Wel, terug van bij de dierenarts ben ik voorlopig wel wat gerustgesteld. Hij kon in het eerste onderzoek niks vinden dat écht verkeerd was, alleen zijn buikje heeft hij wel wat last. We vermoeden nu dat het te maken heeft met zijn gevoelig maag-darmstelsel. Ze krijgen Hills Sensitive Stomache sinds dat we dat ontdekt hebben, alleen hun 80 gram natvoer krijgen ze wel nog zoals vroeger (omdat ze daar echt op staan). En daardoor was hij vermoedelijk al wat minder goed, desondanks dat we ook daarin premiumvoer geven. Nu is het zo dat ik dat voer altijd moet bestellen via internet omdat je het in België niet in de winkels vindt. Maar ik heb te laat besteld en het voer was op nog voor het toegekomen is, dus geven we dan voorlopig het enige wat we weten dat ze nog lusten: Sheba vlootjes. En blijkbaar is dat de grote boosdoener! Ik heb ze gelijk allemaal weggedaan, en nu moeten we drie dagen dieetvoeding geven (Hills I/D). Hij heeft ook Zantac en Buscopan gekregen voor zijn maag en darmpjes, en een AB pikuur omdat hij op de consultatie toch licht koortsig was. Nu moeten we een dag of drie afwachten en zien of het betert! Anders moet hij terug naar de DA en is volledig onder de loep genomen worden. Hopen hopen hopen dus!!
@Romana ook daarom was ik zo in paniek, we hebben ooit eens een kitten gehad die opeens lusteloos werd (maar bij haar was het wel veel plotser en zij at of dronk ook niet meer) en zij had ook een aangeboren nierfalen. Zij heeft toen een spuitje gekregen
Daarom was ik ook zo ongeduldig en zenuwachtig ....