Konijnen naar buiten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Quinc

Konijnen naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 12:18

Hoi bokkers,

Ik heb sinds kort een konijntje en die laat ik meestal een uurtje per dag maar buiten. En neem haar dan ook veel in de handen. Ik wou vragen hoe dat en die van jullie zit, of die ook elke dag naar buiten gaan ? En hoe dat in de winter zit.. Want dan kunnen ze natuurlijk niet naar buiten..

Groetjes

Nickas

Re: Konijnen naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 12:27

Quinc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 12:40

Dankje

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 12:40

Veel in handen nemen? Kun je beter niet doen in ieder geval niet op pakken, of is ze nog heel jong?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 14:16

Niet oppakken, daar houden konijnen niet van

Als je je konijn een maatje geeft, is het leuker om ze gewoon het hele jaar door buiten te laten
Maar dan moet je ze wel nu naar buiten doen en niet in de winter
Zie mijn site voor meer info

Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 14:20

Mijn konijn zit lekker buiten in de ren. Later in de avond/nacht gaat ze in het nachthok, ook met regen. Binnenkort komt er nog 1 bij en dan kunnen ze samen spelen :j

Quinc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 20:33

Maar bedoel dan knuffelen. mijn konijn is denk ik uhm nu halfjaartje oud.. ik dacht dat het juist goed was om konijnen veel in de hand te nemen. ze heeft geen maatje.

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 20:38

Konijnen hechten over het algemeen meer waarde aan een maatje dan aan een knuffel van jou.
Zou dus zeer sterk gaan overwegen om er eentje bij te doen.
Sommige konijnen vinden het wel lekker om geaaid te worden, maar niet om opgepakt te worden. Oppakken is toch een beetje het idee als gegrepen worden door een roofdier, wat niet wegneemt dat ze daarna lekker bij je op schoot kunnen zitten. Maar jij bent er niet altijd, en een konijnenvriendje wel.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 20:59

Op schoot zetten moet je ook niet doen, want dat zijn ze toch van de grond en zitten in feite nog steeds vast. Ga dan liever op een krukje zitten dat ze zelf op je schoot komen zitten. Maar uit ervaring weet ik ook niet lang doen en gewoon op de grond geaaid willen worden. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 21:05

Daar vraagt te toch niet om. T is niet jouw konijn dus maak je niet zo druk allemaal

Als t lekker weer is kan je m best in de ren doen hoor, wet niet waar je woont maar wel oppassen voor roofvogels ed.

Mijne komt als t goed weer is lekker buiten en savonds binnen. Handtam maken kan je inderdaad doen door bv clickertraining te doen, aaien etc. Zolang hij maar van schoot kan springen als die weg wil.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 21:07

Maar daarom kun je dat advies toch wel geven?? :?
Ik snap je probleem niet hoor, misschien omdat jij ook een konijn alleen hebt zitten -en-het-allemaal-wel-mee-vindt-vallen-?
Het is een van de basisbehoeftes van een konijn, zo simpel is het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 21:08

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 21:09

Ja Tuurlijk mag je advies geven maar daar vraagt ze toch niet om... Het ijkt me als je een konijn neemt dat je je voldoende inleest ed.

Ik ga er verder niet op in als je nog wat kwijt wil kan je pb en

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 21:13

Heb je het konijntje dag en nacht in een buitenhok zitten of zit het ook binnen? Wij hebben 2 konijntjes in een buitenhok zitten. Met een trapje naar beneden naar een kleine buitenren. Daaraan vast zit een grote ren waar ze elke dag een paar uurtjes los mogen lopen in het gras. Deze zitten dus altijd buiten en mogen in de winter ook los in de grote ren. Afgelopen winter in de sneeuw vonden ze erg leuk. Dan gaan ze niet te lang, maar wel eventjes. Als jij jouw konijntje binnen hebt, kun je die in de winter niet naar buiten doen. dan is de overgang van de temperatuur van binnen naar buiten te groot.
En een vriendje erbij voor je konijntje is ook gezellig.

Quinc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 21:35

sheela schreef:
Heb je het konijntje dag en nacht in een buitenhok zitten of zit het ook binnen? Wij hebben 2 konijntjes in een buitenhok zitten. Met een trapje naar beneden naar een kleine buitenren. Daaraan vast zit een grote ren waar ze elke dag een paar uurtjes los mogen lopen in het gras. Deze zitten dus altijd buiten en mogen in de winter ook los in de grote ren. Afgelopen winter in de sneeuw vonden ze erg leuk. Dan gaan ze niet te lang, maar wel eventjes. Als jij jouw konijntje binnen hebt, kun je die in de winter niet naar buiten doen. dan is de overgang van de temperatuur van binnen naar buiten te groot.
En een vriendje erbij voor je konijntje is ook gezellig.

De mijne die zit binnen, en doe ik dus als het niet regent of niet de snik heten zon schijnt lekker naar buiten. Dit is dus meestal sochtends een paar uur. Ja dus daarom wou ik vragen hoe jullie dat deden met als het s'winters zo koud is buiten. Want snap zelf ook dat ze niet naar buiten kunnen dan

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 13:46

Je moet ze in de winter idd niet steeds van binnen naar buiten verslepen...
Misschien is het leuker voor het konijn om gewoon een mooi ruim buiten hok te kopen en het konijn altijd buiten te laten