Poes meenemen of tóch thuislaten...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

x_Rebecca

Poes meenemen of tóch thuislaten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 12:55

In oktober dit jaar ben ik de trotse eigenaresse geworden van een hele leuke poes, genaamd Koe. Ik woonde toen op kamers en miste gezelschap, mijn eigen kat was net overleden en omdat ik gewend was aan een kat in huis en om me heen heb ik haar gekocht.

Ik had alles heel goed uitgedacht, ik zou in september 2012 weer een half jaar naar Letland gaan en de poes kon mee, alles is geregeld met mijn stagebedrijven, Koe is gechipt, ingeënt tegen alles wat nodig is en heeft een gezondheidsverklaring en in principe is er dus geen probleem. Ik zou mijn rijbewijs nog even halen en dan met de auto met een hele grote bench achterin naar Letland vertrekken zodat Koe lekker de ruimte had tijdens de reis....

Jammer genoeg zijn er wat dingen veranderd, moest ik omdat ik voor mijn moeder moest zorgen terug thuis gaan wonen en heb ik uiteindelijk ook mijn rijbewijs niet kunnen halen vanwege tijdgebrek. Nu is Koe helemaal gewend aan mijn moeders huis, vind ze het heerlijk om lekker in de tuin te ravotten met de konijnen en de andere katten en is ze echt op haar gemakje.

Nu zit ik dus met de vraag, moet ik haar nog wel meenemen. Ik ga nu nog maar vier maanden naar Letland vanwege deadlines op school, moet met het vliegtuig (vanaf mijn huis naar de plaats waar ik uiteindelijk heen moet is in totaal ongeveer 17 uur), de vervoersbox mag niet groter zijn dan 55x40x20 en ze heeft daar geen poezenvriendjes lopen, behalve een stel wilde katten.

Is het voor haar wel eerlijk om haar mee te nemen? Hier in Nederland wordt er prima voor haar gezorgd, ik koop genoeg voer in voor haar, dus mijn moeder hoeft het alleen te geven en aangezien ze de andere katten ook verzorgd is dat geen probleem. Dierenartskosten en dergelijke zijn allemaal geen probleem, het enige waardoor ik haar eigenlijk niet thuis zou willen laten is omdat ík haar dan zou gaan missen. Dat klinkt toch wat egoïstisch, zo'n beestje twee keer ruim 17 uur in een klein boxje opsluiten voor mijn eigen plezier.

Wat zouden jullie doen? En heeft er iemand ervaring met het meenemen van huisdieren in het vliegtuig?
(Ik weet dat ze eventueel ook in het ruim vervoerd kan worden in een grotere box, maar ik moet daarna nog met een soort touringbus waar koffers vaak al net niet in passen, laat staan een grote vervoersbox).

ChefsSpecial

Re: Poes meenemen of tóch thuislaten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:56

Ik zeg, lekker thuislaten... Katten worden meestal niet heel blij van plotselinge veranderingen van omgeving...
Als ik mijn woonkamer verbouw, is mijn oudje gelijk een dag van slag ;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:58

als ze gewoon thuis is bij je moeder, zou ik haar lekker daar laten die vier maanden .
je kunt gerust zijn wat betreft de verzorging lees ik...dus dan zou ik het beestje lekker laten waar ze nu is, zeker voor die 4 maandjes

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:58

Ik denk dat je het antwoord zelf al weet.. Laat haar maar lekker thuis, bikkel er zelf even doorheen, voor je het weet ben je weer thuis bij je lieve koetje

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:00

Ik zou haar lekker bij je moeder laten. De 4 maanden zijn om voor dat je het weet. En dan is ze net een beetje gewend en moet ze weer terug. En ze heeft dan een lange reis voor de boeg. Denk dat dat voor een kat anders is dan voor een mens. Rare geluiden en rare geurtjes en dat 17 uur lang. En hoe ga je dat in die 17 uur doen met eten en behoeftes? Ze zal toch een keer moeten plassen en poepen.

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:01

Kan je moeder voor haar zorgen? Aangezien jij aangeeft in de openingspost dat jij weer thuis moest gaan wonen om voor haar te zorgen.

Ik zou kiezen:
- Niet meenemen en bij je moeder laten, als ze er goed voor kan zorgen
- Niet meenemen en ergens anders onderbrengen, waarom het beeste helemaal meenemen op reis?
Met de auto oké, maar met het vliegtuig is toch allemaal teveel gedoe voor 4 maanden?

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 13:03

Nou, dat is dus ook wat me vooral tegenstaat. 17 uur in zo'n hokje, dat werkt gewoon niet. Daarbij is ze ook nog behoorlijk gevoelig op geluiden, dus waarschijnlijk is ze de eerste dagen helemaal van slag.

Daarom wilde ik ook graag met de auto, bench er in, kattenbak en mandje, bakje eten erbij... maargoed, dat kan niet, dus daarom ben ik ook zo gaan twijfelen :j

Bedankt al voor de reacties. Het bevestigt toch wel mijn gevoel dat ik me niet echt schuldig hoef te voelen om haar achter te laten. Ondertussen is mijn moeder weer mobiel genoeg om de dieren te verzorgen en anders woont mijn zus nu ook dichtbij, die neemt dat over mocht het echt niet gaan.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:08

daar hoef je je idd absoluut niet schuldig over te voelen hoor,
poezebeest is in vertrouwde omgeving en heeft het zo te lezen goed naar haar zin daar :j

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:10

Lekker thuis laten! Zie bovenstaande reacties.
Haar doe je er echt geen plezier mee...