Tweede kat erbij? Wat voor soort?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nativa

Tweede kat erbij? Wat voor soort?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 14:11

Omdat ik op internet tegenstrijdige berichten vind, vroeg ik me af wat jullie ervaringen zijn.

We hebben een gecastreerde kater van 2 jaar hier. Vanuit het nestje, met 14 weken opgehaald. We wonen midden in Berlijn, daarom kan hij niet naar buiten. We hebben een redelijk groot appartement en een groot, afgezet balkon waar hij op kan. Hij heeft 4 krabpalen en een berg speelgoed ter beschikking en we spelen veel met hem, maar hij lijkt zich nog steeds stierlijk te vervelen. Soms kan hij best vervelend doen en provoceren, wil hij "krachten meten" met mijn man en zo zijn er nog wat dingen. Volgens de dierenarts en een groot aantal berichten op internet, lijkt het erop dat hij een soortgenootje mist. Nu vraag ik me dus af of dit zou kunnen helpen.

Mijn man en ik overwegen dus een tweede kat erbij te nemen. Ik heb me goed ingelezen over hoe je twee katten aan elkaar went, maar vraag me heel erg af wat voor soort kat we het best erbij kunnen nemen. Een kater (zal gecastreerd worden) of een poesje? Een kitten of toch een wat oudere kat? Wat voor combi heeft de meeste kans van slagen?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 17:49

Kater of poes maakt in principe niet veel uit, mits ze gecastreerd zijn. Er word gezegd dat kater-kater iets kleffer zijn soms.

Kitten of volwassen (van zijn eigen leeftijd of jonger, niet ouder) is ook eigen voorkeur. Meestal word een kitten vlugger geacepteerd, het nadeel is dat je weer door die 'puber/sloop fase' moet en daar moet jij en je kat wel zin in hebben. Volwassen kat kan een langere en moeilijke introductie betekenen, maar dan heb je wel direct twee gelijkwaardige partners, mits ze elkaar graag zien.

Ik vind het een heel goed idee :j. Hier is er vrij vlug een tweede bijgekomen voor onze binnenkat op klein appartement en het is een echte aanwinst op alle vlakken. Zeker kwa verveling.

Probeer ook te kijken naar het karakter van je kat nu. En de tweede kat daarop uit te zoeken.

Lisetje

Re: Tweede kat erbij? Wat voor soort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 18:04

Ik heb 1 poes op dit moment. Klein balkonnetje waar ze met lekker weer op mag.
Ik heb niet echt het idee dat zij zich verveelt, maar toch gaan mijn gedachten uit naar een 2e.
Dit zou dan een kater kitten worden en word gecastreerd.
Mijn eigen poes is ook gesteriliseerd en wordt in sept. 3.

Ik twijfel dus nog of ik dit moet doen, omdat ik niet echt het idee heb dat zij zich alleen voelt. Ik woon alleen enwerk full time. Misschien zit het meer tussen mijn oren?

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 18:09

ik heb nog 2 leuke katertjes te koop 8-)

Heilige Birmanen die makkelijk binnen kunnen blijven en ook aan oudere katten gewend zijn. Ze zijn geboren op 23 maart en echt superleuk qua looks en karakter

Is dat misschien wat voor je?