Spoed! gewonde vogel!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Spoed! gewonde vogel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 07:32

Goede morgen bokkers,

Vanacht hebben de katten een jongere spreeuw te pakken gehad. Vanochtend lag heel de woonkamer vol met veren en vogelpoep.
Het beeste leeft nog en pa heeft geprobeerd heb weer naar buiten te brengen, dit liet het dier wel toe maar hij was niet in staat om weg te vliegen.
Dus ik heb het diertje weer opgepakt en in een reismand van 1 van de katten gedaan.

Wat kan ik doen, en wie kan ik bellen? Heb zelf helemaal geen verstand van vogels.

alvast bedankt!

kohtje

Re: Spoed! gewonde vogel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 07:33

Gewoon op een veilige plek buiten zetten.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 07:34

Veilige plek buiten is er niet, alleen op dit rijtje huizen heeft bijna elk huishouden 1 of meerdere katten die ook buiten komen. Wil dat beestje niet voor de dood ergens in de tuin verstoppen.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 07:35

je kan de dieren ambulance bellen. Ik weet niet of ze voor een vogeltje komen. En anders kijken voor een vogel opvang in de buurt?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 07:37

Heeft hij wondjes?

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 07:40

Dieren ambu is de beste optie, zij hebben vaak een lijst met opvang adressen voor verschillende dieren in de bus liggen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 07:42

Persoonlijk vind ik een dieren ambu wat overdreven om te laten komen.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 07:47

kohtje schreef:
Persoonlijk vind ik een dieren ambu wat overdreven om te laten komen.

waarom?
Als zij haar de juiste informatie kunnen geven kwa vogelopvang oid is het toch juist goed?

TS: of even googlen naar een vogelopvang bij jou in de buurt

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 07:49

Info vragen kan wel maar laten komen vind ik wat te gek. Die auto rijd niet op water,vogel heeft geen geld .
En misschien heel hard maar spreeuwen genoeg en een gewonde vogel gaat vaak toch dood.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 08:16

kohtje schreef:
Info vragen kan wel maar laten komen vind ik wat te gek. Die auto rijd niet op water,vogel heeft geen geld .
En misschien heel hard maar spreeuwen genoeg en een gewonde vogel gaat vaak toch dood.

De dierenambulance bellen om informatie te vragen kan nooit kwaad.

Verder ben ik het opzicht wel met je eens. Ze doen vogels die erg gewond zijn ook eerder de nek omdraaien dan een lijdensweg waarbij ze uiteindelijk toch overlijden

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 08:47

kohtje schreef:

Dat argument gaat bij alle wilde en zwerf beesten toch op? Gemiddelde zwerfkat of ooievaar heeft ook geen zakje geld om zijn nek immers..
Daarvoor worden die clubs gesponsord.

Ik ben het trouwens wel eens met kohtje dat ik ook voor een spreeuw geen ambu zou bellen, ik zou hem eerder door iemand laten doodmaken om hem lijden te besparen.

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 08:59

Even de dierenambulance bellen of googlen. Wij hebben maandagochtend een jonge vleermuis gevonden. Er is toen iemand van de opvang gekomen om hem op te halen :)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 09:34

Een vogel die aangevallen is door een kat moet zo snel mogelijk behandelt worden met antibiotica anders gaat hij het niet overleven. Dus opvang of dierenambulance.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 12:08

hij is door mijn ouders naar de opvang gebracht. Bleek een merel te zijn, tot zo ver onze vogel kennis dus. Hij wil wel eten maar ze weten niet of hij het gaat redden. Omdat hij echt goed te grazen genomen was.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 12:22

je hebt je best gedaan toch!

Ik heb het ook een keer gehad. Kat had vogel te pakken. Vogel in een kattemandje en ik zou met het toen 4 jarige zoontje van mijn ex de vogel naar de opvang brengen. Om het rustig voor hem te houden had ik een kleedje over het mandje gedaan. Op het moment dat ik het mandje in de auto ging zetten kreeg ik het geweldige idee om eerst te kijken of hij nog leefde. Dus ik kijken met de 4 jarige naast mij. Vogel dood. Die hebben we "begraven" in de groene container. even uitgezwaaid met zijn 2'en. gelukkig maalde die kleine er niet om! Vogels kunnen weinig hebben zeker als ze stres hebben