Rentokil? Of is er nog een andere oplossing?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Rentokil? Of is er nog een andere oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 10:08

Ik word GEK, echt knettergek en overweeg uit logeren te gaan!

Begin juni zijn we op vakantie gegaan en voor die tijd heb ik de katten en de honden ontvlooid (pipetje) en het huis gespoten. De katten zijn thuis gebleven (werden verzorgd door mijn moeder) en de honden zijn bij mijn moeder geweest.
Na de vakantie zag ik dat Jip (een van de honden) een rode en wat kalere plek had op zijn kont en ik dacht dat hij misschien had zitten bijten van de stress. Die week werd ik krankjorum van zijn gekrabbel, dus heb hem in de badkuip gezet met afwasmiddel (er kwam 1 vlo af), daarna ingespoten met Exil spray en de volgende ochtend een vlooienband om.
De volgende avond zag ik de vlooien heerlijk zitten vergaderen onder zijn vlooienband, dus ik ben vlooienshampoo gaan halen (kon niets anders meer krijgen op maandagavond) en heb hem daarmee gewassen (zo'n 50 vlooien kwamen eraf).
De dag erna heb ik de DA gebeld wat het beste spul was om alle dieren mee te behandelen en waarmee ik écht van de vlooien af zou zijn.
De katten zijn ontvlooid met Beaphar, de honden met Advantage en het huis is gespoten met Beaphar spray.

Inmiddels is het huis in de afgelopen 3 weken al 4x gespoten met Beaphar spray (2 bussen per keer), het hele huis heb ik gespoten met azijn (zou werken tegen poppen), alles wordt keer op keer op keer op keer gewassen (60 graden en heet in de droger), de hondenkussens heb ik weggegooid (evenals een aantal krabpalen) en daar hebben we nieuwe voor aangeschaft.

Afgelopen zaterdagavond heb ik de honden wederom gedruppeld met Advantage en de katten met Bolfo Gold en het huis weer gespoten met Beaphar. Gisteravond zaten de vlooien gewoon weer doodleuk op me.

Er wordt 2x per dag gezogen, standaard met een vlooienband én poeder in de zak en na het zuigen gaat er een prop in de zuigmond zodat die krengen er niet uit kunnen komen. Maar wat oh wát kan ik nog doen?? Ik word werkelijk knettergek en het idéé alleen al zorgt dat ik de hele dag zit te krabben (zelfs op het werk!). Ik lig in mijn bed zoals een paard in de wei staat dat last heeft van horzels.

De DA én de dierenwinkel zeggen dat ik niet meer kan doen dan ik heb gedaan en mijn vriend snapt het probleem niet :+
Inmiddels heeft dit grapje me al zo'n ruime 350 euro gekost in de afgelopen maand en ik begin me af te vragen of de Rentokil niet een betere oplossing is.

Wie kan mij hierin nog zeggen wat ik kan doen, want dit is echt niet leuk meer.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 10:16

Oh bah dat klinkt echt vies. Ik snap dat je daar gek van wordt en halve (of hele) smetvrees van krijgt.

Ik weet wel dat je de bron aan moet pakken maar dat doe je al met stofzuigen en spuiten etc.
Weet wel dat de Rentokil ook duur is. Ik snap dat je hier niet mee wilt blijven zitten maar ja.

Anders kan je altijd wel even bellen voor een indicatie. Volgens mij moet dan je hele huis leeg, alles van zijn plek en dan wordt er gespoten.

050206051012

Re: Rentokil? Of is er nog een andere oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 10:20

De hele hut leeg halen is inderdaad ook nogal een onderneming :+

Maar ik word hier echt gek van... ik denk de hele dag dat ze op me zitten (ik word overigens niet gebeten, vriendlief en zoon ook niet), ze beperken zich qua bloed zuigen tot de dieren (hoewel ik ze dus niet meer óp de dieren kan vinden).

Winna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 10:20

Wij hebben dit ook 1x gehad na terug komst van vakantie en kan me je kriebels helemaal voorstellen. Met de vlooiendruppels en spuitbussen kwamen we er niet vanaf en hebben de katten toen laten spuiten met een middel tegen vlooien. Hiervan gaan de vlooien niet meteen dood, maar worden ze onvruchtbaar als ze het bloed van de kat binnen krijgen. Geloof dat we ze 3 of 4 keer hebben laten spuiten daarmee en toen waren we er gelukkig vanaf.

