Welk vlooien middel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Welk vlooien middel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 13:44

Ik krijg de vlooien maar niet onder controle :n ondanks maandelijks behandelen met frontline combo, vorige week tabletje anticonceptie (weet even niet welk merk, rood met wit doosje).
Vandaag huis weer gedaan met spray (vapona).

Heeft het nut om dr honden te wassen met vlooienschampoo? Of misschien frontline spray?
Ik kam ze nu elke dag en dan vang ik zo 20/30 vlooien (van twee honden).
De katten behandel ik ook met frontline combo.

Het betreft twee honden van 12 kilo en twee katten van ca 4 kilo

Wildgirl

Re: Welk vlooien middel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:47

honden en katten tegelijk tablet vlokill geven, pipet advantage erop,huis goed zuigen,dweilen en insprayen met spuitbus,kleedjes van de dieren in de kookwas, succes gegarandeerd...frontline werkt al jaaaaaren niet meer op 9 vd 10 vlooien ;-)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 13:50

Net een heel artikel zitten lezen wat zegt dat het frontline resistentie verhaal onzin in :?

Vlokill heb ik eerder weleens gehad, maar ik meen me herinneren dat dat maar heel kort werkt?
Met 1 kat trouwens het probleem dat ik daar geen pillen in krijg.

Ik verdenk mijn jongste hond er ook van dat ze een hotspot op de buik heeft. T is helemaal vuurrood. Maar ze lijkt er geen last van te hebben :?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:53

Nou, hier werkt frontline op geen enkel beest :n

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 13:54

Dan zou je het dus verkeerd gebruiken, volgens het artikel dan hè.
Ik vraag me af of ik wat verkeerd doe.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:57

Hier een aantal jaren geleden vlooien meegenomen van onze oppaskat (paar weken wegens vakantie buren) naar onze kat. Frontline hielp toen helaas ook niet. Advantage of stronghold werkt wel. Pipetje op de kat en alle ligplaatsen van de kat ingesprayd met insectendodend middel (wel even opletten of het ook vlooien dood).

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:59

ik gebruik idd ook geen frontline meer, hielp ook niet meer, ik heb nu advantix pipetten en de hond heeft als extra een band om -mega ouderwets maar ik was er even klaar mee...

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 14:01

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 14:05

stef schreef:
Net een heel artikel zitten lezen wat zegt dat het frontline resistentie verhaal onzin in :?

Vlokill heb ik eerder weleens gehad, maar ik meen me herinneren dat dat maar heel kort werkt?
Met 1 kat trouwens het probleem dat ik daar geen pillen in krijg.

Ik verdenk mijn jongste hond er ook van dat ze een hotspot op de buik heeft. T is helemaal vuurrood. Maar ze lijkt er geen last van te hebben :?

Zijn de meningen over verdeelt wat frontline betreft. Maar mijn DA heeft het ook wel eens laten vallen en ik heb zelf ook al een paar gehad dat Frontline niet werkte. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.

Zelf gebruik ik voor mijn katten altijd Stonghold. Het is vrij prijzig en je kan het alleen bij de DA halen, maar het ontwormd ook meteen. Super middel. Tot nu toe heeft het mij nog niet in de steek gelaten. Ik ben meer dan tevreden en ik gebruik dit middel nu 4 jaar.

edit hier wat info voor de honden variant! http://diergeneesmiddelen.info/index.ph ... -vitaminen

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 14:07

wat ook helpt is elke keer dat je ontvlooien gaat een andermiddel gebruiken zo zorg je er voor dat de vlooien niet resistent worden voor het middel dat je gebruikt.

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 14:07

Ik geef mijn hond geen vlooienzooi (alleen maar troep die chemische spullen). Ben bang voor allergische reacties en zo. Ze krijgt hier elke dag 2 (mini) schapenvet bonbons met knoflook, nog nooit een vlo of teek gezien op haar!
Afbeelding
Biofood Schapenvet Mini Bonbons Knoflook 80 Stuks

BIOFOOD schapenvet bonbons mini variant knoflook en alliine voor honden en katten. Deze schapenvet mini bonbon knoflook zorgt voor een prachtige glanzende vacht, gezonde huid en een beschermend laagje in de darmen ter verbetering van de darmflora. Op de bonbon is een laagje sterk geconcentreerd reukloze knoflook met de werkzame stof alliine aangebracht. Alliine wordt in het lichaam omgezet in allicine en heeft een bewezen vernietigende werking op virussen en bacteriën waar insecten, zoals vlooien, luizen, wormen en teken van leven.

Het schapenvet, afkomstig van schapenvlees wat geschikt is voor menselijke consumptie, bevat vitamine A en D die noodzakelijk zijn voor het gezichtsvermogen, vernieuwing van de bovenste laag (epitheel) van de huid, slijmvliezen, luchtwegen en het maag-darmkanaal en de opbouw van de beenderen (skelet). Vitamine A en D ondersteunen daarnaast de afweer tegen infecties (immuunsysteem).

Bij regelmatig gebruik is de werking van schapenvet beter.

