Loslopende hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Beauty26

Loslopende hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 17:16

Beste bokkers,

Bij ons in de buurt loopt dagelijks een hondje los (jack russel),
als hij nou een keer los loopt kun je zeggen/denken hij is ontsnapt.
Maar hij loopt soms wel 3 tot 4 dagen in de week los... Dan denk ik
missen jullie de hond nou niet? Of loopt hij express los? Dat ze geen tijd of zin hebben hem uit te laten?
Mijn man heeft de eigenaar er al een keer op aangesproken, maar niks geholpen kennerlijk.
Als het nou een rustige hond was, maar het blaft en doet tegen van alles.

Dus nou mijn vraag hoe los ik dit op? Word er namelijk gek van dat dat beestje iedere keer los loopt,
en als er nou een eigenaar bij zou lopen is er geen probleem maar die is niet te bekennen, zit volgens mij
gewoon binnen...??

maj0

Re: Loslopende hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 17:17

NOu ik ken honden die gewoon wegglippen en dan ook gewoon even later weer terug komen (laten zichzelf zeg maar uit) Maar wat je er aan kunt doen niets denk ik.

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 17:27

Bij ons in het dorp loopt ook een jack los.... Misschien zelfde ?? Maar goed hij gaat vaak naar de welkoop bij ons en gaat daar slapen .... zoda de winkel dichtgaat word ie weer buiten de deur gezet.... (kn daar niet blijven natuurlijk... Ook de baas is hierop aangesproken en het beesie is als de dood voor hem alleen dierenbescherming doet er niks aan omdat hij er goed gevoed uiziet...

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 17:28

ik zou de hond vangen en dan de dierenambulance bellen dan moeten de mensen geld betalen om de hond weer op te halen, mischien dat ze er dan eens over na gaan denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 21:11

princesmax schreef:
ik zou de hond vangen en dan de dierenambulance bellen dan moeten de mensen geld betalen om de hond weer op te halen, mischien dat ze er dan eens over na gaan denken.

Dit zou ik ook doen (of gewoon zelf naar het asiel brengen als gevonden). :j

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 21:26

idd vangen en dierenambu bellen. Zelf brengen naar het asiel zoui ik niet doen. Immers dan betaal jij de kosten van vervoer en als de ambu rijdt dan mag de eigenaar die betalen ;)
Niet zeggen dat je weet van wie die is natuurlijk ;)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 21:32

Hier in de buurt loop ook altijd zo'n hondje los, vreselijk irritant is dat. De baas, een oud mannetje, fiets ook vaak met hem en dan gaat hondje los meem blaffend en uitdagend naar iedereen. Hondje heeft het veel drukker met andere dingen dan met de baas, en raakt dan ook danig achterop. Maar het kan het mannetje niet schelen, hij blijft maar fluiten naar de hond en fietst gewoon verder.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 08:09

Nathas : haha nee niet zelfde dorp ik woon in de provincie utrecht.

Diablo: De eigenaar van deze hond, is niet oud...Schat ze op een jaar of 35. En de hond vangen en dierenambulance bellen, zou een optie kunnen zijn, maar ik vind dat weer zielig voor de kinderen, het stel van wie dit hondje is heeft ook kinderen... We kijken het nog wel even aan, en anders tja misschien nog maar een keer met de eigenaar praten...

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:38

Woon je toevallig in Nieuwegein? Zie daar nml ook altijd een jr in een wijk, hond word naar buiten gepleurd, blaft tegen alles en iedereen en vreet alle plastic zak zakken stuk. Vind mensen die zo hun hond houden werkelijk geen hond waard.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 18:43

Nee ik woon niet in Nieuwegein, wel in de buurt... Ik vind het persoonlijk ook niks, maar goed iedereen heeft zo zijn eigen manier van de dieren houden & verzorgen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 18:44

Hier liep er ook steeds eentje los, die hadden ze uit Spanje gehaald en die konden ze niet thuis houden. Mensen hebben hem vaak terug gebracht (ik zelf ook een keer toen hij bijna op de 60 km weg liep). Nu hebben ze hem verkocht.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 18:49

