Omdat de dierenarts onze kat toch wel iets te dik vond en ik vind dat het poezenbeest best wat moeite mag doen voor haar voer, heb ik een voertoren aangeschaft.
Vond het geen geld en hij zit er best leuk uit.
Dus uitgepakt, schoongemaakt, voer er in en bij de kat (die echt wel honger had neergezet). Maar ze vertikt het gewoon.
Als ik dan wat brokjes in de opvangbak doe (wel door de toren, misschien steekt ze er wat van op dat ik met mijn hand in die toren de brokjes naar beneden gooi ), haalt ze die weer wel met haar poot er uit
Ze weet dat de brokjes daar liggen, ze ziet ze, ruikt ze maar ze doet er niks mee.
Nu kan ik zeggen, ze krijgt gewoon niks anders dan dat er in de voertoren zit, maar ik wil wel voorzichting zijn ivm leververvetting. maar het lijkt wel alsof ze er gewoon geen moeite voor wil doen......
Hoe hebben jullie dit aangepakt?? Ging het bij jullie zomaar, of hebben jullie je kat eerst moeten uithongeren??
Soms heeft het even nodig, ik vraag me af of het kwaad kan als je haar niks geeft, als ze echt honger krijgt zal ze toch wel gaan zoeken zou je denken? Onze kat had het al heel snel door.