[bb] Treibbal ervaringen gezocht.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

belle_boef

[bb] Treibbal ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 13:44

Wat is het. Zie de link voor de hele uitleg.
http://jardogsport.nl/sport/treibball

Ik ben op zoek naar ervaringen. Mensen die het met hun hond doen.

-Is het bijvoorbeeld makkelijk aan te leren.
-Houd de hond er langere tijd lol aan?

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 14:12

Ik heb een keer een workshop treibball gevolgd, mijn hond pikte het redelijk snel op.
Na een paar weken hier thuis de bal maar eens opgeblazen en weer geoefend, ze kende het nog.
Maar ik ben dus nog steeds een beginner.
Je kunt natuurlijk wel met allerlei variaties trainen waardoor het leuk blijft.

Info kun je ook nog vinden op http://www.treibball.nl

Wilawander

Re: [bb] Treibbal ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 14:46

3 van de 4 duitse herders hier hebben het zichzelf aangeleerd en hebben hier uren lol aan per dag. Hoe gekker hoe leuker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 14:40

Ik doe het nu een maand of vijf en ben helemaal fan. :j Ik was op zoek naar iets waarin mijn Kelpie zijn drijfinstinct kwijt kan en mentaal een beetje moet werken, dat lukt helemaal met drijfbal. We hebben een cursus van 10 weken (een uur per week) gevolgd en gaan in september weer verder. Momenteel oefen ik zelf 1-2 keer per week met hem. Tegen het eind van de cursus begreep hij het principe heel goed en het werken op afstand met maximaal 3 ballen zit er nu goed in.
Ik heb op cursus wel gemerkt dat de drijfrassen alles sneller en natuurlijker oppikten dan de andere rassen, maar alle honden vonden het erg leuk en konden aan het eind van de cursus een redelijk parcoursje afleggen.

Je kan inderdaad veel variaties toepassen waardoor het leuk en uitdagend blijft, op den duur bv. een mix van behendigheid en drijfbal, verschillende parcoursjes, obedience erbij etc. etc. :j

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 19:59

hier gedaan met mijn hond die ballen wel leuk vind maar die niet erg gedreven is en makkelijk zijn enthousiasme verliesd. HIj vond het redelijk leuk oftewel: 15 minuten deed hij fanatiek mee en daarna wilde hij af en toe nog wel eens de bal aan raken.
Voor een hond die wat lui is qua aanleg en dus niet echt gedreven is of erg bal gericht is vind ik deze sport minder geschikt. Jammer genoeg hoor want mij leek het wel erg leuk!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 12:16

Gelukkig is die van mij gek op ballen en over energiek. Maar zit zijn gedrag hem meer in de weg.