Zie eerder topic over deze dame [BB] HELP Vangen en verhuizen onhandelbare poes
Gister en vandaag viel me op dat ze een beetje een vies kinnetje heeft alsof ze er misschien wat bloed of een ontsteking aan heeft of in ieder geval irritatie. Maar doordat ze zich daarover onzeker voelt, laat ze zich niet goed bekijken. Ze eet wel voor zover ik kan zien.
Heb vanmorgen een beetje extra water bij haar natte brokken gedaan zodat ze in ieder geval vocht binnen krijgt als het een ontsteking betreft in of buiten haar mondje.
Dit is een poes die echt doorbijt en echt heel erg fout krabt als je haar zou vangen of in het nauw brengt, zeker nu ze niet lekker is. Wat kan ik doen om haar toch een beetje te helpen met deze zere plek aan haar kin/mond?
Ik zat te twijfelen of ik een beetje metacam over haar voer zou doen om te helpen als het zeer doet of geirriteerd is? Dat heb ik in huis omdat er bij mijn andere katten vorig jaar kiezen/hoektanden getrokken zijn.
Mijn kat moest er ook niks van hebben, die is niet verwilderd maar gewoon heel angstig. Ik heb 'r stelselmatig opgepakt, met krabbende/bijtende/blazende kat naar snoepjes gelopen, met kat en snoepjes naar de krabpaal, kat op de paal, snoepje d'r bij en verder met rust laten. Elke dag herhalen tot ze eraan gewend is en tot die tijd zo min mogelijk aan d'r kop zeuren. Succes.
.
Met rotte kiezen lijkt me niet dat ze nog lekker eet.
)
.
, baby steps indeed