pup verzekeren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

trimmer

pup verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 20:00

Wij krijgen in augustus een nova scotia duck tolling retriever pup. Ik vraag me af of hier veel mensen zijn die hun pup of oudere hond verzekerd hebben. Zo ja zou ik graag ervaringen willen horen en waar jullie verzekeren.

alvast bedankt

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 20:03

Onze hond hebben we zeker vezekerd, die is al verzekerd vanaf z''n geboorte.
De vorige hond hadden we een hart-operatie gegeven van aantal honderd euro, helaas was het voor de hond week later over... Sprong in het water en kwam eruit en viel dood neer. Bij deze hond dus besloten om te vezekeren, en daar hebben we geluk mee gehad... Hij heeft 3x zijn kruisbanden gescheurd, operatie van 3000 of meer euro, en dit werd 70% gelukkig vergoed door de vezekering. Wij zijn vezekerd bij PROTEQ... Zelfs consulten worden voor een deel vergoed... Het is maar net wat je zelf wilt natuurlijk... ;)

Whis_Serada

Re: pup verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 20:05

hier ook de pup's altijd gelijk verzekert

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 20:54

Als je een rashond koopt, krijg je van de fokker (als het goed is) info over hondenverzekeringen. De fokker krijgt dit nl van de chipper van de Raad van Beheer.
Verder stond er een tijd geleden iets in de consumentengids over dierenverzekeringen en ik geloof dat daar die van het Kruidvat als 1 van de besten naar voren is gekomen.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 20:57

ik heb mijn hond niet verzekerd, bij mijn andere honden ook nooit gedaan. Ik zet gewoon geld apart op de spaarrekening voor eventuele dierenartskosten.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 20:59

Jup, beide verzekerd. Bij PROTEQ overigens. Goede service en betalen eventueel netjes uit :j

Hebben het altijd voor de zekerheid gedaan. maar goed ook want de oudste heeft heel vaak last van ooronstekingen e.d., dus dan zit ze weer 6 weken lang elke week bij de DA om te laten schoonspuiten, aan de antibiotica en die zooi :n

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 22:10

Ik heb mijn hond ook verzekerd bij Proteq. Heb de verzekering er al jaren uit. Hij heeft een blaasoperatie, maagtorsieoperatie en staartamputatie gehad. Alle dure operaties. Veel ook kleine dingetjes tussendoor. De bedragen die ik hiervoor heb moeten betalen had ik nooit bij elkaar kunnen sparen.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 22:12

Ik zou het geld dat je kwijt zou zijn aan de premie, lekker apart zetten op een spaarrekening. Verzekeren zou ik niet aan beginnen.
Pech kun je altijd krijgen, maar bij een goed gefokte pup zou ik er wel op durven gokken om hem niet te verzekeren.

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 22:54

IK heb mijn honden ook verzekerd, bij de Hema tegenwoorden, ben van Proteq en Petplan afgestapt

Daarnaast spaar ik voor mijn dieren. Maar is altijd lekker dat je dan een groot deel terug kan krijgen
Zo had ik in 2010 3500 euro onkosten, maar kwam wel mooi 91% van terug, kon ik daarmee mijn spaarrekening waar aanvullen, want die was wel leeg :)

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 22:55

Thirty schreef:
Ik zou het geld dat je kwijt zou zijn aan de premie, lekker apart zetten op een spaarrekening. Verzekeren zou ik niet aan beginnen.
Pech kun je altijd krijgen, maar bij een goed gefokte pup zou ik er wel op durven gokken om hem niet te verzekeren.

Zoeen had ik ook, heeft me wel bijna 4000 euro gekost en kon ik betalen dankzij de verzekering
Al mijn honden hebben uitgekund, ik durf het dus ook niet meer aan om niet te verzekeren, gevoelskwestie

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 10:41

Ik heb mijn hond niet verzekerd maar een eigen spaarpot waar geld op gestord word, ze heeft in de jaren tijd geen medische hulp nodig gehad
waardoor een verzekering voor ons weggegooid geld is.
Of je wel of niet moet verzekeren is een beslissing die je alleen zelf kunt nemen afhankelijk van hoeveel risico je wilt lopen door niet te verzekeren
en eventueel een hoog bedrag zelf moeten betalen en wel verzekeren en geld imo weggooien wanneer je de verzekering niet nodig hebt.

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 17:13

ik heb kyra ook verzekert :j
heb het ook zeker nodig gehad :P
vaccinaties en tandartsafspraken worden allemaal vergoed..
toen ze voor de 1e keer loops was, was ze ontsnapt en had ze een avontuurtje met een mannetjes hond.. we moesten daarom een echo laten maken.. wat we ook vergoed kregen.. :)
en van haar sterrilisatie van 500,- werd 400 euro vergoed.. :)

dus ja tis net hoe je er zelf over denkt..
mijn hond ontsnapt nog wel eens (luistert niet) en rent dan zonder te kijken de weg op..
en als ik nu mijn verzekering afzeg kan ik er donder op zeggen dat ze aangereden word..