Gebruik van Bach bloesems bij dieren. Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

Gebruik van Bach bloesems bij dieren. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 13:03

Hallo iedereen!

Aangezien ik zelf als veel positieve ervaringen heb met het gebruik van Bach bloesem vroeg ik me af wie nog meer. Met als doel van dit topic het uitwisselen van ervaringen en het informeren van mensen die het gebruik ervan nog niet kennen.

Mijn laatste 'project' was één van de kittens die we sinds een maandje hebben. Hij was erg angstig, ook na 2 weken, veel angstiger dan zijn halfbroertje en ik wou zien of ik de wenningsperiode een beetje kon verkorten. Ik ben dus begonnen met simpele 'rescue druppels', twee druppeltjes in hun water. De verandering was enorm. Mijn vriend, erg sceptisch in het begin, moest ook toegeven dat de verandering te abrupt was om het aan gewenning te kunnen wijten. Hij kwam een dag na gebruik voor het eerst contact zoeken bij mij op de bank, zonder voer in de buurt, terwijl hij daarvoor alleen naar ons toe kwam voor het eten. Ik ben sinds een week gestopt met de druppeltjes, hij kan nu echt zonder, blijft aanhankelijk.

Hier 3 foto's voor de vergelijking. (de angstige Smokey rechts)
1e dag: http://i122.photobucket.com/albums/o260 ... 8681_o.jpg

En nu:
De brutale rooie Rocky, die vanaf het begin al veel dapperder was:
http://i122.photobucket.com/albums/o260 ... 7253_n.jpg

En Smockey nu:
http://i122.photobucket.com/albums/o260 ... 0385_n.jpg

Ook heb ik een flesje op stal, voor noodgevallen, ik laat mijn pony bv. altijd een paar druppeltjes oplikken voor hij de trailer op moet.

Mijn moeder heeft een hele grote doos met allemaal flesjes en verschillende bloesems, zij maakt ook veel samenstellingen. Zelf heb ik enkel ervaring met 'rescue' maar zelfs met deze algemene samenstelling zijn de resultaten al groot!

Wie nog meer gebruikt er vaak Bach bloesems voor hun dieren?

Groetjes, Lara

Wilawander

Re: Gebruik van Bach bloesems bij dieren. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 13:12

Ja uitgeprobeerd maar totaal geen effect. Met homeopathie wel goede ervaringen.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 13:13

Mijn moeder gebruikt ook homeopathie voor haar dieren, werkt idd goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 09:31

Wij gebruiken ook al zo lang ik me kan herinneren de Bach druppels voor zowel onszelf, als de paarden en de honden...
Werkt perfect. Zowel bij mezelf als bij de dieren.

Niet alleen voor gedrag.
Maar ook bij verwondingen.

dietmdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 09:32

Ik gebruik ook Bach spuitjes, dus dat het in zo'n spuitflesje zit. Ik gebruik het voor mezelf en voor mijn pony, en ik heb ook wel het idee dat het helpt maar dat kan ook heel erg tussen de oren zitten :+

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 09:33

Ik gebruik Bach Rescue druppels om het laden wat makkelijker te maken. Ik vind het fijn dat ze er niet suf of slaperig van worden.

Hoeveel geven jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 10:04

Ik heb nog een flesje Rescue staan, maar ik heb het effect nooit gevoeld bij mezelf. Hoeveel druppels zou je moeten nemen of aan je paard of hond geven?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 10:09

mijn pony heeft net een "kuurtje" bach achter de rug.
hij was nogal plakkerig naar zijn groepje toe en kon slecht alleen binnen staan.
hij heeft een combi gehad van star of bethlehem en cherry plum en later nog nog eens een met mimulus er bij.
het binnen staan is nu heel fijn,hij is rustig en relaxed.
het plakken aan zijn groepje is niet veranderd,maar omdat dat niet erg storend is denk ik dat het iets is wat echt bij hem hoort en laat ik het zo :j

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 10:12

Ik heb zelf hele goede ervaringen met bach en dan met name met de samenstellingen die je zelf moet laten maken met verschillende bloesems. De rescue merkte ik dan eigenlijk weer nauwelijks iets van.
Ik kan me voorstellen dat het bij dieren ook helpt als ze onrustig / angstig oid zijn.

dietmdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 18:31

Ik doe meestal zelf 2 spuitjes en mijn pony iets van 5.

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 16:54

Mijn pony krijgt 15 druppels op een stukje appel, na een half uur nog een keer 15 druppels en dan kan ik laden.

Ik neem zelf ook gewoon 15 druppels. Laatste keer was op mijn eigen bruiloft. Wilde stress mijn dag echt niet laten verpesten. Dus vlak voor de ceremonie 15 druppeltjes ingenomen. Fantastische dag gehad! ;)

Ik weet trouwens niet of het toegestaan is bij wedstrijden en hoe lang het in je bloed zit. Zowel voor paard als ruiter moet je dat even nazoeken.

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 16:56

Heb Bach druppels gebruikt bij mijn paard owv gedrag. Heeft uitstekend geholpen!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 17:17

Wat leuk al die ervaringen te lezen! Ik geef hem voor het laden zo'n 10 druppels, soms likt hij ze op en als hij het niet wil geef ik het op een klein stuk brood.

