Voertoren, kat snapt het niet??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Voertoren, kat snapt het niet??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 08:14

Of wil het niet snappen??

Omdat de dierenarts onze kat toch wel iets te dik vond en ik vind dat het poezenbeest best wat moeite mag doen voor haar voer, heb ik een voertoren aangeschaft.
Vond het geen geld en hij zit er best leuk uit.
Dus uitgepakt, schoongemaakt, voer er in en bij de kat (die echt wel honger had neergezet). Maar ze vertikt het gewoon.
Als ik dan wat brokjes in de opvangbak doe (wel door de toren, misschien steekt ze er wat van op dat ik met mijn hand in die toren de brokjes naar beneden gooi ), haalt ze die weer wel met haar poot er uit :')
Ze weet dat de brokjes daar liggen, ze ziet ze, ruikt ze maar ze doet er niks mee.

Nu kan ik zeggen, ze krijgt gewoon niks anders dan dat er in de voertoren zit, maar ik wil wel voorzichting zijn ivm leververvetting. maar het lijkt wel alsof ze er gewoon geen moeite voor wil doen......

Hoe hebben jullie dit aangepakt?? Ging het bij jullie zomaar, of hebben jullie je kat eerst moeten uithongeren??

Goof

Re: Voertoren, kat snapt het niet??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 08:18

Die gaat echt vanzelf wel op onderzoek uit als ze honger krijgt hoor :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 08:20

Ja maar waar ligt dan de grens? Hoelang moet ik niks geven zonder dat er een risico is dat ze ziek wordt?

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 08:21

Heel herkenbaar, mijn poes heeft 3 dagen geweigerd te eten... ze wist prima hoe die paal werkte maar ze bleef ervoor zitten kijken.
We hebben het voor gedaan en dan at ze netjes haar brokjes als ze vielen. Daarna hebben we haar en haar klagelijke miauw genegeerd en dan 3 dagen hoorden we haar de brokjes zelf uithalen.
Hierna nooit meer problemen gehad.

Mevrouw was gewoon wat lui aangelegd, we hadden namelijk daarvoor een speelbord waar ze op verschillende manieren voer uit moest halen. De 'moeilijke' liet ze gewoon liggen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 08:22

Haha wat een luie kat :P Soms heeft het even nodig, ik vraag me af of het kwaad kan als je haar niks geeft, als ze echt honger krijgt zal ze toch wel gaan zoeken zou je denken? Onze kat had het al heel snel door.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 09:36

Ik zou een klein beetje zo voeren (misschien wat natvoer) zodat ze wat binnen heeft en voor de rest laten uitzoeken.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 11:45

Ze krijgt nu elke morgen een klein beetje, wat ik zelf door de toren naar beneden schuift (misschien ziet ze het en snapt ze het dan :') ) de rest laat ik dan in de toren zitten en heeft ze de hele dag tot haar beschikking :j

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:36

Die van mij snapt hem ook niet of wil het niet snappen. Lijkt hem wel eng te vinden. Dat heb ik ook een paar dagen aangekeken en toen maar weer `gewoon` gaan voeren. Hij kreeg er wel wat natvoer naast ´s avonds.

Hij krijgt nu zijn brokjes in een 0,5l petflesje. In het midden een gaatje erin knippen. Daar de brokjes indoen (is een beetje klooien, maar gaat wel) en daar is hij dan ook wel even mee bezig om ze daaruit te krijgen. Fles gaat het hele huis door en er valt dus elke keer wat uit. Dat snapt hij dan weer wel......of vind hij wel leuk ;)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:41

Heb hem sinds vorige week en na 2 dagen hadden ze genoeg honger om het spelletje uit te vogelen! :Y)

Mijn vriend is wel heel weak en die wilde na een avond niet gegeten te hebben de katten alweer uit het bakje laten eten maar gewoon honger laten krijgen!!! Ze ruiken dat er eten ligt dus lekker moeite laten doen!

Zelfde verhaal met mijn nieuwe automatische drinkfontijn van de katten, gewoon wachten, ze hebben vanzelf dorst. :P

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 12:49

Oke dan ga ik dat toch maar proberen. Elke avond leg ik de brokjes netjes in het midden van de voertoren bij elkaar, anders kan ik niet zien of ze er ook wat mee gedaan heeft :+
Ik weet zeker dat ze het wel snapt, ook omdat ze ze wel met haar poot uit het onderste ding (waar ze dus invallen als ze uit de toren komen) vist. Ze snapt dus wel het principe maar ik denk dat ze gewoon te lui of te zinnig is :+
Misschien omdat ze weet dat ik ook nog weak ben en haar dan toch wel eten geef en ik er niet zo goed tegen kan als er een luchtalarm in mijn woonkamer staat te loeien :')

