Een beetje Crabby...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Een beetje Crabby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 23:11

Op het moment ben ik bij een vriendinnetje wiens man regelmatig gaat vissen. Vannacht had hij helaas geen vis gevangen maar hij kwam niet met lege handen thuis...

Ik ben doodsbang voor spinnen en voor de mensen die het nog niet weten... Spinnen en krabben hebben best wat gemeen. Het kippenvel liep dan ook over mijn rug.

Vanavond toch maar besloten mijn angst te overwinnen en 'het ding' aan te raken.

Morgen wordt hij doodgemaakt en opgegeten.

Ik ben me ervan bewust dat niet iedereen onderstaand filmpje grappig zal vinden. We doen de krab in elk geval géén pijn. Wel is dit een eenmalig iets, vooral bedoeld om mij over mijn angst heen te helpen.

Persoonlijk eet ik overigens geen krab.

saskiakefie

Re: Een beetje Crabby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 23:19

Nou echt bang vind ik je niet hoor.. :+ Nog een beetje Krabje pesten ook :P
Wat eet je nou op aan zo'n beest dan? Aangezien het vooral poten en schild lijkt? En hoezo wordt hij niet nu gedood? Nog een dag stress voor dat ie alsnog dood gaat lijkt me ook niet echt leuk..

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 23:34

Wat zijn jullie stom bezig zeg jullie lopen hem alleen maar te pesten arm beest, hij kruipt al helemaal achteruit en in ze schild dan nog die katten erbij, waar ben je mee bezig zeg

dietmdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 23:36

_RMHorse_ schreef:
Wat zijn jullie stom bezig zeg jullie lopen hem alleen maar te pesten arm beest, hij kruipt al helemaal achteruit en in ze schild dan nog die katten erbij, waar ben je mee bezig zeg

je verwoord precies wat ik wilde zeggen... als je hem nu meteen dood maakt, scheelt het voor zo'n beest ook heel wat stress denk ik...

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 23:39

ik heb maar een heel klein stukje van het filmpje gezien omdat mijn internet zo traag is. Maar respect dat je hem vast durft te houden, ik ben al panisch voor van die kleintjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 23:54

Hij zou vandaag gedood en opgegeten worden. Blijkbaar eet je dus alleen de binnenkanten van de pootjes en scharen. In de schelp zit iets dat met koken heel vies en slijmerig wordt. Dat alleen is al een reden voor mij om geen krab te eten, ik vind het onzin om een heel dier te doden voor zo weinig vlees.

Afijn, vanavond ging onverwacht de BBQ aan en zijn ze de krab min of meer vergeten. Die lag in de koelkast wat door de kou niet heel stressvol schijnt te zijn maar daar heb ik geen ervaring mee.

Vanmorgen reageerde ik echt volkomen panisch op de krab, huilen stond me nader dan het lachen, kippenvel overal, misselijk...

Omdat er vanavond gecontroleerd moest worden of hij nog leefde besloot ik hem dan toch maar aan te raken om over die angst heen te komen. Binnen was het te donker voor een foto als bewijs dus gingen we naar buiten. De foto's waren allemaal bewogen omdat ik letterlijk zat te trillen met dat ding in mn handen. Ik durfde hem ook niet vast te pakken.

Zodoende werd het een filmpje, het filmpje dat hierboven staat. De katten waren overigens niet in de buurt op het moment dat we hem neerzetten maar die kwamen meteen aanrennen en ik jaag ze ook meteen weg.

Reden dat hij niet vanavond alsnog gedood is, is dat de dochter van mijn vriendinnetje (die is zeven) zich erg verheugde op krab en hij na het doden meteen gekookt en opgegeten moet worden. Dat gaat dus morgenochtend gebeuren.

Ik heb overigens nog geopperd om hem terug naar zee te brengen maar volgens de man van mijn vriendinnetje is hij erg sloom (was hij al bij vangst) en zal hij het in vrijheid sowieso niet lang meer redden.

Hoe dan ook... Ik vind het zonde om een krab te doden voor zo weinig vlees. Ik heb door hem vast te pakken en goed te bekijken geen angst meer en ik heb toch weer een dier gevonden dat ik intrigerend vind.

