Ik heb nu een konijn die alleen zit, het is een vrouwtje van 5 jaar. het andere konijn wat er bij zat, ook een vrouwtje is vorige jaar dood gegaan. Is het verstandig om er weer een konijn bij te zetten of kan ik haar beter alleen laten zitten? Als ik er wel een konijn bij zet, hoe oud moet die dan zijn en moet het dan een mannetje of vrouwje zijn? ze zit in een groot hok!
Dit topic hoort op Beestenboel [BB] dus ik TEM even .
Konijnen zijn geen solitair levende dieren, het is dus erg verstandig om er een ander konijn bij te zetten. Het meest geschikt is een gecastreerd rammetje, de leeftijd is niet heel belangrijk maar als ik jou was zou ik geen jong konijntje kopen.
Er zitten erg veel konijnen in de opvang op een baasje te wachten. En het mooie is: deze zijn al gecastreerd! Ideaal dus! Je kunt met je konijn hier naar toe en kijken of ze een klik heeft met een van de dieren. Zo kan ze straks haar eigen maatje kiezen!
Let wel op: je kan er niet zomaar een tweede konijn bij in zetten. Je zult ze moeten koppelen. Onderstaande link is dan wel handig: http://www.bunnybunch.nl/konijnen/koppelen/
ga naar een goede opvang in de buurt en die helpen vaak met liefde om te koppelen. Idd met een man die gecastreerd is en grootte en leeftijd maakt vaak niet zo heel erg uit. Hier altijd varierende leeftijden gehad en zowel jonge als oudere konijnen gekoppeld aan 1 t/m 4 konijnen die al samen zaten en is op 1x na altijd goed verlopen. Echter koppelen moet je doen op neutraal terrein. Heb de laatste keer gewoon in de bestaande ren gekoppeld maar dat kwam omdat ik 2 ex rammen al had die zeer onderdanig zijn naar andere konijnen en ik 2 voedster van ongeveer 8 weken erbij gezet heb en dus totaal geen vecht partijen verwachtte (en heb ik ook niet gehad).