet te groot ras. Ik vind spaniels zelf wel aardig formaatje voor apartementen. En wat kohtje zegt: wat wil je er mee (bereid) doen? Goed uitlaat mogelijkheid in te buurt en kans voor ze om lekker los te gaan? Wil je een wat oudere hond uit het asiel, beginnen met een pup?
Oriënteer jezelf, ga naar shows om een betere indruk te krijgen van zo'n ras i.p.v. via een internetfilmpje, plaatje of tekst (hoewel je een goede 'selectie' kan maken van wat voor soort rassen je aanspreekt bij het programma 101 Dogs van Animal Planet, verdiep je dan in die rassen). Spreek eigenaren aan etc. Tenminste, ik zeg dit nu wel. Maar zo zou ik het doen
(kruising)
Blaffen naar de bel deden ze wel, maar als ik weg was niet... Nooit geen klachten gehad van de buren om ons heen.

Klasien schreef:Ik ben alleen en veel thuis. Ik wil gezelschap en een reden om er op uit te gaan. Hele lange wandelingen zullen niet gaan, naast de fiets of scootmobiel kan wel. Een energiebommetje is niet handig voor mijIk ben gek op Jack Russels, maar dat ras is waarschijnlijk te energiek en vooral te blafferig, ben ik bang.