Hond een dag alleen ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Hond een dag alleen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 14:31

HoiHoi
Ik zit even met een probleempje

4 augustus zouden mijn vriend en ik naar vrienden in duitsland gaan, nu is het zo dat mijn ouders die dag op vakantie gaan, normaal zou de hond naar mijn oom en tante gaan maar helaas, ook zij zijn dan met vakantie...

Is het mogelijk om de hond een dag alleen te laten ?
Ik dacht er dan aan om hem gewoon achter thuis te laten, we hebben een overkapping waar zijn mand, eten en water dan onder staan, zodat ie wel droog kan zitten als het regent...

Wat denken jullie, is dit mogelijk of is dat niet handig voor een hond die het eigenlijk niet gewent is ?
Hij is eigenlijk altijd wel buiten, maar dan is er dus wel iemand thuis en kan hij naar binnen, mocht ie dat willen...

Ik had al wat dag pensions gemailt, maar helaas ziten deze al vol

Bedankt alvast

countrygirl

Re: Hond een dag alleen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 14:33

Als jouw hond 'achter' (tuin of zo??) gewend is en daar ook z'n behoefte kan doen zie ik het probleem niet?
Omdat je ook schrijft dat ie altijd wel buiten is? Als de hond eten/drinken en een schuilgelegenheid tot z'n beschikking heeft + z'n behoefte kan doen, is er m.i. geen enkel probleem.

holandia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 14:33

nee dat is niet verstandig om te doen. Zijn er geen buren die de hond kunnen uitlaten of anders een uitlaatservice bellen.

Je schrijft dat je hond dit niet gewend is dus zal hij waarschijnlijk geen behoefte doen in de tuin dit omdat het zijn terratorium is en hij die niet wil bevuilen.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 14:36

Hij kan gewoon naar buiten neem ik aan? Dan zou ik een buurvrouw vragen om een oogje in het zeil te houden, maar dat moet dan wel goed gaan hoor.

Edit: Ik neem aan dat hij altijd buiten is, maar het enige verschil is dat hij nu niet als hij het vraagt naar binnen kan?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 14:39

Lijkt mij dan ook geen probleem hoor, als ie gewoon aan schoon/vers drink water kan komen en eventueel wat te eten heeft, droog kan liggen. No problem. :)

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 14:41

Ik zou dat voor 1 dagje wel doen.Alleen moet ik wel zeker weten dat hij er echt nergens uit de tuin kan ontsnapen.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 14:42

Inderdaad even aan de buren vragen of ze het water in de gaten willen houden en eten willen geven. Een dagje moet dan geen kwaad kunnen

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 14:46

Hij is altijd buiten en kan daar ook zn behoefte doen, doet ie nu ook wel
En hij kan zeker nergens ontsnappen, we hebben stenen muren rond om :)

Het ging mij er een beetje om dat ik het zo sneu vind dat ie dan helemaal alleen is
Maar misschien overdrijf ik een beetje haha

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 14:57

... Ik vind het echt een rot idee. Vraag me eigenlijk af hoe je erop hebt kunnen komen? :(

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 14:58

Omdat ?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 14:58

AngelSpirit schreef:
... Ik vind het echt een rot idee. Vraag me eigenlijk af hoe je erop hebt kunnen komen? :(

Wat een rot reactie, volgens mij is TS heel duidelijk geweest en heeft ze alle opties overwogen?

Captain

AngelSpirit schreef:

:')

Kan prima hoor TS, een dagje gaat hij echt niet dood aan!

ESSIE70

Nou die ene dag zal hij vast wel overleven :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 15:08

AngelSpirit schreef:

Ah gut...... :(:)

TS een hond overleeft een dagje alleen thuis echt wel. Niks aan de hand.
Lekker een dagje weg jij!

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 15:09

Kan best!!

Mijn hond ligt altijd in de tuin, zelfs als ik thuis ben blijft ze liever buiten.

Leg desnoods wat stokken,kluiven en speeltjes in de tuin. Radio'tje ergens overkapt op standje geen geluids overlast, extra waterbak en voldoende brokken. Even de buren netjes inlichten met de rede en of ze af en toe even willen kijken en desnoods je telefoonnummer even geven.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 15:12

AngelSpirit schreef:

Als ik een dagje wegga staan mijn paarden ook een hele dag buiten met emmers water, wat eten en een schuilmogelijkheid,
ik zie het verschil niet? :+

Met mijn collie deed ik dat vroeger ook zo, als ik eens een dagje wegging zat hij gewoon van 's ochtends vroeg tot 's nachts lekker alleen buiten
(had ook toegang tot de garage).