@Sanny_lief: Volgens mij is het gewoon toegestaan, het enige wat er in zit is een beetje alcohol, ik neem niet aan dat ze die kleine hoeveelheid terugvinden in een paardenlijf mochten ze het testen.

dietmdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 10:21

Ik doe het wel altijd met wedstrijd, omdat ik dan juist heel veel stress heb (en doorgeef aan mijn pony) maar als je het gewoon een beetje sneaky doet ziet niemand het :=

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 22:36

Ik heb vandaag van iemand een bach bloesem rescue spray gekregen om eens te proberen bij mezelf (en misschien mijn paard).
Omdat ik volgende week voor de eerste keer weer een wedstrijd ga proberen sinds mijn val (pittige merrie die nogal ernstig kan bokken..), wéét ik van mezelf dat ik veel stress ga hebben, nerveus zal zijn en schrik zal hebben, dit geef ik door aan mijn paard en 9/10 kansen krijg ik weer een rodeo.
In de les is ze nu braaf zat, maar daar ben ik nu ook heel erg op mijn gemak en kan ik beter de spanning van me af laten vloeien als ze toch wat heet/pittig wordt.

Maar op wedstrijd heb ik géén idee of dit zal lukken, vandaar dat ik toch liever voor mezelf wat kalmerends neem.
Vandaar de bach bloesem rescue, maar het schrikt me af dat ik hier reactie's lees van bokkers die net vinden dat het helemaal niet helpt ?
Ik heb al kalmeringspilletjes genomen maar die helpen echt niet bij mij, ik voelde er niets van, alleen barstende hoofdpijn.
Is mijn angst te groot voor 1 pilletje ? Mijn mama zei dat een half pilletje/1 pilletje genoeg zou zijn omdat dat sterke pilletjes zijn, ik voelde er niets van :n

Moet ik mezelf al helemaal 'plat spuiten' om ontspannen op mijn paard te zitten op wedstrijd ? :+
Ik hoop van harte dat de rescue toch zal helpen !

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 19:10

Ik geloof dat het toedienen van dit soort placebo´s aan het dier, hoogstens effect heeft op de eigenaar.
Je gelooft dat je dier rustiger is, gaat daarom anders met hem/haar om met een positieve gedragsverandering als gevolg.

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 23:28

Kuggur schreef:
Ik geloof dat het toedienen van dit soort placebo´s aan het dier, hoogstens effect heeft op de eigenaar.
Je gelooft dat je dier rustiger is, gaat daarom anders met hem/haar om met een positieve gedragsverandering als gevolg.

Die vlieger gaat in mijn geval niet op. Paard is echt veel beter te laden, en dat gebeurt niet door mij omdat ik inderdaad de veroorzaker van stress ben. Ik laat mijn paard altijd door een bepaald persoon laden, iemand met rust en geduld. Door de Bach druppels stopt hij met afsluiten voor de hulpen. Hij is verder gewoon alert maar gaat niet meer in de staakmodus.

En voor de personen waar het bovenstaande wel voor geldt: een placebo effect is prima. Als de betreffende handeling daardoor een prettige ervaring wordt is dat toch ook een fijne uitkomst.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 01:19

Interessant, maar ik zou er wel eens gedegen onderzoek van willen zien. Juist bij een preparaat als Bach bloesems zou een dubbelblind onderzoek geen probleem moeten zijn. Ik ga er bij gelegenheid eens naar spitten.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 05:39

jep gebruikt voor mijn boxer en hij heeft er veel baat bij gehad.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 06:01

Nu voor het eerst gebruikt bij de hond -onweer- en hij werd er echt wel een stuk rustiger van. Ikzelf heb de RR wel gebruikt maar voelde maar heel even het effect ervan.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 07:06

Kuggur, dit is niet het topic voor de discussie die jij wil aan gaan, daarvoor kan je een ander topic openen. Dit topic is voor ervaringen. Ik wil je dan ook vragen graag ontopic te blijven. Als je je discussietopic geopend hebt mag je gerust hier de link plaatsen! ;)

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 07:21

Het heeft bij mijn kat absoluut niet geholpen(rescue druppels)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 11:16

Heb een poes die niet op te pakken is en altijd erg behoedzaam is , zie ook [BB] Meedenken over onhandelbare poes met zeer bekje

Zou bach ook iets voor haar kunnen zijn? En hoe dien ik het toe en waar haal ik het? Heb 2 behoorlijk voorzichtige dames dus wil het wel eens uitproberen. Kan dit ook over het nat-voer gegeven worden bijvoorbeeld?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 11:27

Die twee die hier bang zijn voor onweer zijn na gebruik van bloemsems als laatste redmiddel nog net zo bang als voor de tijd. Reageren er beide totaal niet op.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 11:58

fargo schreef:
Heb een poes die niet op te pakken is en altijd erg behoedzaam is , zie ook [BB] Meedenken over onhandelbare poes met zeer bekje

Zou bach ook iets voor haar kunnen zijn? En hoe dien ik het toe en waar haal ik het? Heb 2 behoorlijk voorzichtige dames dus wil het wel eens uitproberen. Kan dit ook over het nat-voer gegeven worden bijvoorbeeld?

Je haalt het bij de drogist of apotheek. Je kan ook een remedie laten mengen, dit is echter duurder dan een flesje resque, maar kan meer effect hebben, omdat het gemend word voor een specifiek probleem. Het kan idd over nat voer of gewoon in het drinkwater gegeven worden. Bach zou zeker iets kunnen zijn voor je kat! Ik heb er eigenlijk alleen maar positieve ervaringen mee, voor allerlei dieren, maar zoals je ziet zijn er ook mensen die geen effect hebben gemerkt. In ieder geval, werkt het niet dan deert het niet, net zoals homeopathie.