Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
galley schreef:Een pup hoort maar 5 minuten per leeftijdsmaand per keer te lopen.
Het is niet goed om ze langer te laten lopen voor het diertje.
Wij houden ons er dan ook zoveel mogelijk aan met onze honden.

Nikass schreef:nog even ter aanvulling van mijn openingstopic: de 12 jarige hond van mijn vriendin loopt dus nu nog altijd heel erg goed en heeft er dus nooit last van gehad dat hij al op zo jonge leeftijd zoveel liep (nog veel meer dan mijn pup nu). DE ENE HOND IS DE ANDERE NIET.
Wat is er slecht aan om zoveel te lopen als je hond het aan lijkt te kunnen? OMDAT ZE HET NU AAN LIJKEN TE KUNNEN EN ZICHZELF OVERBELASTEN EN DAAR LATER LAST VAN KRIJGEN.
Als ik minder loop verbruikt ze net zoveel energie met in huis en door de tuin rennen en liefst continue bank op en bank af...DAN MOET JE HAAR MENTAAL MOE GAAN MAKEN, GA LASTIGE SPELLETJES MET HAAR DOEN ZOALS ZOEKSPELLETJES.
Nicole85: duitse herders zijn best zwaar gebouwd en hebben vaak aanleg voor heupproblemen BOUW HEEFT ER NIKS MEE TE MAKEN, AANLEG WEL. Mijn hondje is meer type mechelaar en is geen rashond waardoor ze minder gevoelig is voor erfelijke aandoeningen. Mijn hond loopt trouwens (nagenoeg) overal los. En ik doe idd ook spelletjes en clickertraning met haar.
Wilawander: dat weet ik niet precies, mijn da vindt van wel, mijn vriendin die ook da is, vindt van niet... tja wie heeft de wijsheid in pacht?
Nikass schreef:nog even ter aanvulling van mijn openingstopic: de 12 jarige hond van mijn vriendin loopt dus nu nog altijd heel erg goed en heeft er dus nooit last van gehad dat hij al op zo jonge leeftijd zoveel liep (nog veel meer dan mijn pup nu).
Wat is er slecht aan om zoveel te lopen als je hond het aan lijkt te kunnen?
Als ik minder loop verbruikt ze net zoveel energie met in huis en door de tuin rennen en liefst continue bank op en bank af...
Nicole85: duitse herders zijn best zwaar gebouwd en hebben vaak aanleg voor heupproblemen. Mijn hondje is meer type mechelaar en is geen rashond waardoor ze minder gevoelig is voor erfelijke aandoeningen. Mijn hond loopt trouwens (nagenoeg) overal los. En ik doe idd ook spelletjes en clickertraning met haar.
Wilawander: dat weet ik niet precies, mijn da vindt van wel, mijn vriendin die ook da is, vindt van niet... tja wie heeft de wijsheid in pacht?
NathalieW schreef:Nikass schreef:nog even ter aanvulling van mijn openingstopic: de 12 jarige hond van mijn vriendin loopt dus nu nog altijd heel erg goed en heeft er dus nooit last van gehad dat hij al op zo jonge leeftijd zoveel liep (nog veel meer dan mijn pup nu). DE ENE HOND IS DE ANDERE NIET.
Wat is er slecht aan om zoveel te lopen als je hond het aan lijkt te kunnen? OMDAT ZE HET NU AAN LIJKEN TE KUNNEN EN ZICHZELF OVERBELASTEN EN DAAR LATER LAST VAN KRIJGEN.
Als ik minder loop verbruikt ze net zoveel energie met in huis en door de tuin rennen en liefst continue bank op en bank af...DAN MOET JE HAAR MENTAAL MOE GAAN MAKEN, GA LASTIGE SPELLETJES MET HAAR DOEN ZOALS ZOEKSPELLETJES.
Nicole85: duitse herders zijn best zwaar gebouwd en hebben vaak aanleg voor heupproblemen BOUW HEEFT ER NIKS MEE TE MAKEN, AANLEG WEL. Mijn hondje is meer type mechelaar en is geen rashond waardoor ze minder gevoelig is voor erfelijke aandoeningen. Mijn hond loopt trouwens (nagenoeg) overal los. En ik doe idd ook spelletjes en clickertraning met haar.
Vooral omdat ze loslopen maken ze gekke bokkensprongen waardoor ze blessures op kunnen lopen als jonkie zijnde. Ik loop liever 40 minuten met mijn bijna 6 maanden oude amstaff rechtdoor aan de lijn dan dat ze 10 minuten met een ander hond speelt, dit is erg belastend voor o.a. de gewrichten namelijk. Of je hond een erfelijke aandoening heeft dat weet je pas als het zich uit of als je hond getest is, daar kan je nu NIKS over zeggen. Ookal is het een kruising! Als haar vader en moeder beiden D heupen hebben dan is er grote kans dat jouw hond ook slechte heupen heeft. Jonge honden gaan vaak verder dan goed voor ze is, mijn teefje gaat regelmatig de bench in voor wat slaap omdat ze anders de hele dag zichzelf wakker houdt en dan heel lastig wordt.
Maarja, doe wat je wil en kijk wat de gevolgen zijn. Misschien gaat het goed misschien niet maar je kunt beter voorzichtig zijn.
Wilawander schreef:Hier ga ik met de jonge duitse herders aan het werk om ze geestelijk moe te krijgen. Die lange afstanden die jij loopt, loopt mijn 9 maanden oude reu nog niet eens. Herders zijn werkers en doen alles voor de baas en laten niet snel zien dat ze wat niet kunnen.
Hier krijgen ze ook een verplichte rustpauze in de bench en dat werkt goed want ze slapen dan ook.
Spelen mogen ze wel vrij. De energie moet er toch uit en alles wat ze zelf doen is vaak niet zo'n probleem. Maar geen uren lang tot ze uitgeteld zijn. Maar liever buiten op het gras dan binnen op de gladde tegels omdat de energie eruit moet.
Beter nu voorzichtig zijn als 10 jaar ellende achteraf.
kimmie261 schreef:ben bang dat als hier een ander ras zou komen te wonen dat ik het niet anders zou aanpakken...![]()
ben gewoon niet van opletten hoe lang en hoe vaak en en en...ze doen maar hoor....ook de argentijn puppen en ook de kruisingen zijn zo groot gebracht...