Kitten neemt me in de maling!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kitten neemt me in de maling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 20:18

Ja écht! >;)

Ik heb twee katten van een en sinds een aantal weken daar twee kittens bij, een katertje en een poesje. :+:

Laatst was ik op zoek naar het poesje. Omdat ik dacht dat ik haar misschien per ongeluk in mijn kamer had opgesloten (ze is watervlug) liep ik naar de gang. Daar zat het katertje rustig om zich heen te kijken. Ik riep zijn zusje en hoorde een zacht miauwtje. Liep ik langs hem heen, keek in mijn slaapkamer, niks. Hoorde weer 'mieuw' dus liep terug en keek in de wc, in de badkamer.

Katertje zat nog steeds stoïcijns in de gang :)

Vervolgens riep ik nog eens, kijkt katertje me aan en doet 'mieuw :D '

>;)

Zijn zusje lag overigens in diepe slaap op een stoel, hij had me dus de hele tijd laten lopen om me vervolgens na te kijken wat ik toch aan het doen was _O-

Maar goed, deze anekdote leidt wel naar een vraag. Het valt me op dat hij best veel miauwt. Als hij uit zicht is van mij, de kinderen of de andere katten staat hij soms heel eenzaam te schreeuwen. Geen van mijn andere katten heeft dit ooit eerder gehad dus voor mij is het vreemd gedrag.

Mijn grote poez miauwt alleen als ze eten krijgt of als ze een vogeltje ziet.
Mijn grote je-weet-wel kater mieuwt soms uit alle macht en dan komt er niks meer uit dan 'piep' :')
Mijn kleine poez doet miauw zonder dat er geluid uitkomt.

En klein katertjelief blèrt de boel bij elkaar ter vervanging van de anderen _O-

Het stoort me verder niet hoor, maar is het normaal? Ik heb een Burmees gehad en die kletste ook erg veel maar dat was toch anders, dit doet me meer denken aan onze oude dove demente kat die soms aan het zoeken was naar ons :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 20:22

Ik volg even, hier ook een jong poesje van 12 weken oud die heel wat af-miauwt. Ze ziet en hoort trouwens prima maar gaat ook gerust ergens midden in de kamer zitten en dan heel hard miauwen tot iemand naar haar toe komt. De andere katten miauwen alleen als ze ergens niet meer uit kunnen (prullenbak of kast bijv. :') ) of wanneer ze eten willen.

xRamonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 20:23

onze kat kan er ook wat van, als hij iemand hier in huis 'kwijt 'is gaat hij ook lopen mauwen.
als hij naar buiten wilt , eten wilt of gewoon een kroel komt wilt gaat hij ook zo overdreven lopen mauwen :Y)

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 20:24

Wij hebben een kittentje sinds een week en die krijgt het voor me kaar om overal om
te mauwen vooral als ze het ergens niet mee eens is.
Ook weet ze dondersgoed dat ze bepaalde dingen niet mag maar dan kijkt ze je aan en begint ze heel zielig te miepen :')

Anoniem

Re: Kitten neemt me in de maling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 20:25

Haha ik ben dus niet de enige. :D

Vandaag wilde hij overigens in de koekenpan springen terwijl ik kip stond te bakken >;)

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 20:59

Als ik op de bank eet moet ik mijn bord hoog boven mijn hoofd houden, anders ben ik mijn brood kwijt.
Of fruit.. of nootje, laat staan je melk, die moet je direct naar binnen kloeken :j :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:06

Hier jatten ze vooral eten van de kinderen als die niet opletten :')

En dan gooi je ze met een grote boog aan de andere kant van de kamer, speren ze weer terug _O-

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:12

Lente schreef:
Hier jatten ze vooral eten van de kinderen als die niet opletten :')

En dan gooi je ze met een grote boog aan de andere kant van de kamer, speren ze weer terug _O-