Mocht ik ooit een krab tegenkomen dan weet ik nu hoe ik hem kan pakken, maar wat mij betreft gaat hij lekker terug de branding in :)

MeesMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 00:00

Wat een gezeur zeg...
Als je dit sielugh vindt, moet je maar eens op een vissersboot gaan kijken, daar wordt zo ongeveer gevoetbald met die beesten. Daarna stikken ze langzaam op het ijs. Alsof dat zo lekker gaat. Bokt weer hoor 8)7

Overigens, TS is nu dus niet meer zo bang voor krabben, dan kan ze ze de volgende keer dat ze ze vangt weer lekker terug gooien in de zee...
Krab pesten, ach ja, is niet heel respectvol, maar ik denk dat er ergere dingen zijn op de wereld.

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 00:02

Simoontjeh schreef:
Wat een gezeur zeg...
Als je dit sielugh vindt, moet je maar eens op een vissersboot gaan kijken, daar wordt zo ongeveer gevoetbald met die beesten. Daarna stikken ze langzaam op het ijs. Alsof dat zo lekker gaat. Bokt weer hoor 8)7

Overigens, TS is nu dus niet meer zo bang voor krabben, dan kan ze ze de volgende keer dat ze ze vangt weer lekker terug gooien in de zee...
Krab pesten, ach ja, is niet heel respectvol, maar ik denk dat er ergere dingen zijn op de wereld.

Ergere dingen zeker, maar moet je daarom het minder erge negeren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 00:03

Overigens kan een krab niet terugkruipen in zijn schild, maar goed dat is een detail...

MeesMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 00:06

Och, zeker niet. Maar ik begrijp niet waarom hier nu een complete rel over wordt gemaakt omdat TS van haar angst af probeert te komen. Zo'n drama is het toch niet wat er gebeurt?
Ga je het nu terug kunnen draaien door over dde TS heen te vallen?
Ik zou eerder zeggen "Goh, dat lijkt mij een minder vriendelijke actie, maar gebeurd is gebeurd..."
Misschien dat ik zelf nu ook wat heftig reageer, maar ik erger me er nogal vaak aan op bokt. Van relatief kleine dingen wordt een compleet drama gemaakt. Dit was zo'n druppeltje dat het (zee)water over de rand doet lopen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 00:08

Simone: Je bent zeker heel blij dat je een mens bent en geen krab? Beetje inlevingsvermogen is ook niet verkeerd. :)

MeesMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 00:13

Dankjewel Saskiakefie, voor dit bijzondere, zeer nuttige antwoord. Zullen we niet persoonlijk worden?

Maar, even ontopic, is dit nu echt zo erg? Gebeurd is gebeurd, je gaat het niet terugdraaien. Wat ik zag op het filmpje (heb het niet helemaal bekeken alleen ongeveer de eerste minuut, waarvoor mijn excuses) vond ik niet zo heel verschrikkelijk...

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 09:38

Waarom moet het eerst extreem zijn voordat iets niet goed gevonden mag worden?
Ik vind het zo'n slecht argument dat dingen erger kunnen, natuurlijk kan het erger.... Een mens die iemand vermoord is minder erg als iemand die 10 mensen vermoord, maar dat betekend toch niet dat het niet erg is van degene die 1 iemand vermoord heeft? Ja misschien een beetje een extreem voorbeeld, maar dit is wel een beetje jouw denkwijze.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 10:02

ziet er inderdaad een beetje zielig uit.. maar vraag me af hoe vervelend de krab 't zelf eigenlijk vindt. Dat valt wellicht nog mee.

Krabben zijn ook leuk als je op vakantie op zo'n vismarkt loopt.. en er staan dus ik weet niet hoeveel krabben op zo'n ijs.. doodstil, tot dat je even er naar kijkt en dan beweegt er opeens eentje. En dat allemaal terwijl je denkt dat die beesten dood zijn, waarop je je dus gillend omdraait en zomaar een vreemde man van de schrik om de nek vliegt :')

MeesMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 21:36

saskiakefie: Ik heb er nog eens een nachtje over kunnen slapen... De reden waarom ik zo reageerde heeft niet zozeer met dit topic te maken, maar meer met de manier waarop door heel bokt vaak gereageerd wordt. Iets wordt enorm uitvergroot en er wordt door een heleboel mensen over een TS gevallen waardoor het reageren op een goede manier (Als in: redelijk, niet aanvallend/verdedigend etc.) heel moeilijk is.

Het gaat me dus niet zozeer om het hele krab-idee, maar om een bepaalde sfeer op bokt waar ik soms een beetje ziek van word. Daarbij: jullie dragen goede argumenten aan...