Gedumpte kittens!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yellomofoon

Gedumpte kittens!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 01:03

Hallo!
Zo'n 3 uur geleden hebben ik en mijn vriend 2 kittens van de weg mee naar huis genomen die daar gisteren gedumpt werden. ( We hebben het nagevraagd aan de buren zodat we niet per ongeluk gewenste kittens zouden meenemen)
Nu zitten ze in de woonkamer in een bench om te slapen, met een zacht kussen, een kattenbakje en een kommetje kittenmelk.
Ze hebben net ook al een beetje kitten-natvoer gekregen, maar de zwarte begon zo te schrokken dat we ze maar weinig hebben gegeven en de brokjes ook nog eens kleiner hebben gemaakt zodat ze zich niet zou verslikken.
Ze zijn echt graatmager en zien er niet gezond uit, ik ben er ook vrij zeker van dat ze vlooien hebben.
Na hun eten zijn ze als een blok in slaap gevallen +:)+ Nu hebben we de bench voor een deel afgedekt met een dekentje zodat ze een goede nachtrust krijgen :)
We kunnen ze spijtig genoeg niet houden (we hebben al 3 geredde katten en ik ben eigenlijk allergisch aan katten) dus ik zoek ook een plaatsje waar ze naartoe kunnen, liefst samen en liefst iemand die ervaring heeft met kleine kittens.
Ik weet niet hoe oud ze zijn en ook niet welk geslacht ze hebben.
Tips zijn zeer welkom!
Voor interesse in de kittens gelieve via PB
Hier alvast de foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sababber

Re: Gedumpte kittens!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 01:07

oow wat schattig! :) Goed zeg dat je ze opvangt! Misschien wel gedumpt door mensen die met vakantie zijn gegaan?.. Het is dat ik niet aan een kat moet beginnen want anders had ik ze opgehaald! <3

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 01:09

Ik zou zoiezo zo snel mogelijk met deze beestjes langs de dierenarts gaan! Ben je van plan ze zelf op te knappen?

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 01:10

@ MaritAriel, eigenlijk niet maar als niemand zich aanbiedt om ze verder te verzorgen gaan we er uiteraard mee naar de da! Kan iemand gokken hoe oud ze zijn?

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 01:13

Je kan ze ook naar de dierenambulance brengen, hebben wij ook gedaan met een gevonden kitten. Die nemen dan ook de dierenarts kosten op zich en zoeken een nieuw huisje.. Ik weet niet of je dat hebt in belgie?..

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 01:14

een week of 5?

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 01:15

De leeftijd: gok hoor... ik schat een vier a vijf weken. Ze eten kennelijk 'hard' voedsel dus de moeder zal ze dit nog geleerd hebben.
Fijn dat je ze opvangt! het is hier niet anders hoor... jaren geleden een zwart/witte kater, toen nog 3 maanden oud of zo... geen idee waar die vandaan gekomen is. Die is hier, inmiddels gecastreerd, nog steeds.
Leuke kat geworden en kerngezond.
Paar weken geleden een grijze moederpoes met 2 kittens, 1 zwarte en 1 grijze. Die zijn we nu 'handmak' aan het maken... gaat ook wel lukken.
Aangezien wij zowat in the middle of nowhere wonen, en er geen andere mensen in de buurt wonen, vragen wij ons ook weleens af waar die poezen vandaan komen (zucht)!
Maar ja, het is ook wel weer heel gezellig!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 01:17

Ach jee... wat een schatjes... jammer genoeg woon je wel erg ver weg anders had ik je wel willen helpen... ik denk dat mijn man zal zeggen gelukkig wonen ze ver weg ;)

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 01:18

Haha, ik wil je wel tegemoetkomen in de reistijd hoor, maar dan liefst breda of eindhoven ;)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 01:19

Ik gok ook een week of 4 a 5 (en ik denk eerder 4). Zo sneu he zulke snoepjes en dan zo uitzetten. Sommige mensen _-:( Ze zijn ubercute <3 En nee ik kan ze helaas ook niet nemen, wederhelft is ook al allergisch voor katten en we hebben er al 4 :o Daarbij is de afstand Belgie- Noord Duitsland een beetje erg ver.
Je zou kunnen kijken naar idd asiel of dierenambulance. Zolang ze van zichzelf kunnen eten willen die ze wel opnemen. Maar ook ik heb geen idee hoe en of dat in Belgie geregeld is.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 01:24

agossies en het erge is je gaatzo snel van ze houden vermoed ook zeker een week of 4 , 5 kunnen ze al in een bolletje liggen of liggen ze recht

