Nieuw konijntje!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nadineex

Nieuw konijntje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 18:21

Hoi! :)

Afgelopen dinsdag heeft mijn zus een konijntje van haar vriendinnen gekregen, alvast een vervroegd cadeautje voor haar verjaardag haha! :D mama was alleen niet zo blij :=
Het is een meisje en ze is 7 weken. Naam weten we nog niet, toen ze haar had gekregen noemde ze haar Woezel, aangezien haar vriendin dr konijn Pip heette :') Maar ze weet niet of ze dit wel een leuke naam vind, misschien weten jullie nog wat? Ik heb net even wat foto's geschoten en die wou ik graag laten zien!

1.
Afbeelding

2. Nieuwschierig aagje :P
Afbeelding

3. Lekker 'pitten' op het kussen :Y)
Afbeelding

4. En de leukste als laatst! :D
Afbeelding

Bedankt voor het kijken! :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 18:32

Wel beetje raar dat ze dat als verjaardagscadeau geven aan je zus terwijl ze niet eens weten of je ouders het wel goed vinden. Wist je zus het wel van tevoren?

Wel een heel schattig konijntje! :) Ik vind Woezel wel een leuke naam :j Al denk ik dan eerder aan een ram :P
Alleen is hij wel te vroeg bij de moeder weg he. Dat is pas goed vanaf 8 weken, liefst zelfs 12 weken! Omdat ze dan het best ontwikkeld zijn enzo.

Nadineex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 18:47

Bedankt! :)
Mn zus wist het wel, maar ze wou het juist niet tegen mn moeder zeggen aangezien het dan geen verassing was ofzo..
7 weken vond ik zelf ook al erg jong, maar daar heb ik nu niks meer over te zeggen, ik zou ook niet weten waar ze dr vandaan hebben gehaald!

Geryon

Re: Nieuw konijntje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 18:51

Jammer voor het konijntje dat ze te vroeg bij de mama is weggehaald. Ze is wel mooi zeg!

Haar toekomstige gecastreerde vriendje kan erbij als ze minimaal 12 weken is :D

Whizzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 18:55

Wat een schatje! En ik zou gewoon voor Woezel gaan, superleuke naam! :) Ze heeft wel flinke oren, wordt ze groot?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 19:04

wow :D wat een knappe dame! ben je zeker dat ze wel een dame is?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 19:07

Geryon schreef:
Jammer voor het konijntje dat ze te vroeg bij de mama is weggehaald. Ze is wel mooi zeg!

Hier kan ik me nou mateloos aan irriteren, jij dringt mensen iets op in mijn ogen! Hou dat soort dingen achterwege, de TS weet zelf wel wat ze wil en niet wil. Dat hoeven wij bokkers niet uit te stippelen!

TS: Ontzettend dollig konijn, veel plezier met haar. :o (natuurlijk ook voor je zus)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 19:15

KBTP schreef:
Geryon schreef:

Hier kan ik me nou mateloos aan irriteren, jij dringt mensen iets op in mijn ogen! Hou dat soort dingen achterwege, de TS weet zelf wel wat ze wil en niet wil. Dat hoeven wij bokkers niet uit te stippelen!

TS: Ontzettend dollig konijn, veel plezier met haar. :o (natuurlijk ook voor je zus)

Ik ga er gewoon vanuit dat TS (of haar zus) nu weet hoe zij een konijn moet houden en dus met een vriendje.
Als iedereen dat zou doen dan zou jij je hier niet zo aan moeten ergeren, want dan was mijn post in jouw ogen heel normaal geweest, wat het trouwens imo sowieso is :D

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:03

Wat een ontzettend schattig konijntje. :D
Ik ben ook benieuwd naar het toekomstige vriendje, maar die zullen we vanzelf wel zien verschijnen. :j
Altijd leuk om koppels te zien. :)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:18

Wat jammer dat ze zo vroeg bij de ouders is weggehaald. Het geslacht is dan ook nog niet 100% zeker te zeggen.

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:27

Wilawander schreef:
Wat jammer dat ze zo vroeg bij de ouders is weggehaald. Het geslacht is dan ook nog niet 100% zeker te zeggen.

Dat is zeker wel voor 100 procent tezeggen....
Een goeie fokker zietdat zelfs nog wel eerder....

Ik fok al 15 jr konijnen....

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:29

Als je je konijnen al weg doet met 7 weken, kun je je afvragen of het een goede fokker is.... Ik zeg van niet. ;)

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:30

Dat is wat anders... Maar dat wil niet zeggen dat je het niet kan zien....

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:32

wat een dotje zeg! Ik vind Woezel wel een leuke naam, het is wel een woezeltje :+: foto's zijn ook mooi zeg!
dieren als cadeautje geven ben ik eigenlijk geen fan van, want dan scheep je iemand op met een dier waar diegene helemaal niks voor voorbereid heeft. Wel een erg jong dier maar daar valt nu niks meer aan te doen, goed inlezen over konijnen en zorgen voor een goede huisvesting en dan kan het beestje een prima leventje hebben bij je zus! Wel zou het goed zijn om met een dierenarts/konijnenkenner-bezoek misschien nog een keer laat controleren of het inderdaad een dametje is :) en bij een konijntje hoort er inderdaad een vriendje bij, net zoals bij paarden hoor je konijnen nooit alleen te houden maar dierenwinkels e.d. 'vergeten' dit nog wel eens te vertellen, of hebben de kennis gewoon niet.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:37

melanie20 schreef:
Dat is wat anders... Maar dat wil niet zeggen dat je het niet kan zien....

Ik fok ook met konijnen en hier laat ik ze bij het tatoeëren zelfs nog even controleren maar zelfs iemand die al 40 jaar fokt kan het niet met zekerheid zeggen en geeft dit ook aan. :D Als meer fokkers dit deden dan zouden er niet zoveel fouten gemaakt worden daarmee.

Nadineex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 16:53

Bedankt voor de reacties! :D
Volgens mijn zus word ze niet zo groot, ik weet er voorderest ook niks van waar ze weg komt etc.
M'n zus heeft mij verteld dat het een meisje is, wsl hebben haar vriendinnen dat van de verkoper gehoord, maar ik weet niet waar ze weg komt dus dat zal ik vanavond wel even aan mijn zus vragen. :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 17:50

Prachtig konijntje en prachtige fotos
Echt een woezel :D

Ze is zeker geen dwerg, eerder klein tot middelmaat
Maar dat maakt haar niet minder leuk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 17:55

Ah wat lief!
Mijne heet Gibby, die komt 13 augustus!
Wat een leuk kleurtje trouwens, heel veel plezier met je konijntje!
Ga je 'm binnen of buiten houden? (Of heb ik daar overheen gelezen...), en wil je ook truucjes leren etc?

Nadineex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 20:55

Bedankt! :)

Ze zit nu binnen maar ik denk dat ze binnenkort in het buitenhok gaat, we hebben namelijk een heel groot buitenhok van onze vorige 2 konijntjes. :)
Truucjes heb ik geen idee, hoe zou je dat kunnen leren en wat kan je ze leren? :=

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 21:42

Kijk maar in mijn profiel voor filmpjes.. :D