Begin juni zijn we op vakantie gegaan en voor die tijd heb ik de katten en de honden ontvlooid (pipetje) en het huis gespoten. De katten zijn thuis gebleven (werden verzorgd door mijn moeder) en de honden zijn bij mijn moeder geweest.
Na de vakantie zag ik dat Jip (een van de honden) een rode en wat kalere plek had op zijn kont en ik dacht dat hij misschien had zitten bijten van de stress. Die week werd ik krankjorum van zijn gekrabbel, dus heb hem in de badkuip gezet met afwasmiddel (er kwam 1 vlo af), daarna ingespoten met Exil spray en de volgende ochtend een vlooienband om.
De volgende avond zag ik de vlooien heerlijk zitten vergaderen onder zijn vlooienband, dus ik ben vlooienshampoo gaan halen (kon niets anders meer krijgen op maandagavond) en heb hem daarmee gewassen (zo'n 50 vlooien kwamen eraf).
De dag erna heb ik de DA gebeld wat het beste spul was om alle dieren mee te behandelen en waarmee ik écht van de vlooien af zou zijn.
De katten zijn ontvlooid met Beaphar, de honden met Advantage en het huis is gespoten met Beaphar spray.
Inmiddels is het huis in de afgelopen 3 weken al 4x gespoten met Beaphar spray (2 bussen per keer), het hele huis heb ik gespoten met azijn (zou werken tegen poppen), alles wordt keer op keer op keer op keer gewassen (60 graden en heet in de droger), de hondenkussens heb ik weggegooid (evenals een aantal krabpalen) en daar hebben we nieuwe voor aangeschaft.
Afgelopen zaterdagavond heb ik de honden wederom gedruppeld met Advantage en de katten met Bolfo Gold en het huis weer gespoten met Beaphar. Gisteravond zaten de vlooien gewoon weer doodleuk op me.
Er wordt 2x per dag gezogen, standaard met een vlooienband én poeder in de zak en na het zuigen gaat er een prop in de zuigmond zodat die krengen er niet uit kunnen komen. Maar wat oh wát kan ik nog doen?? Ik word werkelijk knettergek en het idéé alleen al zorgt dat ik de hele dag zit te krabben (zelfs op het werk!). Ik lig in mijn bed zoals een paard in de wei staat dat last heeft van horzels.
De DA én de dierenwinkel zeggen dat ik niet meer kan doen dan ik heb gedaan en mijn vriend snapt het probleem niet
Inmiddels heeft dit grapje me al zo'n ruime 350 euro gekost in de afgelopen maand en ik begin me af te vragen of de Rentokil niet een betere oplossing is.
Wie kan mij hierin nog zeggen wat ik kan doen, want dit is echt niet leuk meer.