Sinds Tjibbe een ongeluk heeft gehad buiten en 's avonds gewond thuis kwam lijkt het erger geworden. De DA wist vrij zeker dat het trauma niet door een andere kat veroorzaakt was, omdat hij alleen een flinke klap tegen z'n oog had en een bloeduitstorting op z'n buik, maar verder geen krassen of iets. Zijn oog is bijna helemaal hersteld, of hij er even goed mee ziet als het andere oog weet ik niet, maar hij is nog even actief en enthousiast als voorheen. Dus lijkt me niet dat het daar echt mee te maken kan hebben.
In ieder geval komen er nogal wat katten in onze tuin (we hebben ook wel een redelijk grote tuin) en Tjibbe lijkt voor alle katten bang. Hij gaat als een andere kat hem aanstaart ook heel raar z'n kop scheef houden en miauwen. Maar als de kat op hem af komt gaat hij tegen de grond liggen heel hard en paniekerig miauwen, maar hij durft echt niks terug te doen. Vandaag waren er een paar kittens rond de 10 weken in onze tuin en zelfs voor zo'n kleintje die in een stoere houding op hem af komt rent hij weg.
Vanavond was het weer raak, ik hoorde weer gemiauw dus loop naar de achterdeur waar Tjibbe tegen de muur bij de deur aangeklemd ligt met een flinke kater voor zich, ik deed de deur open en hij schoot naar binnen. Op de plek waar hij lag, was onlasting en binnen een spoor van diarree.. Hij heeft ook al eens van angst gekotst. En dit soort dingen waren eerder nou ook weer niet. Als hij dan binnen is, dan is hij heel erg alert ongeveer 10 minuten en daarna hersteld hij zich wel weer.
Naar mensen is hij ook altijd heel lief geweest en heeft nooit uitgehaald of wat dan ook.
Nu weet ik niet of het topic veel zin heeft, maar ik vraag me toch wel af wat dit nou is. Mijn poes is ook niet echt assertief maar doet niet zo extreem als Tjibbe en als het moet bijt ze nog wel van dr af. Confrontatie gaat ze liever niet aan, maar daar is ook niks mis mee.
Wat ik me ook afvraag is, als Tjibbe weer 'ruzie' heeft met een andere kat, moeten we hem dan steeds wel binnenlaten of toch uit laten zoeken?
Daarvoor was het een vechtersbaas en de kater van de buurt zeg maar, maar toen hij na de operatie weer naar buiten mocht ging hij in de achteruit weer naar binnen toen hij een kat zag