Kan even niet meer op de naam komen van het middel, maar verwacht dat je DA het wel kent. Het was wel vrij prijzig om de katten daarmee te laten spuiten, maar dat zijn de vlooiendruppels en spuitbussen ook al voor jou zo te lezen.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 10:26

ik lees met je mee, ik word er ook niet goed van en kom er maar niet van af.
Heb ook al van alles geprobeerd en ben nu zo wanhopig dat ik elke dag met de stoomreiniger alles schoonmaak en de katten ook maar elke dag met een vlooienkam de boel eruit haal.
Heb advantage gehad voor de katten, ecostyle omgevingsspray, beaphar, exil, frontline, Eliminall ( nooit weer bijna alle katten hadden kale plekken hiervan heb dus ook de fabriek ingelicht) en helaas ben ik er nog niet vanaf, nu kwam mijn DA eraan met een injectie die een half jaar werkt a €130,- en dit keer 8 katten dat werd me een beetje te gek en dan is het nog maar de vraag of het dan wel werkt.
Ook ik heb alle krabpalen uit huis gedonderd en de kussen op 90 graden gewassen en die komen ook eerst de kamer niet meer in.
Heb binnen katten dus ze komen niet verder als de kamer en de keuken ik weet dat ik ze mee kan nemen aan mijn kleren ( de eitjes dan) dus ook die gaan gewoon dagelijks in de was. grr echt wat een gruwel beesten.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 12:56

Deflin, dat is inderdaad een erg duur grapje... wij hebben 9 katten, dus tel maar uit de winst.
Die krengen zijn echt verschrikkelijk... en erg moeilijk stuk te krijgen.

Ik hoop dat iemand DE oplossing nog heeft :+ Zou fijn zijn.

Willeke12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 13:14

jeetje wat een drama zeg. ben blij dat ik daar geen last van heb. vorige week 1 vlo gevonden en gelijk frontline druppels gebruik en verder niks meer gezien . van het voorjaar al wel het tapijt opgeruimd wat dat was vorig jaar toch wel een goede broedplaats..ik zit zelf in de dierenbenodigdheden dus ga even voor jullie op zoek of er nog andere middelen zijn..

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 13:19

de oplossing heb ik niet maar wel een tip als je gezogen hebt je stofzuiger zak meteen weg gooien ookal zit die niet vol

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 13:25

alles met de stoomreiniger. Zo kom je tussen kieren van laminaat, zo kun je vloerbedekking, kleden, stoffen banken enzovoort ook goed aanpakken.

Wat een hel zeg die vlooien, ik hoop dat je snel de oplossing gevonden hebt.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 14:18

Als je echt een goeie vlooienplaag hebt, kan het een jaar tot anderhalf duren voor je er echt vanaf bent.

De eitjes zijn namelijk onverwoestbaar (alsof ze van een andere planeet komen)
Ze zijn niet bevattelijk voor alle spullen die er voor vlooien bestaan.
Een eitje kan ook rustig een jaar liggen, tot de omstandigheden zo gunstig zijn dat zo'n eitje uit komt.
Zo lijkt het alsof de plaag opnieuw begint, terwijl de plaag er al een tijdje was en nooit is weg geweest.

Mijn advies is, (en al klinkt het onbemoedigend) dat je of toch aan rentokil gaat beginnen of dat je toch nog even geduld hebt.
Blijf niet rommelen en steeds weer andere merken gebruiken. want dit kan en een allergische reactie geven en het middel kan niet meer werken en misschien het belangrijkste, het kost jou klauwen met geld.

Gewoon door gaan, zoals je nu bezig bent,
Stofzuigen, stofzak weg (als je een stofzakloze stofzuiger hebt, een stukje vlooienband in de stofzuiger) spuitbussen gebruiken, NIET dweilen want dat vinden ze erg lekker, en iedere 4 weken je katten behandelen.
Ook al zie je nog vlooien op je kat lopen, als je die kat direct in een steriele omgeving zou zetten, vind je na een paar uur dode vlooien, het middel heeft namelijk tijd nodig om in de vlo te werken (ongeacht frontline, advantage, beaphar etc)

Mocht je nog vragen hebben, mijn PB staat altijd open, tenslotte krijg ik per dag zeker gemiddeld 2 mensen in mijn winkel met précies het zelfde verhaal, en die zijn er uiteindelijk ook vanaf!

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:33

Niet!!!!! Stofzuigen nadat je je huis behandeld. Op die manier heb je dus netjes alle werkzame stof opgezogen en er dus in weze voor gezorgd dat de eitjes in je huis prima konden uitkomen zonder dood te gaan....
Ik weet niet meer precies hoe lang je niet mag zuigen na het inspuiten van je huis. Maar hier zit dus een groot aandachtspunt.

Succes met de springdingen, bleg, dat ze maar snel een ander huisje zoeken....

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:25

Jeetje, wat een hel lijkt me dat! Gadsiedarrie, vind het al verschrikkelijk als ik er 1 uit haal bij m'n katten....

