Welk voer voor zeer actieve honden ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Letsdunit

Welk voer voor zeer actieve honden ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 22:06

Ik heb 2 beauceron reuen die zeer actief zijn. Lopen om de dag gemiddeld 20km, zijn altijd bezig en spelen veel met elkaar. Er zit op beide honden geen grammetje vet. Ik voer op dit moment KIVO brokken en daar moet ik echt bakken vol van voeren om ze op gewicht te houden. Ik wissel wel eens een dagje af met verse pens of zalm koppen waar ze echt gek op zijn maar ik zeg vooraf dat ik niet over ga op vers. Dit heb ik jaren gedaan en is op dit moment even niet te doen.
Wie kan me een goede brok voor deze actieve honden adviseren ?

Wilawander

Re: Welk voer voor zeer actieve honden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:40

ik voer Chudley's Performance en dat bevalt goed.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 17:04

Oooh dit volg ik even!
Ik heb ook 2 hyperdepiepers, die niet dik te krijgen zijn.
Heb ze tijden op vers gehad, maar ook op dit moment niet mogelijk.
Voer nu Happydog Active sinds anderhalve week, maar daar poepen ze te veel van vind ik dus dat is het toch ook niet. :D
Wilawander, kun je daar wat meer over vertellen? In kwaliteit te vergelijken met? En de prijs is ook niet helemaal onbelangrijk. ;)

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 17:06

wel eens naar coracroc gekeken?
hun hebben ook voer voor honden die veel energie verbruiken.

erg fijn voer

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 17:08

Een bekende van mij heeft een kruising windhond ( met nog meer) iig een heel druk ding en die voert ze Cavom, hond is in een korte tijd mooi op gewicht gekomen ondanks dat hij zo actief is

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 17:40

Mlies schreef:
Oooh dit volg ik even!
Ik heb ook 2 hyperdepiepers, die niet dik te krijgen zijn.
Heb ze tijden op vers gehad, maar ook op dit moment niet mogelijk.
Voer nu Happydog Active sinds anderhalve week, maar daar poepen ze te veel van vind ik dus dat is het toch ook niet. :D
Wilawander, kun je daar wat meer over vertellen? In kwaliteit te vergelijken met? En de prijs is ook niet helemaal onbelangrijk. ;)

Is een voer van Dodson and Horell wel bekend als paardenvoer :D Deze hebben ook een lijn voor met name sporthonden op natuurlijke basis. Bevalt me heel goed. Heb een teef die snel dik word en die krijgt de working mix en een teef die niet snel aanzet en moeilijk eet en die krijgt de performance. Voer dit nu een jaar of 3 en wil geen ander merk behalve dan RC die mijn andere hond krijgt. Ook het junior voer is me goed bevallen.

Prijs van de Performance is 35 euro maar is geloof ik in NL een paar euro duurder en de working Mix zit rond de 27 euro. Ik meen dat er 15 kilo inzit.

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 19:44

onze Jill is een Weimaraner,die het super doet op Cavom,overstappen betekend afvallen,dus dat zegt genoeg.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 19:48

Van cavom is het bekend dat het ''dik maakt'', ik zou dit dus een hond die veel sport niet geven omdat het daar belangrijker is extra vetten en eiwitten toe te voegen.
Je wil niet simpelweg je hond dikker hebben maar voldoende voeren voor een goede conditie,gezondheid en nav de energiebehoefte.
Ik ben net overgestapt van carocroc basis naar de 22/8 aangezien mijn hond meer prestaties moet gaan leveren in zijn training, hier doet het zijn werk!

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 19:51

ik voer mijn erg actieve hond farmfood, en daar doet ze het super op.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 20:05

als je brok wil voeren cavom. Zelf zou ik eerder 1.5 kg lotgering voeren en dat zal waarschijnlijk teveel zijn maar als ze niets aan moeten komen dan 1 kg lotgering per dag. Is dus vers vlees voeding.
Mijn boxer woog veel en veel te weinig toen hij bij mij kwam wonen en die heb ik dikker gekregen op cavom en energique en staat nu op een 500 gram lotgering per dag en is keurig op gewicht

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 22:52

dierenfan schreef:
als je brok wil voeren cavom. Zelf zou ik eerder 1.5 kg lotgering voeren en dat zal waarschijnlijk teveel zijn maar als ze niets aan moeten komen dan 1 kg lotgering per dag. Is dus vers vlees voeding.
Mijn boxer woog veel en veel te weinig toen hij bij mij kwam wonen en die heb ik dikker gekregen op cavom en energique en staat nu op een 500 gram lotgering per dag en is keurig op gewicht

Hij moest dikker, maar moest hij ook trainingen vol kunnen houden?
Dat is een hele andere behoefte dan ''te dunne'' honden.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 09:27

trainingen houden ze ook wel vol op lotgering hoor, zit energie zat in :j
de fokker van onze hond voert het al hun honden en die lopen zeer actief mee wat betreft IPO (vorig jaar nog WK meegedaan met 1 van de reuen )

maar bij geen vers, zou je toch gewoon een hoog energetische, (ook voldoende langzame energie) die zo min mogelijk troep bevat , eiwit mag bij flinke activiteiten ook wel redelijk hoog mogen zitten

