hoe valkparkiet vangen/lokken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wispeltuur

hoe valkparkiet vangen/lokken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 21:17

bij ons in de wijk vloog vandaag een valkparkietje die werd aangevallen door kraaien.. arm beestje.zit nu boven ons apartement in een nis van een raam en roept in, ik denk paniek, alles vij elkaar..

heeft iemand tips om hem te vangen of lokken, beestje gaat t niet lang overleven met de hitte en dieren die hem aanvallen.. heb al geprobeert te fluiten en roepen, hij reageert wel maar komt niet. zou t toch erg vinden t beestje aan zijn lot over te laten. hoop dat iemand tips heeft.

Thats_Me

Re: hoe valkparkiet vangen/lokken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:29

Véél geluk hebben. Beste zou zijn als beestje in een schuur oid beschutting zocht en je zo het diertje met een net zou kunnen vangen. Anders heb je weinig kans een vogel is nou eenmaal snel gevlogen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:30

Zit er geen voliere in de buurt? Ze trekken meestal naar andere vogels toe.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:30

Deur openzetten en net over de drempel binnen voer neerleggen? En dan steeds iets verder een paar korreltjes tot je de deur kunt sluiten?

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:31

Zo dicht bij mogelijk raam/schuur/deur openzetten.. Wellicht is het bij een tam dier zelfs genoeg om je arme en een vinger op te houden?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:34

Trosgierst zijn ze ook gek op :)

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 21:38

Bedankt voor de tip maar ik heb geen speciaal vogelvoer oid, misschien tips om iets anders neer te leggen? Zal hij het snappen/kunnen zien van bovenaf dat we eten hebben ? Is misschien een bakje water neer zetten ook een idee of zal hij dit ook niet zien? De hitte met gebrek aan water lijkt me een slechte combi voor hem..
De voordeur van het appartement staat al open maar hij komt niet af op mijn mooie zelf bedachte valkparkieten lokroep :')

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:39

Wispeltuur schreef:
De voordeur van het appartement staat al open maar hij komt niet af op mijn mooie zelf bedachte valkparkieten lokroep :')

Laptop met geluid van valkparkieten bij de deur zetten. Er staan er genoeg van op youtube :j

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 21:39

Creatas schreef:
Zo dicht bij mogelijk raam/schuur/deur openzetten.. Wellicht is het bij een tam dier zelfs genoeg om je arme en een vinger op te houden?

Daar hoopte ik dus ook al op, heb al met mijn arm omhoog gestaan in de hoop dat hij het misschien van thuis uit zou snappen en aan zou komen vliegen maar het leek geen zin te hebben. De buren zullen wel gedacht hebben toen ik daar fluitend met mijn arm omhoog in de lucht stond te turen :')

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 21:40

Cayenne schreef:
Wispeltuur schreef:

Laptop met geluid van valkparkieten bij de deur zetten. Er staan er genoeg van op youtube :j

Hey dat is nog eens een idee, die ga ik proberen:)

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 22:44

En? Gelukt?

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 22:52

Donja schreef:
En? Gelukt?

Toen ik mijn laptop op youtube had gezet met geluidjes ben ik weer buiten gaan kijken maar hij is nergens te vinden -O-
Ik hoop dat hij een veilig slaapplekje heeft gevonden vannacht en dan morgen ga ik weer eens kijken, we hebben een hond dus maak regelmatig een rondje! Met een beetje geluk is hij weer lekker naar huis gevlogen..