Kruising stafford x Franse buldog

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Booooo

Kruising stafford x Franse buldog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 16:29

Hoi!

Ik vroeg me af of er bokkers zijn met een kruising stafford x Franse buldog?

Ik wil namelijk heel graag een Amerikaanse stafford. Mijn vriend kwam vandaag deze kruising tegen en hij vond hem zo leuk!

Als jullie er een hebben wil je dan een foto plaatsen ? :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 17:06

Waarom zou je deze twee rassen willen kruisen? De franse buLldog is redelijk eigewijs en koppig en dat me de kracht en pittigheid van een stafford. Ik zou er zelf heel ver uit de buurt blijven eigenlijk. :n . Ik vraag me af of dit een bewuste keuze is of een ongelukje. En als het bewust is of beide ouders wel getest zijn. Bij de franse bulldog komen best veel afwijkingen voor die niet prettig zijn voor de hond.

Edit irritante tikfout verwijdert

scappa

Re: Kruising stafford x Franse buldog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 17:13

Lijkt me een aparte kruising. Wat is de moeder?
Ik zou gewoon goed naar het karakter van beide ouders kijken. Het word waarschijnlijk wel een druk hondje.

Ik heb zelf een Stafford en dit een is een hele lieve vriendelijke hond. Kan met alle honden samen. Heel makkelijk in alle situaties.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 17:25

Ik weet niet wie de moeder is. Ik denk de stafford, ivm met de grootte van de pups.

Zelf wil ik ook graag een stafford, maar mijn vriend heeft liever ietsjes kleiner.

Karuna: Hij is deze vandaag tegen gekomen, en hij was heel erg leuk!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 17:29

Je zou voor een engelse stafford kunnen gaan, bij een goede fokker weg.

Deze kruizing zou ik zelf nooit gemaakt hebben zowel door karakter als gezondheids problemen, veel staffies en bullen hebben huid en ademhaling problemen.
Daarnaast zijn er veel te veel fokkers met beide rassen die enkel kijken naar zo bullie mogelijk, breed en korte snoeten de gezondheid, correctheid van bouw en karakter word niet naar gekeken en dit is vragen om problemen.

Er zijn meerdere verantwoordelijke fokker van engelse of am staffords die wel goed selecteren op karakter en genotype.

Edit: schrijffouten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 17:46

Boooo ik bedoelde of de fok een bewuste keuze was of een oeps nestje. Het worden voor mijn gevoel ook niet echt honden voor beginners gezien het toch niet zo gemakkelijke meegaande karakter van de bulldog. Tel daarbij op de vaak toch wat fellere reactie van staffords als ze ouder zijn op andere honden en een bulldog die zelf in hun rasstandaard melden dat ze snel jaloers zijn op gedeelde aandacht. Brr dat kan helemaal fout gaan in onervaren handen of verkeerde aanpak.

Los idd van de medische problemen die in beide rassen veel hetzelfde zijn.

En waar is hij ze tegen gekomen, life of via internet en een plaatje. Kijk eens op dierenasiels.com en kies daar de terrier als ras, daar staan veel staffords en kruisingen ervan ook jongere dieren die al puppy af zijn maar nog wel jong. Scheelt weer zindelijk maken en je weet een beetje het karakter al.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 19:40

Wat een ellendige kruising.

Trouwens, alle pupjes zijn leuk. Dus lekker zoeken ;)

scappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 10:24

De kruising maakt niet zoveel uit. Je moet alleen zelf wel weten wat de karakter eigenschappen van de beide rassen zijn. En of dit bij je past. Het karakter hoeft geen combi te zijn. En als je voorkeur naar 1 van de twee uit gaat is het een lastige keus. Je weet niet wat je krijgt.

Ik heb zelf mijn stafford pas op 7 maanden gekregen. herkomst uit polen. niet zindelijk.
Het is echt een geweldige gezinshond. Goed op te voeden en luistert perfect. ze loopt bij ons altijd los. Alleen sommige mensen vinden het ras eng en hebben haar daarom geleerd om niet op iedereen af te rennen.

Er zitten altijd veel kruisingen in het asiel en er kunnen echt hele leuke honden uitkomen.