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:53

Mijn kater, die dus ook lui is, heeft me 2 dagen lang heel boos aan gekeken. En heel klagelijk erbij gemauwd. :P

Hij zat dan op de grond voor de voertoren. De poes snapte het spelletje direct en zat steeds lekker te eten maar meneer niet hoor. Die deed alleen maar boos kijken. :P :P

Die vond het vooral een irritant idee geloof ik. Waarom moeite doen als het gewone bakje er nog naast staat (ivm blikvoer)????! :(

Nu vinden ze het wel leuk, gaan ze om de beurten een tikkie geven. :P

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 13:44

Chaos schreef:
Mijn kater, die dus ook lui is, heeft me 2 dagen lang heel boos aan gekeken. En heel klagelijk erbij gemauwd. :P

Hij zat dan op de grond voor de voertoren. De poes snapte het spelletje direct en zat steeds lekker te eten maar meneer niet hoor. Die deed alleen maar boos kijken. :P :P

Zo herkenbaar :+

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 13:49

Mijn katten hebben al jaren zo'n ding, maar snappen het systeem nog steeds niet.
Heb ze bijna uitgehongerd om te kijken of t gemak is, maar dus niet... :=

Ik schud gewoon elke ochtend even n dagvoorraad in het opvangbakje. Vind het dan alsnog n mooi systeem omdat je er in 1 keer n hele zak in kan gooien.

:)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 23:22

De kat gewoon niks geven en het een paar keer voordoen (laten zien dat er gaten inzitten) heeft geholpen :j ze is er nu niet meer bij weg te slaan :')

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 07:31

Ehm, nee hier hebben ze blijkbaar echt geen hersens...
:=

goed dat die van jou t snapt :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 08:48

Nou het gaat nog steeds niet van harte hoor, ze is nog steeds wat bozig :')
Maar ik heb nu gezien dat ze het kan en dus hoef ik me geen zorgen te maken dat ze verhongerd

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 08:51

Good for you TS !!!! :D :D

Wat zijn onze kattenvriendjes toch allemaal verwend he. Ze hoef al niet te zoeken naar hun eigen eten maar zelfs er een tikje tegenaan geven is nog teveel gevraagd. Haha! <3 :P

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 08:51

amanda2 schreef:
Ehm, nee hier hebben ze blijkbaar echt geen hersens...
:=

goed dat die van jou t snapt :)

Welke heb jij dat je er zo veel in kan gooien?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 08:52

Wat moet ik me bij een voertoren voor stellen?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 08:53

Deze heb ik:

Afbeelding

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 10:03

Chaos schreef:
Good for you TS !!!! :D :D

Wat zijn onze kattenvriendjes toch allemaal verwend he. Ze hoef al niet te zoeken naar hun eigen eten maar zelfs er een tikje tegenaan geven is nog teveel gevraagd. Haha! <3 :P

sinds een paar dagen ben ik er dus achter dat mijn kat eten krijgt bij 3 verschillende huizen in de buurt!!! Ik mezelf maar afvragen waarom wordt hij zo dik??? van de week kom ik aangefietst meneer zit bij een van de buren voor de deur te mauwen... ik dacht dat is toch mijn flits die ik hoor?? en ja hoor daar zat die. Buurtjes die vragen is dat jou kat? ik ja dat is hij, buurtjes owwww wij dachten dat hij een zwerfkat was! nou niet dus :+ toen kwam het hele verhaal, meer buurtjes naar buiten en ff beppen. Ja hoor zij gaven hem ook wat. Dus ja mijn kat is zeker verwent, onze buurt is echt een katten buurt, zitten hier bijna geen honden en is dus een katten paradijs :+

Dit alles komt trouwens doordat meneer dus echt te lui is om zo'n ding te gebruiken haha

hoe kun je nu nee zeggen tegen deze bink ;)

http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 7769_n.jpg

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 10:06

HAHAHA, herkenbaar. Mijn ouders hebben een boerderij met daarnaast twee woonboerderijen. Bij de boerderij links van mijn ouders krijgen de katten standaard rond 6 uur eten en een van onze katten zit daar dan ook standaard bij. De buren rechts geven de katten om 7 uur eten en daar zit hij ook standaard bij. + De voerbeurten met de rest van de stalkatten. Ja, die is dus ook dik...... :P

Mooie kat!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 10:07

ja hij heeft het zelfs gepresteerd om in de nacht bij de buren door een open raampje naar binnen te klimmen, omdat bij ons alles dicht zat :')

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 10:08

Hahaha, als ie maar warm en droog kan liggen. 8-)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 10:09

ja, ik ben blij dat niemand het erg vind := bij ons komt er ook vaak een kat van de buren naar binnen hihi