Na overleg met oa DA besloten op zoek te gaan naar een maatje.
Dit maatje denk ik gevonden te hebben in Sina, een kleine poes van net 3 jaar. Uit het asiel gehaald, Eigenaar had haar afgestaan, omdat hij terug naar Engeland verhuisds.
Introductie gaat eigenlijk heel goed. Sina is nu 2 weken in huis. Gijs vind haar mega-interessant en doet niet lelijk of iets. Sina denkt er nog iets anders over. Op zich gaat het niet slecht, maar zo af en toe wil ze nog wel eens aanvallen.
Tuurlijk moeten ze het samen "uitvechten" en heb laatst nog zelf in een ander topic gereageerd dat je het vooral de tijd moet geven, maar toch......
Als ik thuis ben, zijn ze al samen in dezelfde ruimte en liggen dan ook wel soort van naast elkaar op de bank, dus we gaan echt wel de goeie kant op. Als ik niet thuis ben, gaat Sina in de slaapkamer en Gijs in de woonkamer. 's Nachts gaat Sina in een hondenbench. (Ik heb een 2k appartement, dus veel meer als woonkamer/slaapkamer heb ik niet
)Vannacht geprobeerd ze voor het eerst ook 's nachts allebei los te hebben. Gijs slaapt altijd bij mij aan het voeteneind van het matras naast mij. Had wel verwacht dat Sina ook bij me wilde liggen, prima matras is groot genoeg. Maar Sina liet Gijs dus niet meer op het matras, dat is natuurlijk ook niet de bedoeling, dus Sina toch maar weer in de bench gedaan.
Sina heeft er dus wel vaker een handje van om Gijs vanaf boven "aan te vallen" en Gijs is zo'n sulletje dat hij zich dus ook totaal niet verdedigt. Terwijl hij 2x zo groot en 2x zo zwaar is.
Ik heb al contact gehad met het asiel en die raden aan om Sina toch proberen te corrigeren, want anders neemt ze al snel het huis over en da's ook niet de bedoeling natuurlijk. Dus dat corrigeren probeer ik wel (ze reageert gelukkig heel snel op NEE) maar ja als je slaapt of er niet bent, wordt dat lastig.
Dus eindelijk kom ik dan nu aan mijn eerste vraag: Wanneer zou ik ze ook samen kunnen laten ls ik er niet ben en 's nachts? Hoe pak ik dat het handigste aan?
En dan het tweede gedeelte. Voor Gijs heb ik doorlopend brokjes beschikbaar. Ik doe 's ochtends een portie in een 0,5l Pet flesje, daar zit een gaatje in, dus als hij hem rolt, vallen er brokjes uit.
Maar Sina is enorm gefixeerd op eten. Doordat ik overdag naar werk ben, zit Sina in de slaapkamer en daar heb ik een voertoren voor haar staan, zodat ze er iets langer over doet, maar die toren is eind van de dag schoon leeg en zodra ze in de woonkamer mag, gaat ze op het flesje van Gijs af.
Ook dit overlegd met het asiel en die raden aan om gewoon 2x per dag te gaan voeren. Maar eigenlijk wil ik dit niet. Ten eerste is Gijs het niet gewend, dus die eet niet zo snel en ten tweede vind ik het een fijn idee dat ze de hele dag wat te eten beschikbaar kunnen hebben.
Dus dan tweede vraag: Hoe laat ik Sina rustiger eten en het verdelen over de dag? Of hoe laat ik Gijs wennen aan 2x per dag eten?
Hopelijk hebben jullie wat tips waar ik nog mee aan de slag kan.
Denk ook niet dat dat echt aan de orde zal zijn.