Het gaat om een st-bernard teefje van 1 jaar oud. Wij hebben haar sinds enkele maanden uit het asiel opgehaald als gezelschap voor onze andere hond (st-bernard teefje van 4 jaar), nadat we haar maatje hebben moeten laten inslapen.
Ze kunnen het heel goed met elkaar vinden, niks van agressie tussen die twee. ALleen het probleem is het speelgedrag van de jongste. In het begin ging dit heel goed, ze speelden mooi samen maar de oudere hond is vreselijk onderdanig en geeft niets van correctie naar de pup als deze te hardhandig wordt.
Hierdoor is ze steeds lomper met spelen waardoor ze de andere hond al 2x een grote open wonde bezorgd heeft. (Ze hangt als het ware met haar tanden in de hals en gaat dan trekken, de andere hond reageert hier dus niet op waardoor ze alsmaar harder doorgaat).
Doordat de oudere hond na enkele maanden dit gedrag nog steeds geen enkele correctie geeft tegenover de pup ben ik bang dat dit niet over gaat.
Sorry voor het lange verhaal maar ik hoop dat iemand hier raad mee weet want dit is zo ook geen doen meer. Haar terug doen naar het asiel ben ik absoluut geen voorstander van