Kat aankomen lopen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ramooontje

Kat aankomen lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 11:19

Al een aantal weken komt er stiekem een kat bij mijn vriend. Hij heeft zelf 2 felle katers die normaal heel strikt hun territorium bewaken maar deze kleine man heel goed dulden. Hij mag met ze mee eten uit hun bakjes en knuffelt er heerlijk op los.

Nu dacht ik dat ie van de bovenburen zou zijn (mijn vriend woont in Amsterdam met zo'n binnen tuin waar de katten niet uit kunnen) maar dit blijkt niet het geval.

En nu ik zijn vertrouwen heb gewonnen is ie helemaal aanhankelijk geworden. Waar ie eerst nog snel wegspurten en naar je ging blazen loopt ie nu continue achter mij aan en blijft maar kopjes geven. zo lief <3

Ik heb de kat al in mijn armen gesloten en ben gek op hem maar ik wil wel eerst zeker weten of er niet ergens een baasje is die hem heel erg mist.

Kan ik vanuit huis ook een chip lezen? En welke betrouwbare sites kan ik gebruiken om te zien of ie vermist is?

In de buurt hangen geen posters met hem erop.

Vjestagirl

Re: Kat aankomen lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 11:21

Nee, je kan vanuit huis geen chip lezen, tenzij je een lezer hebt.

Je zou op amivedi kunnen kijken om te zien of hij vermist wordt, en bij de plaatselijke asielen melden dat je hem gevonden hebt.

En je kunt hem een bandje omdoen met je telefoonnummer en de tekst: bent u mijn baas? Bel: 06-xxxxx

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 11:22

Je kunt thuis geen chip lezen, tenzij je een chiplezer hebt, maar dan hoefde je die vraag niet te stellen. Even dus met hem naar een asiel of DA. Die lezen hem zo uit.
Amivedi is de meest betrouwbare site, maar ik zou ook even bellen met het asiel of daar geen meldingen open staan. Ook marktplaats even checken.

Als dat allemaal niets oplevert heb je in ieder geval je best gedaan om zijn eigenaar te zoeken.

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 11:22

Je kan de chip laten lezen bij een dierenarts. Daarna kan je kijken of hij bij amivedi is gemeld of staat geregistreerd bij NDG .

chanickyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 11:26

Omdat je vragen hierboven al beantwoord zijn, even een totaal andere vraag (gewoon uit nieuwsgierigheid). Hoe kan die kat in jullie tuin komen als de andere katten er niet uit kunnen? Grote kans dat de kat van 1 van de buren is die ook aan de tuin grenzen.

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 11:33

@ Chanickyo dat kan het inderdaad ook heel goed zijn. Dit blok heb ik nagevraagd en daar is ie niet van. Bij de andere huizen zal ik een briefje in de bus doen want ik neem aan dat als ie van 1 van de buren is het niet de bedoeling is dat ie de hele dag bij ons zit...

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 11:38

Vaak kun je het aan de vacht wel zien of het wel of niet een zwerfkat is..

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 11:55

Buiten amivedi en mijndieriszoek.nl hem ook even op MP bij dieren en toebehoren en dan vermist en gevonden plaatsen..voor t zelfde geldt mist iemand hem enorm (zo ben ik mn kat al sinds november kwijt)..
Soms is er drukte of grote veranderingen in een huishouden en dan zoeken ze een ander plekje..of gewoon omdat het er gezellig is :) je kunt je kat moeilijk zeggen, ik wil dat je de hele dag bij ons blijft, want je bent mijn kat :P op t moment dat hij ook bij jullie slaapt en echt dagelijks is, dan klopt dr iets niet..(dat van dat bandje omdoen is idd een erg goede tip!).

Succes :)

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:17

Even naar de DA, kan je hem een check-up geven en zijn chip laten lezen. Zo kwam ik er bij ons aangelopen poes achter dat ze uit Amsterdam kwam en daar was geadopteerd van de Poezenboot. Baasjes waren nergens meer te vinden dus nu blijft ze bij ons. :j Hoe ze ineens in Lelystad terechtgekomen was met een tirerip om haar nek is een raadsel.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 13:45

LZP --> BB

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 13:48

Je kan kijken op www.amivedi.nl of hij vermist is....op marktplaats een advertentie plaatsen en de dierenarts kan zien of hij gechipt is of niet

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 13:51

mymy schreef:
Vaak kun je het aan de vacht wel zien of het wel of niet een zwerfkat is..

sommige katten met een slechte vacht, kunnen toch een zorgzaam en lief baasje hebben hoor.