Helaas is er nu niet zoveel meer aan te doen voor je. Het duurt namelijk even voordat een plaag voorbij is. Je krijgt ze gewoon niet allemaal in 1x dood, door de eitjes etc die inderdaad nog uit gaan komen. Ik vrees dat je nog een maand (of 2?) geduld moet hebben, en dat je er dan daarna écht af moet zijn!

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:29

Bij ons had een pup heeeeeel veel vlooien mee, je zag ze op zijn neus rond lopen..
Ik had ze na 1 keer wassen, alle dieren en 1 keer sprayen alles gehad.. Verder nooit geen last meer van gehad thank god.. Krijg alweer jeuk als ik eraan denk ! :/
Sterkte !

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 17:00

Dank jullie wel, top! :)

Er staat inderdaad voor om 5 dagen na het sprayen niet te zuigen en daar ging het eerder een beetje mis.
Het is echt drama om niet elke dag te zuigen bij ons (9 katten, 2 honden en een kind), maar gewoon even kiesjes op elkaar nu :+

Mijn huis is momenteel werkelijk een vlooien massagraf, ze liggen zelfs op de nachtkastjes, maar de zolder (daar zitten de katten 's nachts) is helemaal erg, maar vooruit... de beste vlo is een dode vlo!

Morgenavond ga ik weer beginnen met stofzuigen (afgelopen zaterdagavond gespoten) en dan a.s. zaterdag weer het hele huis spuiten, maar dan met een ander merk.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 21:57

Exil is troep, google maar eens op het merk en dan kom je op kattenfora uit waar je de meest verschrikkelijke verhalen leest.
Frontline werkt niet meer, ik heb hele goede ervaringen met Stronghold. Had tot twee keer toe katten te logeren die onder de vlooien zaten ondanks dat ze behandeld waren en heb toen beide keren Stronghold gehaald en katten zijn weer naar eigen baasjes en ik heb nergens meer last van. Zelf heb ik er 4 rondlopen en ik heb op de bovenverdieping ook tapijt en daar wordt het zomers bloedheet maar geen last. Heb overigens ook Bolfo omgevingsspray gespoten boven en de boel even lekker laten inwerken.
Stronghold is overigens niet goedkoop....

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 15:08

Yep stronghold is fantastisch!!

Hier laatst ook een lichte uitbraak.

Alles behandeld met stronghold (2x hond 2x kat) en tapijtspray van Beaphar.......en het probleem was binnen 3 dagen opgelost.

edit: Stronghold is niet goedkoop.................maar als je bedenkt dat het OOK ontworming en behandeling tegen oormijt is, valt het best wel mee.....

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 15:15

Ik heb in het begin direct de DA gebeld voor Stronghold, maar ze zei dat ik beter eerst Advantage kon gebruiken, omdat Stronghold incl. ontworming is en dat dat pas moest als alles onder controle is.
Ze zei dat zolang de dieren vlooien hebben, ook keer op keer weer besmet kunnen worden met wormen (door het oplikken van de eitjes), dus dat 'als laatste' moet.

Overigens raadde ze in eerste instantie Advantix aan voor de honden, maar dit was gevaarlijk voor de katten, dus dit weigerde ik. Ik kan niet de katten (én kind) 24 uur uit de buurt houden van de honden.

Ik ga a.s. weekend spuiten met Indoor X (als afwisseling) en met azijn en ik hoop dat ik het daarna kan afbouwen en niet meer elk weekend hoef te sprayen.
Ik heb overigens geen levende vlo meer gezien de afgelopen dagen. Maar die poppen liggen vást ergens te wachten tot het weer lekker warm wordt *huftertjes*

De prijs is totaal niet van belang, het moet gewoon opgelost worden. Ik vind het gewoon echt ranzig, krijg er slapeloze nachten van.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 16:26

Als ik jou was zou ik toch stronghold pakken :j
Hier was het heel snel onder controle daarmee. (en bij mij sprongen ze ook tegen mijn benen op.......*ieuw* )...

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 03:23

Pfff, ik lig hier ook met jeukende benen.. Die huftertjes hebben mij ook te pakken gehad.. Het is toch fijn om te weten dat ik niet de enige ben.. Brrrr! Alhoewel ik na 1x sprayen en poes behandelen niks meer gevonden heb, weet ik gewoon dat ze er zitten.. Heel veel succes ermee!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 06:38

Hier had ik ook zo'n probleem. Verschillende merken gegruikt en niks. Vorige week stronghold gekocht (4 honden,6 katten en wormtabletten want tegen de lintworm werkt t niet. Nou meid.. geweldig! het kostte me een kapitaal (kon ze gelukkig los kopen) Maar hier komen er geen vlooien meer op schoot!