Je kunt dit melden aan de politie en die zullen het wel naar het asiel laten brengen tot als baasje het komt halen en de kosten moet betalen :j
Ik ben zelf een hondeliefhebber, maar als baasje heb je toch wel een verantwoordelijkheid.
Als het een oudere hond is die juist zijn 50 meter zichzelf uitlaat kan ik het wel begrijpen, maar zo een klein jack-russeltje kan toch wel vervelend gaan worden voor de buurtbewoners (heb trouwens zelf zo een klein vervelend kreng :P )

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 18:52

Haha, het lijkt wel mode...
Hier loopt ook altijd een jack russel los, stomme beest blaft tegen alles en niks, en hij poept altijd bij ons in de straat.
Zeer irritant...
Heb al eens geprobeerd hem te vangen om dan vervolgens de dieren ambulance te bellen,maar ik krijg het kreng niet te pakken... :D

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 22:09

hahahah... Blij dat wij niet de enigste zijn met zo'n vervelend ''probleem''.

@ betadine : Hahaha... Jackrussels kunnen ook erg leuk zijn, maar deze is erg vervelend!

@ Tinkerloos: Of ik dit hondje te pakken krijg weet ik niet, maar ik vind het sneu voor de kinderen die zullen denk ik de hond nog het meeste missen, als ik hem te pakken krijg en naar asiel of iets zou brengen...

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:46

Is het niet een stuk zieliger als het hondje een keer onder de fiets/scooter/auto komt? Of naar de verkeerde blaft met alle gevolgen van dien?

Ik vind het onverantwoord om je hond zo los te laten lopen, beest schiet één keer achter een kat aan de weg over en je kunt hem van het asfalt schrapen...

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:55

Wuis schreef:
princesmax schreef:

Dit zou ik ook doen (of gewoon zelf naar het asiel brengen als gevonden). :j

Of ze laten hem gewoon daar zitten ;)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 15:39

Die hond in de welkoop vind ik nog wel grappig :D
Wij hadden er hier ook een loslopen. Ergerde me groen en geel want dan ging ik wandelen en wandelde hij achter me aan, maar als ik dan de drukke straat over moest steken voelde ik de verantwoordelijkheid wel dat er niets zou misgaan.
Ook als mijn teef loops was zat de hond hele dagen in mijn voortuin en pieste alles onder. Als ik mijn (loopse)hond dan wilde uitlaten had ik een probleem >> kan niet relaxed wandelen met hond achter mijn kont aan. Dus dan ging ik sneeky door de achterdeur in de hoop dat Jack het niet doorhad... Kon me hier erg kwaad over maken, dat ik niet eens normaal mijn huis uit kon!!!
Heb er serieus over gedacht de hond te vangen en te laten castreren *\o/*
Maar vond dat toch wat te ver gaan :oo

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 13:00

mijn tante had altijd ook zo'n hond die kon je geen seconde uit het zicht houden als je alleen al in de tuin zat of de voordeur effe opendeed hij schoot er altijd zo langs heen zwaar irritant dan kon iedereen weer een paar uur gaan zoeken en niks vinden en op eengegeven moment zat die doodleuk voor de deur te wachten.
op een gegeven moment nam die de andere hond(teefje) ook mee en dumpte haar onderweg die heeft 2 keer in het dierenasiel gezeten:-o
zelf hadden we een hond die de deur open kon doen ook erg leuk voor fam de deur opendoen terwijl er niemand thuis was en ervandoor gaan vond die ook leuk extra slot kon het niet maar toch.
denk wel dat het vaak reutjes zijn die dit doen.
je moet gewoon proberen hem te vangen na een paar keer vind de eigenaar het niet leuk meer aangezien je goed geld moet betalen voor het ophalen weer van je hond als hem dat 3 keer gebeurt is het niet leuk meer :-D en me tante was alle 2 keer haar halsband kwijt van 50 euro telkens was het verhaal bij het assiel dat ze niks omhad;-) dus daar leer je wel van(de hond trouwens ook is nooit meer weggelopen) dit zijn ook jack-russels trouwens en die van ons een boevier;-)