Mijn hamster, verlamd achterpootje en grommen..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

x_Heidi

Mijn hamster, verlamd achterpootje en grommen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 20:26

Hoi,

Al bijna 2 jaar heb ik een hele lieve hamster, maar sinds een weekje doet hij heel erg raar.. Zijn achterpootje is ongeveer verlamd, en zijn andere achterpootje bijna, waardoor hij een beetje over de grond heen waggelt.. en hij gromt steeds, ook gewoon zelf in zijn hokje. Als je hem oppakt (en dan is ie natuurlijk wakker) dan doet hij het heel erg. Ik vind het heel erg zielig, maar zijn vachtje glimt nog wel en hij eet en drinkt nog wel gewoon normaal. Weet iemand wat er met mijn lieve hamster aan de hand is en wat ik er het beste mee kan doen?

Ik heb mijn hamster bij een fokker vandaan dus het is niet een doorgefokte hamster oid :)
Fudge word in augustus 2.

Dit is mijn lieve hammie!
Afbeelding

Alvast bedankt! :)

xxx

xAnnouk

Re: Mijn hamster, verlamd achterpootje en grommen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:28

Wat vervelend...ik heb ook een hammie!
Ik hoop dat het niets ernstigs is, ik lees mee.
Succes :(:)

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:30

Het zou goed kunnen dat hij gromt door de pijn.
Alleen daarom al zou ik morgen even contact opnemen met een dierenarts.
Heeft hij geen bult oid bij zijn pootje? Dan zou het misschien een tumor kunnen zijn. :(:)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:31

Lijkt mij meer een gevalletje dierenarts :j

Het kan zoveel oorzaken hebben, daar kan bokt niet zomaar een advies over geven.
Behalve dat je het beste naar de dierenarts kan gaan.

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 20:38

Er zit geen gezwelletje ofzo.. Ik denk dat ik dan morgen even de DA bel

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:44

Je hamster loopt al een week zo, en dan ga je op Bokt vragen wat er is?

Halloooooo! Beestje kan beide achterpoten niet gebruiken, en laat weten dat hij pijn heeft!!!!!! :roll:

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:50

Dierenarts!!!!! Als een dier met zijn achterhand sleept is er duidelijk iets mis. Hamsters zullen alleen in het uiterste geval laten zien dat ze pijn hebben. Dus dat jouw hamster dat zo duidelijk laat zien geeft aan dat er iets goed mis is. Sterkte.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:56

Heb je dan de afgelopen week niks voor het beestje gedaan?
Ik heb helemaal niks met hamsters, vindt het enge diertjes zelfs :D
Maar ik vind het wel sneu, dat ie al een week verlamd is en je nu de vraag op Bokt stelt wat je moet doen.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 21:22

Achterhandverlamming is bij ratten (mannetjes) op oudere leeftijd vrij normaal.. Ik vermoed dat dat een van de oorzaken kán zijn! Andere zijn een val, tumor, en vele andere akeligheden waarmee ik je niet lastig wil vallen.

Ik raad je aan om asap een afspraak te maken voor 1: pijnstilling, 2: onderzoek of in het ergste geval euthanasie..

Voor het moment: Heb je heel toevallig misschien al Metacam in huis? Of anders Wilgentakken? Zelfs daar zit al natuurlijk (minimale) pijnstilling in geloof ik..

Even niet onnodig optillen tenzij het voor de afspraak naar de da is..
Laat hem maar even zijn eigen weg zoeken zogezegd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 14:55

Een hamster die gromt is echt niet normaal, dat doen ze alleen als ze zéér veel pijn hebben. Ik zou er dus al lang mee naar een DA zijn gegaan.... Dat de vacht glimt zegt niks, want ze te zien heb je een satijnharige hamster en die glimmen altijd (ook al zijn ze doodziek). Dat komt omdat de haren van binnen hol zijn wat glans veroorzaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 14:57

En TS wat zei de dierenarts? Neem aan dat je inmiddels (al dan niet met spoed) geweest bent?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 14:58

ik heb nog nooit een hamster horen grommen

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 15:06

:roll: een hele logische stap zou zijn om naar de dierenarts te bellen/gaan. Komt dat nou echt niet zelf in je op?

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 17:10

Ik ben net terug van vakantie en mijn oma heeft er voor gezorgd. Die zei ook pas gisteren toen ik mijn hamster terug kreeg "oh hij doet trouwens een beetje raar" dus ik kon dat niet weten.. De DA zegt dat het ouderdom is, en kan er helaas niks aan doen.. Nu heeft mijn hammie pijnstiller gekregen en gromt ze niet meer, ik heb net nog wat leuke foto's gemaakt als herinnering. Als de pijnstillers niet meer werken en ze dus weer in een hoekje gaat zitten ga ik haar laten inslapen, maar de DA verwacht dat ze uit ouderdom overlijd binnen een paar dagen :( En door de pijnstillers krijgt ze dus nog een paar mooie pijnvrije dagen van mij met veel druifjes, appeltjes, andijvieblaadjes en knuffeltjes..

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 17:14

Ogh wat vervelend zeg...meid sterkte :(:)

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 17:27

Dankjewel! Deze foto is vandaag gemaakt, hier ziet ie er nog zo blij uit, mijn blije hammie zoals ik m ken :+:
Afbeelding

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 17:42

Ouderdom? Bij een hamster van nog geen 2 jaar?

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 17:56

Dat kan toch. Sommige hamsters gaan al met 2 dood.

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 18:40

GamblersCup schreef:
Ouderdom? Bij een hamster van nog geen 2 jaar?

Nee hoor dat is een mooie leeftijd voor een Syrische hamster.Ik heb een stukje voor je gekopieerd van het hamsterforum:
Ouderdom
Ook ouderdom is op zichzelf geen ziekte maar kan wel met allerlei ongemakken gepaard gaan. Een Syrische hamster wordt gemiddeld 2 (soms 3) jaar oud. Laat een oudere hamster zoveel mogelijk met rust. Meestal slapen ze vanzelf rustig in. Mocht u het idee hebben dat je hamster pijn heeft, ga dan naar de dierenarts voor euthanasie. Het is altijd weer een trieste ervaring als een hamster dood gaat.

TS veel sterkte en geniet van je hamster zolang als het kan :(:)

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 18:43

mijn hamster is alweer 3 jaar :D hopelijk haald die van jou dat ook nog.
grommen is idd bij ene hamster een teken van pijn.
het mooiste zou wel zijn als ze rustig inslaapt, dan heb jij er ook minder schrik van als dat je haar in moet laten slapen.

sterkte ermee

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 18:48

Ja het is echt ouderdom, zijn broertje is ook al overleden aan ouderdom 3 weken geleden (mijn vriendin had een hamster uit hetzelfde nestje). Mijn vorige syrische hamster is 3,5 geworden, en die daarvoor meestal rond de 2-3. Ik heb al sinds mijn 5e hamsters en weet dus dat ze op een dag dood gaan, maar het blijft steeds weer heel vervelend.. ;(

Ik hoop dat Fudge zelf inslaapt en niet in zijn laatste minuut nog bij een dierenarts een prik moet krijgen, want dan bezorg ik dat kleine beestje nog zoveel stress op het laatste moment. Ik heb ook nog nooit een hamster laten inslapen, ze zijn allemaal vredig ingeslapen en ik hoop dat dit bij Fudge ook het geval mag zijn :) Daarom ga ik echt alleen in uiterste nood, als de pijnstillers niet meer werken dus, naar de dierenarts voor een prik..