Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Creatas schreef:Is ze niet te zwaar/te lange haren zodat ze simpelweg haar eerste ochtend (blinde darm-) keutel niet op kan eten?
Want dat wordt ook een gore plakzooi als ze dan rond gaan trippelen..
saskiakefie schreef:Inderdaad minder lang op het gras, denk aan een half uur per dag.
Hoeveel biks/ss geef je? En dan bedoel ik in gram? Anders gewoon 10 gram per dag geven (als het niet een groot konijn is) en verder op hooi zetten.
Met 2,5 kilo zou ik dan 15 gram doen. Wl afbouwen natuurlijk, maar kijk maar eens of dat goed gaat. Mijn konijnen laten hun bd keutels nooit liggen. 
Zwerte schreef:Ik ga met de al gegeven adviezen mee. Onbeperkt hooi, een soort brok zoals science selective (mijn nijnen van 2,5 en 2 kilo krijgen samen 50 gr per dag) en verder weken in water en kort houden.
Mijn dame heeft precies zo'n vacht als jij omschrijft. Rond de staart en tussen achterpoten lang en zeer pluizig haar, wat ook nog snel vervilt. Er blijft idd snel rotzooi in handen, daarom probeer ik het kort te houden. Maar ik heb eigenlijk nooit problemen met poep die blijft hangen omdat ze keurige keutels heeft en haar blinde darmkeutels opeet. Diarree of de bdkeutels blijven idd meteen vastplakken. Maar dit is dan het probleem, niet de vacht.
Weet je zeker dat je nijn niet te dik is? 2,5 kilo is goed voor een flinke middenmaat. Dat zou een oorzaak kunnen zijn voor het niet eten van keutels. Of ze is wel aan de diarree en moet je daarmee aan de slag. Sommige nijnen zijn echt vreselijk gevoelig voor voerveranderingen. Je zegt dat je soms groenvoer geeft, dat zou dan al de oorzaak kunnen zijn! Probeer dat ook stabiel te krijgen, elke dag dezelfde hoeveelheid geven is veel beter voor ze. Heb je het voedsel stabiel en heeft ze het nog...dan wordt het toch echt tijd voor een bezoekje aan een goede da.
Succes, ik weet wat voor ellende die vacht kan opleveren....