Voedingsadvies: 1 bonbon per <10 kilogram lichaamsgewicht

De Biofood schapenvet bonbon bestanddelen zorgen voor:

-Een gezonde huid
-Een glanzende vacht
-Een betere darmflora
-Extra weerstand
-Een goede gezondheid
-Sterkere botten

Samenstelling:
schapenvet, knoflook met alliine.

prijs: € 5,30
http://hondensjop.com/biofood-schapenve ... ook-80-st/

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 14:14

Er blijkt nergens uit dat het vlooien tegen zou gaan? (wordt niet over gesproken)
Ik en mijn dieren hebben geen moeite met chemische rommel ;)

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 14:21

Alliine wordt in het lichaam omgezet in allicine en heeft een bewezen vernietigende werking op virussen en bacteriën waar insecten, zoals vlooien, luizen, wormen en teken van leven.

Dus ze hebben niks om van te leven.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 14:24

Euhm. Vlooien leven van bloed :?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 14:27

Ik ben helemaal weg van stronghold. (Alleen verkrijgbaar via DA).

Ik had hier ook een plaag.................iedereen een pipetje stronghold en binnen aan paar dagen was het probleem voorbij.
Ik voor de zekerheid wel nog het tapijt behandeld.

Ben nu een maand verder en het is nog steeds rustig.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 14:28

Paintlinger schreef:
Ik ben helemaal weg van stronghold. (Alleen verkrijgbaar via DA).

Ik had hier ook een plaag.................iedereen een pipetje stronghold en binnen aan paar dagen was het probleem voorbij.
Ik voor de zekerheid wel nog het tapijt behandeld.

Ben nu een maand verder en het is nog steeds rustig.

en het ontwormd meteen. Alleen niet tegen lintwormen

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 14:29

Klopt :j

En werkt ook tegen oormijt.

Tapijtspray van Beaphar is trouwens erg goed!!

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 14:31

Je vraagt toch welk middel goed werkt tegen vlooien? Dus ik zeg schapenvet bonbons met knoflook werkt tegen vlooien, mooie bijkomstigheid dat het natuurlijk spul is en geen chemische rommel. Je vroeg namelijk niet per se welke chemische ontvlooiing er goed is. Je kan dit sowieso geven en daarnaast ontvlooien met frontline en zo als je dat graag wil. Die bonbons zijn gezond voor je honden en ze kunnen geen kwaad doen. Niet alleen door de knoflook die erin zit, schapenvet is ook los al goed voor ze! Wel even aan de aanbevolen dosering houden i.v.m. de hoeveelheid knoflook die erin zit. Baadt het niet dan schaadt het niet!

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 14:33

ik lees even mee, de hond van de eigenaar van mijn verzorgpaarden, en de katten blijven ook last houden.

heb de hond 2 keer gewassen met vlooienshampoo, dan is die even vrij maar dezelfde dag zitten er weer nieuwe op. het probleem is niet het spul, maar het fijt dat er ook katten rondlopen die je niet te pakken kan krijgen. en tja, zolang die er nog zitten met al hun vlooien heeft het voor de hond weinig nut. heb er over gedacht om hem gewoon te wassen met die shampoo en dan een vlooienband om. zijn er mensen die daar ervaring mee heeft?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 14:38

Pocogaucha: Zolang je niet alle dieren behandeld zal het niet heel veel opschieten.

Maar ik zou voor de hond in elk geval gewoon een pipetje stronghold pakken.
Niet gaan goochelen met shampoo en banden (zeker geen combi's) want dan zou het kunnen dat je de hoeveelheid werkzame stof overschrijdt en dat is heel gevaarlijk.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 15:12

Advantage. M.i. de enige die echt goed en langdurig werkt.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 17:10

Frontline werkt gewoon als het goed gebruikt word. gebruik het hier al 9 jaar en geen vlo ondanks grote vlodruk. Er zijn zelfs nieuwe middelen op de markt gekomen met dezelfde werkzame stof omdat frontline zo'n slechte naam gekregen heeft.

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 17:11

Hier hebben de honden 1x last gehad van vlooien. En toen zaten ze ook in het huis, dus dan helpt zo'n pipetje ook eerst niet.. We hebben ze toen gewassen, huis gestofzuigd, bank e.d. ingespoten met spray, volgende dag de honden een pipetje Frontline gegeven. Hier werkt frontline ook nog gewoon. Hierna geen last meer gehad! Dweilen zou ik niet doen, door de nattigheid en de warmte in huis, is het alleen maar lekker voor eitjes! Ook heb ik een vlooienband in stukjes geknipt en in de stofzuigerzak gestopt. Schijnt ook goed te zijn :=

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 17:14

Advantage en vlokill gehaald. Voor de katten iets van beaphar (ze hadden geen advantage)
Ben benieuwd. Oh en omgevingsspray

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 17:20

Je kan de advantage voor de hond ook veilig voor de kat gebruiken. Welke verpakkingsmaat heb je voor de hond?

De advantix ABSOLUUT niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Stofzuig heel je huis en vergeet niet de stofzak meteen in een afgesloten plasticzak weg te gooien ook als hij niet vol is. Daarna de kieren en naden insprayen met de spray. Mandjes en dekens wassen op 90 graden.

heel veel succes