Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Vjestagirl schreef:Ik voel een popcorn topic aankomen
Dat gevoel heb ik ook al eens gehad. Ik kan me niet voorstellen dat het zo duur moet zijn om een hond uit Spanje oid te halen, maar wie weet kan iemand dit al eens gedaan heeft toelichten waarom het zo duur is?

Lepeltje schreef:Mijn Portugees is inderdaad afgezien van wat angst ook heel makkelijk.
Ik vind het vooral fijn dat ze zo sociaal is met andere honden, dat scheelt al een heleboel.
Aan deze heeft de stichting in ieder geval geen winst gemaakt, ze heeft bijna 2 jaar in opvang gezinnen doorgebracht en daarvoor zijn ook gewoon alle entingen/ontworming/vlooienmiddelen/dierenartskosten betaald. Tussendoor ook eens ziek geweest dus dat tikt mooi aan.
Uiteindelijk hebben we haar gekregen in ruil voor de entingen, ik denk dat die hond hun zo meer dan 500 euro heeft gekost..
Prisca schreef:GRENZEN dicht voor dit soort gevallen.......voor ALLE dieren.
Laten we aub de problemen hier eerst oplossen.
Sta op het punt een gevalletje op te vangen die anders het asiel ingaat 12 jaar dus geen toekomst meer maar verdient wel een plek. Geef deze dieren een kans en ga in asiel kijken ipv veel geld te betalen voor een ander land zijn probleem.
Ik ben echt voorstander dit soort honden/katten/paarden enz.. daar op te ruimen en alles ook weer raszuiver te maken ipv deze troep.
En tja er zijn altijd organisaties die eraan verdienen en misschien ook bewust daarmee fokken (misschien zelfs in NL) om erop te verdienen. Triest dus daarom stoppen ermee en de handel laten doodbloeden.

Prisca schreef:Ik ben echt voorstander dit soort honden/katten/paarden enz.. daar op te ruimen en alles ook weer raszuiver te maken ipv deze troep. .
Prisca schreef:Lepeltje schreef:Mijn Portugees is inderdaad afgezien van wat angst ook heel makkelijk.
Ik vind het vooral fijn dat ze zo sociaal is met andere honden, dat scheelt al een heleboel.
Aan deze heeft de stichting in ieder geval geen winst gemaakt, ze heeft bijna 2 jaar in opvang gezinnen doorgebracht en daarvoor zijn ook gewoon alle entingen/ontworming/vlooienmiddelen/dierenartskosten betaald. Tussendoor ook eens ziek geweest dus dat tikt mooi aan.
Uiteindelijk hebben we haar gekregen in ruil voor de entingen, ik denk dat die hond hun zo meer dan 500 euro heeft gekost..
Maar waarom geen jonge hond uit asiel?.
Maar als ik er dan toch een tegen kom uit het buitenland waar ik verliefd op wordt.. sja...
Kuggur schreef:Prisca schreef:Ik ben echt voorstander dit soort honden/katten/paarden enz.. daar op te ruimen en alles ook weer raszuiver te maken ipv deze troep. .
Haha, definieer eerst maar eens "raszuiver"![]()
Daarbij, bedoel je raszuiver als cavaliers, met hun hartafwijkingen, of de puks, niet voor niets populair bij dierenartsen ($$$), de duitse herders met hun kapotgefokte heupen, de bulldogs met hun gebits- en ademhalingsproblemen, de chi´s met hun open fontanelletjes, dat soort raszuiver?
Ik vind de import van honden uit Spanje ook twijfelachtig, maar bepaald niet om de door jouw opgenoemde redenen.
En als iemand daar een soort hond vindt die hij niet Nederland niet kan krijgen is er natuurlijk niets op tegen.
Het is dat "nobele" zielige beestjes redden, en zich daarvoor op de borst slaan waar ik een beetje jeuk van krijg.
Lepeltje schreef:Oh dat had ik ook best gewild hoor.. Op dat moment waren we eigenlijk niet op zoek naar een hond echt voor onszelf, we waren een opvang adres voor die stichting. Mijn enige eis was dat de hond niet té groot was en niet te waaks. Toen kregen we een hond die al op 4/5 verschillende adressen gezeten had door dikke pech, ze deed het erg goed bij ons en wij vonden haar leuk dus ja toen mocht ze blijven.
Maar als ik er ooit een bij wil dan zullen nederlandse asielen ook de aandacht krijgen hoor, en het hoeft niet eens een jonge hond te zijn, oudje vind ik ook prima.Maar als ik er dan toch een tegen kom uit het buitenland waar ik verliefd op wordt.. sja...
chipieke schreef:Dus kort gezegd: als ik een spaanse hond wil (windhond, worden trouwens niet gefokt in België of Nederland, in elk geval niet 'erkend'), dan zou ik dit niet mogen?