onze kater is sinds gister avond niet meer thuis gekomen. Ik heb hem al op marktplaats en amivedi gezet ook hebben we foto's uitgeprint en die gaan we straks ook ophangen ook staat een van de kattenbakken buiten. Normaal ligt hij iedere nacht tegen me aan en delen we mijn kussen....en ik weet dat vooral katers wel eens van huis blijven en dat het vaker voorkomt dat ze aan de wandel gaan en later weer normaal aan komen wandelen alsof er nooit iets gebeurd is... Maar ik heb het er moeilijk mee vooral omdat ik ff door een hele moeilijke tijd ga en hij me altijd weet te troosten. Hij kroop altijd op schoot waarna hij me aankeek zo van wat is het leven toch fijn zo met elkaar lekker kroelen en spinnen.... Ook de hond mist en zoekt hem (vooral in huis) en hij zou de hond ook wel missen aangezien ze dikke maatjes zijn, Mickey liep altijd mee als we de hond gingen uitlaten al was hijzelf allang buiten zodra hij de hond hoort kwam hij ergens vandaan om gezellig even mee te lopen. Als ik zoek neem ik de hond dus ook mee....
flyeren, gewoon in alle brievenbussen stoppen vaak rijden mensen met de auto langs iets wat je opgehangen hebt en zien het niet goed ik weet niet of er veel schuurtjes in je omgeving zijn, maar hij kan opgesloten zitten dus lopen langs alle schuurtjes en roepen
ik weet wat je voelt ik was in december mijn poes kwijt en door een flyer in de brievenbus bij iemand die haar herkende heb ik haar na drie weken teruggevonden helaas overleden, maar dan heb je wel rust
dank je..... ja we hebben veel schuurtjes zal daar nog een keer langs gaan. Ik hoop dat ie gewoon weer komt aan wandelen...maar in ieder geval bedankt ook voor je steun!
Lizz
Geplaatst: 12-07-12 11:28
Ooh wat een nachtmerrie! Is het overigens een ongecastreerde kater? Want dan is hij hoogstwaarschijnlijk achter een vrouwtje aangegaan.
ja hij is niet gecastreerd dus ik hoop (hij is net een jaar) dat hij indd achter de vrouwtjes is aan gegaan....
Lizz
Geplaatst: 12-07-12 11:36
Dan hoop ik toch voor je dat hij snel thuis is en dat hij geholpen wordt, want dit is voor veel gevallen geen gelukkig leven. Jij in stress dat kat weg is, kat in stress want die moet zijn behoeftes kwijt en poes in stress want die heeft een gefrustreerde kater achter zich aan (met alle gevolgen van dien...)
misschien hier een foto plaatsen en dat mensen in die omgeving kunnen meekijken, of de foto kunnen uitprinten (contactgegevens eronder) en op kunnen hangen?
misschien toch moeten laten castreren voor je hem naar buiten doet? Katers staan er om bekend dat ze gaan zwerven op zoek naar dames... Voor nu, veel sterkte. Ik hoop dat hij snel weer terug is!
Boompje1985
Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-12 11:50
ja de castratie stond al op het menu....over 2 weken is de afspraak bij de DA, en zal hier ook even een foto plaatsen. We gaan indd foto's ophangen en flyers door de bus doen.
onze katten zijn wel vaker meerdere dagen weg, komen altijd weer teruglopen. We hadden ook een keer een krolse dame en daar kwamen ook idd katers op af en die waren niet weg te slaan ;P die heeft er zeker 2 dagen zitten brullen. zal die vabn jou dan ook wel doen nu
Misschien een hart onder de riem maar een kat van ons is wel eens 2 weken van huis geweest en gewoon in goede gezondheid terug komen lopen. Vrienden van ons hebben zelfs na ruim een half jaar hun kat weer treug gekregen. Is je kater gechipt? Dat maakt de kans dat je hem treug gaat vinden veel groter. Succes met zoeken en ik hoop voor je dat je hem snel terug hebt!
