Raar gedrag van hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Duijfje

Raar gedrag van hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 17:58

Hi Iedereen,

Sinds een tijdje gedraagt onze hond, een Teefje van het ras Bullmastiff, zich raar.
Misschien dat jullie haar gedrag herkennen?

Ten eerste reageert ze heel erg op het weer, dit doet ze al jaren maar de reactie word erger. Op regen, onweer, harde wind. Dan begint ze rondjes te lopen door het huis en te hijgen. Als ze na een tijdje gaat liggen of wij haar naar haar plaats sturen begint ze als het waren te bibberen, als dit stadium begint zie je het niet maar voel je het wel als je haar aanraakt. Soms zo erg dat je haar tanden hoort en haar ook echt ziet bibberen. In het begin lieten wij haar gewoon lopen en probeerde we het te negeren. Na elk rondje gaat ze nu bij de trap staan en naar boven brullen ongeveer. We hebben ook geprobeerd om haar tegen te houden en te laten liggen. Maar dan begint ze ook te hijgen en te bibberen. Na een tijdje loopt ze dan wel weg. Ook hebben we haar aan de riem gelegd. Maar dan gaat er een volume knopje bij en het bibberen is erger. Maar uiteindelijk gaat ze wel liggen als je haar naast je hebt.

We hebben ook gehad dat als ze onrustig was. Dus druk heen en weer lopen, met de staart tussen de benen en oren aar achteren. Dat ze uiteindelijk wel naar haar plaats ging maar op haar rug ging liggen maar de benen omhoog en soms ook nog trilde.

Sinds kort begint ze in de nacht ook te loeien. Meestal rond 1.00 als de meeste van ons boven zijn en zij op haar slaap plaats is. Dit is pas sinds kort. Maar wij hebben hierdoor geen nachtrust. Ik zelf ben een keer naar beneden gegaan. Maar niet naar haar toe. Ze was dan nog steeds aan het loeien en dan tussendoor kwispelen. Dat hoor je vanwege de deur. *tuurlijk hoort ze het wel als je naar beneden komt*

we hebben het ook een keer gefilmd. Dus als iemand het herkend of wilt zien zou ik het filmpje kunnen uploaden.

heel verhaal...
Iemand die dit herkend?? Wij weten niet meer wat we ermee aan moeten.

Tooske

Re: Raar gedrag van hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 18:01

Hoe oud is de hond?

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 18:04

Ik zou zeer geintresseerd zijn naar het filmpje, wel meer bokkers denk ik.
Toch zou ik er indien mogelijk even een proffesional bij halen.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 18:06

Hier is de hond ook namelijk een tijdje in de nacht gaan blaffen en s'ochtends ook nog nooit gedaan maar die word bijna 12 dus denk ouderdom.

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 18:06

@Tooske Ze is 6 jaar

@Musiess Oke, dan zal ik een filmpje erop zetten

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 18:41

Bij ons doet ze het in de nacht pas sinds een paar dagen. Maar overdag ook soms uit het niets.. en dan is er ook niks maar denk dat dat aandacht vragen is..

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 20:37

ik zou naar de DA gaan met het filmpje en vragen wat die ervan vind. Eventueel een zeer uitgebreid bloedonderzoek laten doen met alles erop en eraan en afwachten wat daar uit komt. Heb dat bij mijn boxer (nu ook 6 jaar) ook laten doen die had ook van die vage klachten. Echter zijn bloed was helemaal goed. Ben daarop extra magnesium gaan geven (zoek maar op magnesium tekort hond) en daar reageerd hij heel goed op. De aanvallen blijven weg nu.
Helaas vind ik hem de laatste 2 weken erg sloom. Heb nu de dosis nog wat omhoog gedaan en pijnstilling ook extra gaan geven (hij heeft ook HD en spondylose hoewel nog nooit ongemak aangegeven qua manken o.i.d.). Werkt dit niet dan wil ik over 2 weken weer uitgebreid bloedonderzoek voor controle (vorige was in oktober vorig jaar) met de hoop dath et nog steeds allemaal in orde is.