Wat te doen met deze prachtige poes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Floortje88

Wat te doen met deze prachtige poes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 10:12

Helaas is mijn oma een tijd terug ziek geworden en intussen overleden...

Zij had een poes, volgens mij een ragdoll, die bij mijn ouders was aan komen lopen.
Gezien ze erg schuw was hebben mijn ouders destijds de kat naar mijn oma te doen, die was er blij mee :) .

Een tijd terug werd ze dus ziek en de kat moest weg omdat ze er niet voor kon zorgen.
Me tante wilde de poes al die zelfde middag haar naar het asiel brengen :\

Gezien het een schuwe kat is en ik uberhaupt tegen het brengen naar het asiel ben, heb ik toen aangegeven dat ik het wel wilde proberen hier.

Ik wist dat ze schuw was en bang voor honden.. Ik heb een hond maar die toont eigenlijk geen interesse in katten dus ik dacht; dat loopt wel los.

Helaas gaat het dus helemaal niet goed. Ze is zo bang voor de hond (en ook van me vriend) dat ze op de meest rare plekken gaat zitten. Ze eet slecht en is inmiddels al best wat afgevallen. Wel gaat ze snachts naar de kattenbak.

Ik heb haar nu al meer dan een maand en ben toch tot de conclusie gekomen dat de kat hier niet gelukkig is/wordt en het beter zou hebben bij een iemand zonder honden of misschien een klein hondje met een "rustig huishouden".

Ik wil haar niet naar het asiel brengen en ook met marktplaats heb ik geen goede ervaring.. Heeft iemand tips mbt wat ik het beste kan doen?

Info over de poes:

Ragdoll volgesd mij, langhaar, blauwe ogen
12 jaar oud
Poes maar geholpen

Mar__

Re: Wat te doen met deze prachtige poes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 10:27

Vervelend dat het niet gaat...

Je zou eens een advertentie kunnen plaatsen op www.kittentekoop.nl
Is een site voor raskatten, waar veel cattery's adverteren en waar je ook herplaatsers op kan zetten.

Succes en hopelijk vind ze snel een fijn huisje!

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 10:28

De Ragdoll vereniging bellen, zij doen ook bemiddeling voor herplaatsing

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 23:27

Plaats eens een oproep op www.kattenplaza.nl

Verder zou je wel het asiel kunnen vragen voor bemiddeling. Misschien weten ze iemand maar wel zodat de kat niet naar het asiel hoeft

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 00:36

Heb je misschien een vriend(in)/kennis bij wie de poes terechkan? Anders kun je bovenstaande opties uitproberen

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 01:31

Backup schreef:
De Ragdoll vereniging bellen, zij doen ook bemiddeling voor herplaatsing

TS, ik zou dit zeker proberen! dan weet je wel dat het bij een liefhebber van dit ras terecht komt! Mensen die echt zo'n soort kat willen! ;)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 07:18

heb je een foto van de poes? Dit gezien het ras hoor niet omdat ik iemand weet die zoiets zoekt helaas ;)

Ik zou idd proberen als het een ragdoll is via de ragdoll vereniging te herplaatsen. Hoewel op een geholpen poes van 12 jaar geen rare malloten meer af komen die ze willen misbruiken als fokpoes bijv. Echter via marktplaats o.i.d. zou ik het zelf alsnog niet aandurven.

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 00:10

Sorry voor de late reactie! Ik ga inderdaad even een ragdoll organisatie bellen!

Ik heb wel een foto, zal even kijken of ik dat morgen kan uploadn.

Ken helaas geen fam. Of kenissen die deze poes een goed tehuis kunnen bieden.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 00:11

Het is dat wij al een vol huis hebben met honden en 1 nogal aparte poes.. Mijn moeder is helemaal gek van Ragdolls.

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 00:13

dierenfan schreef:
heb je een foto van de poes? Dit gezien het ras hoor niet omdat ik iemand weet die zoiets zoekt helaas ;)

Ik zou idd proberen als het een ragdoll is via de ragdoll vereniging te herplaatsen. Hoewel op een geholpen poes van 12 jaar geen rare malloten meer af komen die ze willen misbruiken als fokpoes bijv. Echter via marktplaats o.i.d. zou ik het zelf alsnog niet aandurven.

Ik moet zeggen, ze heeft wel de tekeningen van een ragdoll en de blauwe ogen en ook de structuur van het haar is hetzelfde. Ze is alleen wat donkerder, of kan dat ook door haar leeftijd komen?

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 00:15

galley schreef:
Het is dat wij al een vol huis hebben met honden en 1 nogal aparte poes.. Mijn moeder is helemaal gek van Ragdolls.

Dat is jammer inderdaad. Ze heeft een tijdje bij mijnzus gezeten toen mijn oma haar heup had gebroken. Ze was heel bang voor de andere katten, hond gaat opzich wel. Mits die rustig is. Verder heeft ze een "rustig huishouden" Nodig denk ik.

Denk dat daarom ook moeilijk is passend tehuis te vinden. Meeste kattenliefhebbers hebben al katten -O-

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 00:47

Wat voor een poes is het?? Rustig? Op zichzelf? Andere katten gewend?
Gezond?

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 06:28

Ze is heel rustig en als ze eenmaal gewend is (volgens mijn oms, hier helaas niet voorgekome) is het een ontzettende schootkat. Ze is geen andere katten gewend en volgens me zus is ze ontzettend bang voor andere katten... Ik heb zelf geen andere katten dus daar heb ik geen ervaringen mee..