Hahahaha
ik heb sinds dat de kleine hier is, haar een paardenknuffeltje gegeven.
Die pakt ze dan in der bekje en rent er de hele kamer mee door, knuffeltje is loodzwaar en groter dan haar
Maar lol dat ze er mee heeft <3

Nu is ze uitgeput en ligt ze diep te slapen, vind het wel weer leuk zon maf hummeltje in huis <3
mijn ouders vinden het iets minder :o

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:21

is wel normaal hoor,ik heb al heel lang katten gehad en met allen kon ik een flinke conversatie aan gaan :D
je leert het ze soms wel aan, kat miauwt en jij reageerd.
wil je het dus een beetje inperken dat je geen blérzeurkat krijgt dan beter niet elke keer reageren :j

alhowel ik het persoonlijk echt héél gezellig vind zo'n kletskat *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:36

Ik vind kletskatten ook leuk hoor :j

Mijn grote kater miauwt soms op commando. Zeg ik met een hoog stemmetje 'haaai' en doet hij 'piep!' _O-

Gisteren waren de kittens hier met een Pumba-knuffel aan het spelen. Ding is groter dan zij tezamen maar een lol dat ze hadden :D

Nu liggen ze alle vier op een stapeltje te slapen :+:

Suzanne556

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:37

Aah wat schattig!

Mijn inmiddels overleden kat, daar kon je ook echt hele gesprekken mee voeren, zo leuk vond ik dat altijd, haha.
Helaas doet de kat die ik nu heb het alleen als mevrouw er zelf zin in heeft.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:40

SuzanLarissa schreef:
Als ik op de bank eet moet ik mijn bord hoog boven mijn hoofd houden, anders ben ik mijn brood kwijt.
Of fruit.. of nootje, laat staan je melk, die moet je direct naar binnen kloeken :j :')

Je kunt ze ook opvoeden, scheelt een hele hoop frustratie.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:41

je moet ze sowieso opvoeden want als je straks 3 kilo kat in je eten hebt hangen is niet leuk ;)
kwestie van consequent zijn, als je eet moet je kat maar weg wezen,heb daar gelukkig nooit problemen mee gehad.
heb ook een hékel aan dieren die naar je kijken als je zit te eten :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:43

Ik jaag ze inderdaad ook altijd weg en mijn kinderen hebben de instructie om niet naar de katten te kijken/wijzen/praten als we eten.

Helaas gaat dat laatste niet altijd goed :=

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:48

anneliesdj schreef:
SuzanLarissa schreef:

Denk je dat ik het toelaat dan? De spuitbus met water staat naast de bank hoor.
Ze weet al dat ze het niet mag, ze doet het er een beetje om soms.
Mja tis ook maar een ding van 10 weken nog

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:49

Wij hebben een nestje kittens gehad van opvang katje.
Maar goed die zijn nu net bijna allemaal de deur uit. Kitten wat nog over is is de rust zelve tenzij ze aan het spelen is dan is ze echt dol! Maar mauwen doet ze bijna niet. Mama poes moet ook nog weg, maar die koert heel veel. Dus niet mauwen maar echt een soort van: mrrrauw (en die au hoor je bijna niet)
Verder hebben wij nog 2 andere katten. Een jeweetwel kater en een poes.
Mevrouw poes heeft bijna geen stem dus dat is: ma ma heel zacht. Je hoort haar ook niet spinnen.
Onze meneer de neppe kater blèèrt vaak de boel bij elkaar.
Vooral als hij zn zin niet krijgt. Of naar buiten wil of eten wil of aandacht wil. Veel dus. Heeft hij altijd gedaan dus.