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 01:26

Ze kunnen ofwel plat liggen ofwel liggen ze zo op hun hurkjes precies (zo lagen ze toen we ze gingen vangen) maar eens ze in de warme vangdoos lagen ploften ze op hun zijtjes tegen elkaar :) Ze kunnen zich al wel wassen!
En ja moest ik nu echt niemand vinden om ze verder te verzorgen zou ik ze naar een speciale kittenopvang doen, ik heb het niet zo voor grote asiels :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 01:27

Ach leuk zeg, ziet eruit als (krap)5 weken.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 01:28

Als ze maar wel snel medische hulp krijgen, ik denk dat dat best wel belangrijk voor ze zal zijn :). Wel super dat je ze hebt meegenomen TS!

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 01:30

Ze zullen zeker snel medische hulp krijgen, ik ga ze niet laten vergaan van de vlooien :)

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 01:43

Kun je ze iig eens wegen? Dat zegt ook al iets over gezondheidstoestand en leeftijd. En eigenlijk moeten ze zo snel mogelijk ontvlooid worden, vlooien kunnen die kleintjes echt letterlijk helemaal leegzuigen en daar worden ze behoorlijk ziek van. Zelfde geldt eigenlijk voor ontwormen... als je zelf de kosten niet op je wilt nemen (wat ik me goed kan voorstellen) zou ik ze toch naar een kittenopvang of asiel doen, dan wordt er ook goed voor gezorgd! Asiel Eindhoven plaatst alle kittens in gastgezinnen, misschien is dat een optie? (aangezien je zelf eindhoven noemde ;) ).

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 01:45

je zou al voorzichtig kunnen kammen en vlooien vermoorden in zeepsop. ja als ze tegen de 6 7 weken zijn rollen ze zich meer op. ios mij opgevallen die van mij kwam met 4 weken en 6 dagen, heb ik ook moeten redden. erg aanhankelijk

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 01:46

Morgen zal ik ze wegen en wil ik graag een oplossing hebben. Ik wil me namelijk niet hechten aan de diertjes... Zal eens rondvragen of iemand nog een frontline spray heeft liggen die ik kan gebruiken (mag blijkbaar al van als de kittens 2 dagen oud zijn), en anders ga ik er bij de da 1 halen!
Maar ik hoop dat iemand ze morgen van me kan overnemen!

We hebben geen speciale vlooienkam volgens mij, maar zal het eens nakijken :)

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 01:56

Ik gok ze iets ouder. Oortjes staan namelijk goed recht op en liggen niet meer plat richting het hoofdje. Ik denk rond de 6 weken. Ik denk wel dat ze soor voedings te kort flinke achterstand hebben!

Wat goed dat je ze opvangt. Ik heb er zelf al 6 anders had ik graag willen helpen! Maar ik zal eens rond vragen!

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 08:26

Ben ze net melk gaan geven, maar op de doos staat 20 ml/x 5x per dag. Ik maak zo"n 45 ml voor beide maar heb het gevoel alsof ze nog wel opkrijgen. Mag ik meer maken of is dit niet goed?
(Zijn porties voor kittens van 4 weken)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 08:36

Plaats eens een berichtje op www.kattenplaza.nl

Zitten veel kattenliefhebbers met verstand van zaken en wellicht ook mensen die nog een plekje in de opvang(meestal particulier) vrij hebben.

Voor je voeding zou je even de DA kunnen bellen voor advies.

Succes ik hoop dat ze snel een plekje vinden.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 08:36

Oh wat schattig! Ik ga eens eventjes heel hard denken of ik tijd heb om ervoor te zorgen. Ik hoef nog maar een paar dagen te werken tot mijn vakantie, als ik n bench regel zouden ze overdag zelfs mee kunnen...

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 08:47

Oh zou super zijn Vjestagirl!
En zal me ook registreren op kattenforum :)

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 09:32

Ik zou wel willen .maar vrees dat het niet mag van moeders, k ga eens overleggen .

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 13:34

Yellomofoon schreef:
Ben ze net melk gaan geven, maar op de doos staat 20 ml/x 5x per dag. Ik maak zo"n 45 ml voor beide maar heb het gevoel alsof ze nog wel opkrijgen. Mag ik meer maken of is dit niet goed?
(Zijn porties voor kittens van 4 weken)

Ik vermoed dat ze ouder zijn. Ik denk 6 weken. Ik heb 3 nestjes gehad en kittens van 4 weken staan de oortjes nog niet recht overeind maar die steken nog iets naar voren richting voorhoofd. Ik zou de da eens bellen voor voedings advies of het asiel die hebben daar vast ook wel Ervaring Mee