Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
heidinuyten schreef:Want er moet iets gebeurd zijn in het verleden waarom de kat zo doet tegen vreemde mensen.
IKbenEllen schreef:heidinuyten schreef:Want er moet iets gebeurd zijn in het verleden waarom de kat zo doet tegen vreemde mensen.
Nee hoor, mijn vorige kat had dat ook en die hadden als kitten al. Gewoon aard van het beestje.
Als er bezoek komt zeggen dat ze de kat negeren. Als hij inderdaad vreemden aanvalt als ze erlangs gaan zitten, haal de kat dan weg voor ze gaan zitten. Niet straffen met schoenen gooien enzo, helpt niks.
Doe er je voordeel mee, waarschijnlijk waakt je kat nog veel beter als jullie zelf niet thuis zijn, bij ons kwam je echt niet zomaar binnen hoor![]()
Lastig was wel dat we daardoor niet op vakantie konden.
Edit: die quote was van Purny dus
dorine3 schreef:Ik begrijp dat je hem nu mee hebt genomen naar je ouders, dus een andere omgeving?
Misschien is ie onzeker in een ander huis, en reageert ie daarom nu erger als normaal?
Katten zijn al niet zo dol op verandering, laat staan als het al niet zo lekker gaat.
xJolien schreef:*werkt sinds een maand of 2 in het asiel*
Hier gebruiken we vooral de 'moeder-corrigeer-methode', of wel: als ie iets doet wat niet mag, een tikje net boven de neus (onder de ogen) geven. Niet hard, niet erbij schreeuwen of iets zeggen. Alleen een tikje. De moeder corrigeert de kittens namelijk op dezelfde manier, dus waarschijnlijk is zijn opvoeding niet correct geweest. Logisch, want hij heeft maar kort bij de moeder gezeten...
En inderdaad éérst uitsluiten dat het een medische oorzaak heeft! Hoewel ik uit jouw verhaal eerder denk dat het dominantie is...