Natuurlijk is dit een hele blije en leuke gebeurtenis maar jammer genoeg deelt ons hondje dit niet met ons.. Als we weg gaan blaft ze non stop, voor mezelf of de buren vind ik dit niet zo erg maar ik vind het vreselijk voor haar dat ze zich zo ongemakkelijk voelt in het nieuwe huisje. Ze heeft altijd heel goed alleen kunnen blijven zowel samen met andere honden als echt helemaal alleen maar in dit huisje gaat het opeens niet meer. Vorig jaar zijn mijn ouders nog verhuist en hier was het ook geen probleem om alleen te zijn, wel waren er toen andere hondjes bij haar als we weg waren.
Omdat ik het idee had dat ze niet stil was wilde ik het zeker weten en heb toen met de huistelefoon mijn mobiel gebeld, vervolgens zijn we allemaal spullen gaan halen in bouwmarkten ed. we zijn 3 uur lang weggeweest en ook al die tijd heeft ze geblaft. Als ze dan even stil is is het ook werkelijk niet langer dan een halve tot hele minuut.. Ze is echt helemaal dood moe als we terug thuis komen.
Bij een pup zou je normaal gesproken het opbouwen, achteraf hadden we dit misschien moeten doen maar aangezien ze er nooit moeite mee had heb ik dit ook niet gedaan. Maar ik vraag me ook af of het opbouwen nut heeft in dit geval, ze blaft constant en ik ben bang dat ze dus het blaffen associeert met thuiskomen, of we nu 1 min of 3 uur weg zijn..
Ik kan echt niets bedenken behalve afwachten en hopen dat ze een keer op haar gemak is en niet meer blaft, maarja zo werkt het natuurlijk niet he. Wie kan mij helpen en heeft de gouden methode om mijn hondje te laten snappen dat we vanzelf terug komen ipv dat ze hele tijd angstig moet blaffen?