Wie heeft er een mierenkolonie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

Wie heeft er een mierenkolonie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 14:58

Ik zit er aan te denken om een mierenkolonie aan te schaffen, het lijkt me interessant en leuk die beestjes zo bezig te zien en hoe al die gangen en kamers in elkaar zitten.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Afbeelding

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 15:00

ik heb er een aantal in de achter tuin :+ haha. Nee geen ervaring mee, lijkt me wel tif, ik vraag me alleen af of zo'n klein bakje wel groot genoeg is.. en wat moeten ze dan eten?
Als je donormieren nodig hebt mag je ze hier komen vangen hoor... momenteel vliegen ook de koninginnemieren uit...

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 15:07

jorretje schreef:
ik heb er een aantal in de achter tuin :+ haha. Nee geen ervaring mee, lijkt me wel tif, ik vraag me alleen af of zo'n klein bakje wel groot genoeg is.. en wat moeten ze dan eten?
Als je donormieren nodig hebt mag je ze hier komen vangen hoor... momenteel vliegen ook de koninginnemieren uit...

Hahaha, dankjewel voor het aanbod ;)
Bij de blauwe antfarm zoals je op de afbeelding ziet eten ze dat blauwe spul op, dat is een gel met alle voedingswaarde die ze nodig hebben, deze gel kan je ook steeds weer aanvullen.
Als je zand gebruikt loopt er vanaf de mierenboerderij een slangetje met daaraan een bakje waar je eten in kan doen.

Riddershow

Re: Wie heeft er een mierenkolonie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 15:16

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 20:02

Ik sta bijna perplex. Heb op dit moment door de enorme warmte en droogte hier dagelijks een mierenkolonie. En doe er ook alles aan om die mierenkolonie te bestrijden.
Bij deze een advertentie: gratis af te halen, 3.000.000 mieren.

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 20:19

jorretje schreef:

femke27 schreef:
Ik sta bijna perplex. Heb op dit moment door de enorme warmte en droogte hier dagelijks een mierenkolonie. En doe er ook alles aan om die mierenkolonie te bestrijden.
Bij deze een advertentie: gratis af te halen, 3.000.000 mieren.

Hier mag je ze ook gratis af komen halen! Meerdere kolonie's beschikbaar! De koninginnenmieren vlogen hier ook uit, en het waren er helaas niet maar een paar.. :\

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 22:08

Hier hebt u de keus: vliegende mieren, gewone mieren of rode mieren! Per zoveelduizenden gaan ze de deur uit! Meerdere keren beschikbaar!

Verschrikkelijk gewoon, ze koloniseren zich al op de hagen ook en heel de fruittuin is een slagveld van mierenhopen. En die vliegende die vallen je aan.

ontopic:
Lijkt wel leuk zolang ze niet uitbreken natuurlijk :D

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 23:35

Is idd leuk om al die mieren bezig te zien!

mijn vriend ging laatst bij mijn moeder tegels leggen.. Hij haalt een tegel uit de grond. Resultaat; echt duizenden mieren! Zag er opzich wel gaaf uit hoe ze heel snel al hun eitjes gingen verplaatsen!

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 10:43

Nou hier mag je zo ook gratis afhalen, jemig die krengen vreten o.a. momenteel in 1 muur al het voegwerk weg.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 10:47

Je zou eens bij de Rifwachter in de aanbiedingenhoek kunnen kijken. Daar stonden de laatste keer een suk of wat mierenboerderijen te koop :)

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 10:58

Bedankt voor de tip!