Verder zijn ze goed opgevoed, en komen ze ook echt niet in de buurt. Tenzij je kaas of ei hebt, dan komt mevrouw poes eraan... Hahah

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 23:23

Dat melk meteen naar binnen kloeken klinkt me erg bekend hihi.. als mijn nichtje hier eet is haar eten ook niet veilig :') Hoezo de kat weet bij wie hij het kan doen..
Sinds vandaag ook een kitten in huis! Erg schattig en zet nu al de boel op stelten. Ben benieuwd hoe ze zich verder gaat ontwikkelen :))

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 23:37

Leuk die praters. De ene kat heeft het meer dan de andere. Sommige rassen hebben het ook heel erg. Onze Ragdolls hebben altijd veel gekletst maar mijn huidige kereltje is wel het toppunt. Soms als ik geen zin heb terug te kletsen komt hij voor me zitten zet zijn nagels (zachtjes) in mijn been en dan heel klagelijk: miiiiaaaaaaaaaaauw. :D

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 23:38

Weet je zeker dat zijn gehoor in orde is? Daar zou het mee te maken kunnen hebben, maar dat hoeft natuurlijk niet. Wij hebben drie katten die veel miauwen. Een broer en zus (kruising Balinees) die hun hele leven al veel geluid produceren en een cypertje waar in het begin nooit iets uit kwam, maar die het blijkbaar heeft geleerd van de andere twee. Hij klinkt heel anders maar miauwt inmiddels net zo hard en vaak. Bijzonder dat ze het zo overnemen want de moeder en broertjes en zusjes van de cyperse kat miauwen allemaal niet of nauwelijks. Pas maar op dat je straks niet ook vier blèrkonten hebt. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 23:45

Ik heb 3 stalpoezen,een kater en een kitten. Een van de stalpoezen mauwt als ze aandacht of naar binnen wil,de andere miauwen alleen als ze voer willen. Met de kitten (lapjespoes) kan ik hele gesprekken hebben,zo'n leuk beestje! Maar toch zijn ze het allerleukst als ze heerlijk (op schoot) liggen te slapen <3

ik ook altijd met mijn zwak voor slapende dieren :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 23:51

Zijn gehoor schoot wel door mijn hoofd. Moeilijk te peilen want als ik geluid maak reageren ze allemáál :')

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 23:53

Die van mij is ook een prater (Ragdoll) ze kan de hele dag wel door gaan, wel super gezellig :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 00:20

SuzanLarissa schreef:
anneliesdj schreef:

Denk je dat ik het toelaat dan? De spuitbus met water staat naast de bank hoor.
Ze weet al dat ze het niet mag, ze doet het er een beetje om soms.
Mja tis ook maar een ding van 10 weken nog

Daar lijkt het op aangezien je zegt dat je je bord boven je hoofd moet houden.
Zover zou het bij mij al helemaal niet komen, ik ga echt mijn eten niet weghalen omdat zij er anders in zit, de kát is degene die aan de kant moet.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 05:06

mijn poes die kan ook aan 1 stuk door mekkeren :P vind het altijd erg gezellige gesprekjes haha :P
verder is ze wel opgevoed, kan een bord met kip voor haar neus zetten maar als ik zeg "blijf" dan blijft ze er vanaf (misschien niet als ik de kamer uitloop :') maar vind het al knap dat ze het kan :') )

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 05:34

je kan aan de hand van de toon van de miauw uitmaken wat er scheelt aan een kat, ze hebben een miauw voor eten, en ook een miauw voor als ze zich eenzaam voelen, of als er iets veranderd in hun omgeving waar ze onzeker over zijn zoals deze ongeveer, http://www.youtube.com/watch?v=pkOCSrmBVJM
tuurlijk heeft elke kat een ander geluid maar de meeste katten maken bij eenzaamheid of bij angst (zoals naar de DA gaan) een soort zelfde miauw zodat elke kat weet wat er gebeurd. je kan kijken wat jouw katten voor geluid maken bij eten of bij aandacht zoeken. als hij het echt doet voor aandacht zou ik er niet op reageren, anders ga je een kat hebben die bij het minste al het hele huishouden bij elkaar mekkert.
ik heb ook een paar katten, een antwoord altijd als ik wat zeg tegen hem, en de andere alleen als ik op een hoge toon 'ja' zeg dan krijg ik een janetterige prrrtt terug :')