Epilepsie hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wispeltuur

Epilepsie hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 21:38

Zojuist gaf mijn 4 jarige me een hartverlamming. Rustig zaten we op de bank en opeens staat ze op en verkrampt helemaal, ze trekt haar achterpoten helemaal op, begint te wiebelen, staart strak tussen de benen en een gebolde rug. Het vreemdste was dat ze op haar voorpoten ging staan, bips recht de lucht in. Het duurde hooguit een minuut en heb meteen de da gebeld, ze zei dat het of darmkramp was of een aanval. Maar ik vind het zo vreemd dat ze haar achterlijf helemaal optilde en niet spartelend op de grond viel....Iemand met ervaring die me wat info kan geven? Ik zit helemaal te shaken..
Ze is nu rustig en ligt te slapen.

dierenfan

Re: Epilepsie hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 21:48

volgende keer proberen gelijk te filmen. Kan voor een dierenarts heel makkelijk zijn. Mijn hond had ook zo'n aanval en daarna in een week tijd nog 4 aanvallen gehad. Inmiddels is hij vrijwel aanval vrij met een flinke dosis extra magnesium (geef ik nu 6 maanden ongeveer). Vanavond had hij weer een lichte aanval na een plotselinge stress situatie maar was binnen 1 minuut weer helemaal zichzelf.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 23:29

Het kan zijn dat het een darmkramp of iets was, zoals de dierenarts al zei. Omdat ze met haar kont in de lucht ging gaf je aan.
Als je op google "bidhouding hond" intikt krijg je het beeld wat ik bedoel.. Dit doen honden vaak als ze buikpijn hebben

Bij epilepsi zal je idd denken aan trillen en spartelen..

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 08:12

Bij epilepsie zullen ze idd omvallen en gaan stuiptrekken ('fietsen' met de achterpoten m.n.) , meestal schuimen van de bek. Vwb jouw hond doet me idd denken aan een flinke buikkramp.

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-12 14:10

ik ben niet helemaal duidelijk geweest, mijn hondje zit vaak in de bidhouding maar dan in de vorm van een spelboog.
mijn hondje ging letterlijk op haar voorpoten staan met achterpoten de lucht in, als ik haar niet tegen hield klapte ze gewoon om als in een salto.. ze was wel bij verder, het leek alsof alleen haar achterlijf aangetast was en een eigen wil had.. ze was wel bij en de rest van de avond gewoon weer heel vrolijk. da zei dat als ze nu weer gewoon normaal was het oke aas. ze dacht dat de aanval getriggerd was door een hele heftige stressituatie die mijn hondje eerder op de dag had gehad.

filmen is indd een heel goed idee! bedankt voor de tip!