De buren hielden hem in de gaten, hij heeft er nooit wat aan overgehouden hoor!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 15:13

Super dank jullie !!! Stelt me wat meer gerust :)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 15:16

Forcalquier schreef:
Kan best!!

Mijn hond ligt altijd in de tuin, zelfs als ik thuis ben blijft ze liever buiten.

Leg desnoods wat stokken,kluiven en speeltjes in de tuin. Radio'tje ergens overkapt op standje geen geluids overlast, extra waterbak en voldoende brokken. Even de buren netjes inlichten met de rede en of ze af en toe even willen kijken en desnoods je telefoonnummer even geven.

Stokken en kluiven zou ik niet doen, als hond daar in stikt of stok gaat door gehemelte ben je er niet bij..
Een hond kan zelfs een dag zonder eten maar als hij zijn brokken niet in 1x op eet dan is het geen probleem om die te laten staan.
Verder overleeft hij het ook wel hoor, als hij lekker buiten is en kan schuilen!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 15:40

Hier komt het 2 x per jaar voor dat de honden hier een dag alleen zijn. Ik zou alles weghalen zoals stokken en botten. je weet maar nooit. Voer krijgen ze dan niet omdat ik bang ben voor maagdraaiingen daar ze alles direct op eten. Ze krijgen dan van te voren eten. Grote bak water en dan gaat dat prima.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 15:44

Tuurlijk kan dan wel, als de hond water heeft en droog kan zitten als het regent, en het geen hodn is die zich verwond omdat hij sloopt, zie ik het probleem niet. :n

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 21:45

doe het hier ook af en toe hoor. Alleen heb ik altijd de mogelijkheid om tussen de middag thuis te komen en dan kies ik ervoor om ze 's ochtends een half uur uit te laten en dan vanaf 7 uur t/m 12 uur alleen thuis. Dan pak ik mijn brood dat ik al klaar gezet heb en wat te drinken en ga naar de dijk (ben ik dan 12.15 uur) en ga daar een half uur lopen. Dan naar huis en zet ik ze in de achtertuin met de garage open aan de achterkant zodat ze daar in kunnen. Daar liggen kussens, kleden en grote waterbak. De overbuurvrouw kan ze zo ook in de gaten houden en heeft sleutel om het terrein op te kunnen. En dan lopen ze los in de tuin en garage en zijn ze de hele middag aan het waken en lopen en spelen en slapen. Hoge nood? Dan doen ze het in de tuin. Als ik weer thuis kom dan gelijk door naar de dijk (is maar 3 minuten rijden) en een kwartier lekker dollen en behoefte doen (dat ze maar zeer zelden in de tuin deponeren vandaar) en dan zijn we met zijn allen moe.

Of te wel als hij goed droog kan zitten zou ik het zeker doen. Echter als er iemand in de buurt te vertrouwen is die bij je hond kan als het moet geef die dan de sleutel. Stel dat het bijv. gaat onweren of erg hevig weer gaat worden dat diegene hem wel binnen kan halen. En maak uiteraard dat hij absoluut neit het terrein af kan.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 21:46

overigens: vind het altijd nog beter dat ze een 8 á 10 uur alleen in tuin zitten met goede schuilmogelijkheid dan dat ze die uren binnen moeten zitten of nog erger in een bench o.i.d. moeten zitten en zich amper kunnen bewegen. Ik ben namelijk niet tegen benchen o.i.d. maar wel voor zulke lange tijden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 21:52

Gewoon doen, het is geen pup dus hij kan erg goed een dag alleen zijn. Menig hond zit elke dag alleen omdat baasjes moeten werken(moet je geen hond nemen vind ik) maar een volwassen hond die onderdak, water en voer heeft en niet weg kan lopen, dat kan prima voor een paar keer per jaar.

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 22:06

je kan eventueel een persoonlijk voorwerp in de buurt van je hond leggen, iets wat je vaak aan hebt of een voorwerp met jouw geur aan.
succes!

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 02:29

Ik zie hier ook geen probleem in hoor.
Hij kan droog zitten, heeft de tuin om zijn behoefte in te doen en is gewend buiten te zijn, daarbij is het in de zomer dus koud zal ie het ook niet krijgen, mits er bij warme dagen wel genoeg schaduw is en water uiteraard.
Gewoon doen en uitproberen.