En heeft ie een halsbandje om? Heb een x meegemaakt dat mensen de kat van oma mee wouden nemen, ze zeiden "ja maar hij heeft geen halsbandje om!" En onze kat is ook een x na 3 weken weer aan komen lopen, is nu weer weg maar komt altijd weer terug, gek beest dat het is.. Ik hoop dat hij snel weer naast jou op je kussen kan liggen!
nee hij heeft geen halsbandje (meer) om heb er 3 gehad maar ik denk dat hij er zelf een hekel aan heeft dus na de derde heb ik het opgegeven....en dank je! ik heb veel aan jullie steun ook lijkt dat misschien gek van achter een scherm, ik voel me zo poedersuiker dus ieder woordje doet goed laat maar zeggen....
nynke55
Geplaatst: 12-07-12 13:56
Je niet te ongerust maken hoor, kater van 1 jaar oud, die gaat de hort op. Het kan even duren, maar meestal komen ze gewoon weer thuis, met hele verhalen Maar inderdaad goed om even de schuurtjes langs te gaan en zoveel mogelijk in de buurt bekend maken.
Ja ik doe m'n best om me niet te ongerust maken...alleen zit echt in een dieptepunt op het moment al voor hij weg was en dan tja ga je je toch zorgen maken ook wil je het niet.....er zijn zoveel dingen gaande in m'n leven en dit kon ik er eigenlijk net niet bij hebben....al gaat het al wel ietsje beter nu ik m'n gevoel kan uitspreken hier met jullie,daarnaast ik ben van mezelf al een emotioneel persoon dus alles komt ff op me af als het ware....en dan mis je je knuffelkont nu eenmaal (heb er gelukkig nog een die traantjes weg likt dus dat scheelt)
Dakotah
Geplaatst: 12-07-12 14:12
Idd. Kans is erg groot dat ie achter de vrouwtjes aan zit. Wij hadden vroeger thuis een kater, die bleef soms wel 6 week weg. Kwam dan uitgeput en uitgehongerd weer thuis, at zich een paar dagen vol, sliep veel en hup weg was ie weer. Ik heb zelf 4 poezen, en hier lopen momenteel ook heel wat katers rond, die hier zelfs blijven slapen in de hooischuur.... Poezen zijn gesteriliseerd of aan de pil, dus veel lol hebben ze er niet van, maar voorlopig gaan ze nog niet weg.
Heb je ook het dichtstbijzijnde dierenasiel gebeld/gemaild? Als ie straks terugkomt, zo gauw mogelijk castreren, dan gaat de zwerfdrang er wel af.
ja de DA afspraak stond al in de planning over 2 weken (moet ie wel thuis gekomen zijn) dus ja die ballen gingen er sowieso al af....hij was erg laat met indalen dus moest nog ff wachten van de DA....en thank's zal het dieren asiel ook nog een mailtje sturen met foto en gegevens mocht ie indd daar aankomen dan hoop ik dat ze hem er tussenuit halen, in ieder geval herkennen want er zijn best wat zwarte katten kwam ik vanochtend achter, voelde me bijna de katten verzamelaar van Arnhem, iedere kat kwam lief naar me toe gelopen (wel op een veilige afstand) behalve die van mij..... zo nu nog een keer rondje lopen samen met de hond.....en vriendlief doet flyers printen op z'n werk hij belt ook constant is ie er al ....????
Wat vervelend voor je, ik kan me je zorgen heel goed voorstellen! Maar het 'voordeel' is wel dat, stel dat ie wordt gevonden, hij snel weer bij je terug is! Asiels en de dierenambulance etc checken altijd of de kat een chip heeft! Veel sterkte, enne, het komt wel goed!
ik weet niet waar je woont(buitenaf of in dorp/stad), maar toen wij onze kater kwijt waren was die verderop bij een boerderij zijn vrijgezellenbestaan aan het vieren. maar hij kan ook goed naar een kattenverzamelaar gegaan zijn, volgensmij ruiken ze dat gewoon van de verte.
misschien kun je op plaatsen waar ze veel katten/poezen hebben langsgaan en het vragen. die van ons is 3 dagen weg geweest toen we hem gevonden hadden hebben we hem binnen gehouden en dezelfde week nog laten castreren.
ja binnen houden doe ik hem zeker tot hij gecastreerd is! Er zit volgens de overburen wel een vrouwtje in de straat die er aardig wat heeft rond lopen, als ik haar zie zal ik het vragen waar precies ze woont al heb ik wel een vermoeden vanwege de hoeveelheid katten (vooral oude) die ik vaak ergens rond zie lopen.
bij de dierenbescherming staat een pagina met precies zijn omschrijving in mijn straat.....de kat is overleden staat erbij.....nu stort mijn wereld even in.....