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 12:13

aaaaa de actieve beauceronnetjes :D :D
mijn teef is ook actief, ik voer vers vlees. kvv was ze nog net zo actief op maar barf doen ze het heel erg goed op (mijn reu is minder actief als de teef) al is zij nu ook een heel stuk rustiger geworden. (zou ze drachtig zijn ;) ?? )

is kivo brok niet speciaal voor honden die heel hard moeten werken, dus veellll energie?
maar goed je wilt zelf niet over op vers (mag ik weten of het door geld of gebrek aan ruimte is?)..
een brok waar ik wel goede verhalen over hoor is orijen zit 80% "vlees" in, geen graan en geen chemische toevoegingen
ik denk dat het laatste heel belangrijk is in je brok keuze dat er geen chemische toevoegingen in zitten.. geur kleur en smaakstoffen maken ze adhd plus ;)
Laatst bijgewerkt door essiesilly op 31-07-12 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 12:19

en wbt lotgering, idd ik heb nl ook 2 beaucerons die lotgering eten/aten en energie zat.. zijn wel gewoon kalm maar fietsen, zwemmen, met de paarden mee, uren wandelen maakt ze niet uit houden ze met gemak vol hoor ;)

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 12:21

Ik ben overgestapt van Farmfood naar Carvom
Hij is al iets meer op gewicht
maar blijft nog wat te dun

Ik voer vaak macaroni of rijst extra, door zijn brokken
voor de afwisseling ook :))

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 12:23

Kijk eens naar KVV, vers voer, beter kun je nietvoeren.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 12:25

dat wil ze niet ysb ;) :)

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 12:26

TS had al aan gegeven niet over te stappen op vers voer.

vers voer is ook niet voor iedere hond geschikt.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 12:28

Onzin, vers is voor elke hond geschikt.
Vers is alles wat een hond nodig heeft zonder alle ellendige toevoegingen.
Wel jammer dat het geen optie is.... -O-

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 12:32

Ik weet niet veel van merken ed, maar het best is om geconcentreerd voer te geven. Honden eten normaalgezien naarmate droge stof voor zover ik weet, dus hoe geconcentreerder de energie in het voer, hoe kleiner het volume voor meer joules. Zo gaan ze dus meer joules binnenkrijgen omdat ze nog steeds evenveel droge stof willen eten. Zo zouden ze dus normaalgezien overschotten hebben waardoor ze dus zouden moeten aankomen :P .. Je kan dit manueel uitrekenen, maar ook via verschillende programma's. Ik weet dat Royal Canin zo'n programma heeft, maar weet niet waar je dit kan krijgen :n

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 12:34

waarom zou dat niet zo zijn smurfje? ;) zou een hond dit nodig hebben? vleesmeel, dierlijke bijproducten (dus bloed, beendermeel, vacht enz) chemicaliËn om de smaak, uiterlijk en houdbaarheid te "verbeteren" anti oxidanten om te verkomen dat het vet ranzig word en kunstmatige geur kleur smaakstoffen om het lekker te laten ruiken en smaken

idd jammer dat het geen optie meer is (gezien de ts het wel jaren lang gevoerd heeft)

ben benieuwd naar ervaringen van orijen?

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 12:44

Ik heb ook ergens gelezen dat ze een toevoeing hebben dat bij rubber banden wordt gebruikt.
Het vlees wordt gekookt en verhit tot er bijna niks meer inzit. Dus heb je alleen nog de toevoeginge, en E nummers waarvan niemand weet wat deze op lange termijn met je hond doen.
Misschien wil TS er stiekum nog eens over na denken... :+

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 12:57

Of niet YBS!

Ik geef mijn hond ook brokken

ben ik nu een dierenmishandelaar ofzo??

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 14:16

laten we nu niet gelijk weer bijna religieuze ruzies over hondenvreten gaan houden aub...doe dat lekker in een ruzietopic over brok vs vers ofzo...

maar in ieder geval ...on topic dus ... ik zou al snel denken aan ene orijen, acana etc , brokken met een hoog vleesaandeel en een heul laag troep aandeel

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 20:47

Ik ben vandaag even in de winkel geweest, heb een zak acana voor actieve honden mee genomen maar denk niet dat het gaat worden, ik gun ze het beste maar ik moet zowat een kilo per dag voeren aan 2 honden en heb ook nog een oude teef die dan de senioren moet hebben. Doe dan 1,5 week met een zak. Volgens mij is KVV dan zelfs goedkoper.

Barfen heb ik jaren gedaan met onze vorige beauceron die een hartprobleem had. Ik heb altijd stad en land afgelopen voor producten, het werd helemaal een obsessie, zelfs uit frankrijk sleepte ik vanalles aan vlees mee. Ik vond het leuk om te doen maar er gaat heel veel tijd in zitten. KVV wil ik eventueel wel overwegen.