Even van me afschrijven...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Even van me afschrijven...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:24

Vanmiddag rond een uur of 12 zat ik op de bank, komt onze hond aanlopen en ineens gaat hij onderuit. Ik dacht dat hij gewoon uitgleed oid en daardoor zijn balans kwijt was, hij heeft nl artrose waardoor hij niet zo stabiel is zeg maar. Hij kwam niet meer overeind, dacht dat het gewoon stijfheid was (heeft hij 's ochtends ook wel eens, dat je hem echt moet helpen om op te staan en op te starten zeg maar). Maar toen zag ik ineens dat zijn ogen alle kanten op gingen, en ook zijn wenkbrauw bleef maar trekken. Dacht eerst dat ik me het verbeeldde maar helaas was het toch echt zo. :\ ik raakte toch ietwat in paniek en toen gaf hij ook nog over en hij hield zijn kop scheef, wat bij mij dus alle alarmbellen liet rinkelen. Was alleen thuis, geen rijbewijs noch een auto mocht ik er wel een hebben. Onmiddellijk mijn vader gebeld maar die nam helaas niet op, vervolgens DA gebeld en uitgelegd wat er aan de hand was (voorzover dat lukte gezien ik dus compleet in paniek was). Hierna nog eens mijn vader gebeld omdat de DA ons dus verwachtte, kreeg hem eindelijk te pakken en we zijn dus met spoed naar de DA gereden. Onderweg hadden we het er al over dat dit zeer waarschijnlijk einde verhaal was, Codey is immers al 14 (Golden Retriever) en begon al flink wat kwaaltjes te vertonen (slechtziend, slechtshorend, stijf) en dan dit er nog bij (we dachten dus iets neurologisch als herseninfarct oid). Bij de DA aangekomen mochten we gelijk naar binnen. Nu.zijn er dus 2 dingen die het kunnen zijn; ofwel een ontsteking van het evenwichtsorgaan, of inderdaad een hersenbloeding/infarct/tumor. Hij heeft een spuitje gekregen tegen de misselijkheid en tegen de ontsteking, mocht het morgen nog steeds hetzelfde zijn moeten we dus helaas toch de knoop doorhakken ;( . Dan zouden we inderdaad wel verder kunnen gaan met behandelen, maar dat zou egoistisch zijn tegenover hem... Helaas afwachten dus, maar ik vrees het ergste... Slapen zal niet zo goed lukken denk ik.Moest het even van me afschrijven, ik hoop dat hij niet teveel pijn heeft, en of dat nou bij ons is of 'daarboven'.. Je weet dat het ooit gebeurt maar na 14 jaar heb je toch wel een zekere band. Dus fingers crossed dat we misschien toch nog een paar maandjes van hem kunnen genieten, misschien langer misschien korter. Maar ben iniedergeval sowieso al heel blij met die 14 jaar.

mick75

Re: Even van me afschrijven...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:27

Sterkte! Is altijd rot je dier zo te zien en ondanks dat je weet dat het afscheid eraan komt komt het altijd te vroeg, of het nou morgen is of over een half jaar.

hoop dat het beestje weer snel opknapt en nog een gelukkige tijd mag hebben hier op aarde.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:27

Och, sterkte met je hond.
Dat wordt een spannende nacht dus.
Sterkte!

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:28

Sterkte!

Woeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:32

heel veel sterkte ik kan me voorstellen hoe je je voelt ons hondje toen ( 12 ) had die dag heel erg ademnood en ind. alleen thuis echt akelig om te zien. Helaas hebben we haar in moeten laten slapen.

heel veel sterkte en hopelijk komt het goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 09:17

Het heeft helaas niet mogen baten. Vanochtend wakker gemaakt door mijn vader dat het echt niet goed ging en dat hij met Codey terug naar de DA ging. Heb hem nog eens flink geknuffeld en bedankt voor alle fijne jaren. Hij is gelukkig rustig ingeslapen, was binnen een minuut weg en is gewoon langzaam ingedommeld.

Doei lieve Codey, bedankt voor alles :(:)
Afbeelding

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 09:19

Och, wat jammer.
Hij heeft bij jullie een goed en lang leven gehad.
Maar het doet wel pijn en laat een lege plek achter.
Veel sterkte! :(:)

Verity

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 09:21

Veel sterkte met het verlies :(:)

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:51

O wat triest! Veel sterkte.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 15:56

Ah sterkte! Y;(

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 15:57

Wat vreselijk.. heel veel sterkte ! :(:)

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 17:59

Sterkte, hij heeft een mooie leeftijd gehaald