Eitjes tegen glas in aquarium: Van de corydoras?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Batlow

Eitjes tegen glas in aquarium: Van de corydoras?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 00:11

Ik wilde zojuist naar bed gaan en keek nog even mijn aquarium in. Het eerst wat ik zie zijn allemaal witte eitjes(?) tegen het glas zitten. Het zijn er best veel, stuk of 20/25. Ik dacht potverdrie, ROT SLAKKEN!! Ik ben op internet gaan zoeken naar slakken eitjes, hoe ze eruit zien. Nou gewoon niet zo! Dus ik al meer opgewonden, zijn het echt eitjes van mijn vissen? Toen ben ik mijn visbestand gaan checken: Corydoras, bijlzalmpjes, platys(alleen mannetjes en deze zijn bovendien levendbarend) en een koppel colisa labiosa (diklipgoerami).

Ik ben van alle vissen gaan checken hoe en wat de eitjes eruit zien. Nou de bijlzalmpjes zijn al knap lastig te kweken en zien er niet zo uit zoals ze moeten zijn. De goerami's maken een schuimnest, nou dat is ook niet echt aan de orde. Toen van de cory's en ja hoor, die leggen de eitjes tegen het glas op..... Ik ben ontzettend enthousiast en vind het heel leuk! Ik hoop ook echt dat ze van de corys zijn. Heb er een aantal apart gezet in een bakje (water uit aquarium geschept en in een bak gedaan, hier zit verder geen thermostaat in... is dit wel bedoeling?!)

Zijn er misschien mensen met verstand van cory's? Ze zitten bij mij verspreid over heel het glas en alle kanten. soms 2 aan elkaar, soms 7 in de buurt van elkaar. Klopt dit?

hoop op antwoord van iemand!

malih

Re: Eitjes tegen glas in aquarium: Van de corydoras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 00:27

Ik kocht n klein bakje die je in je aquarium liet hangen. Daar deed ik dan de baby visjes of eieren in. Zo hebben ze wel gewoon de zuurstof en t water van het grote aquarium maar kunnen ze niet beschadigd raken.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 00:30

Lijkt wel zo te zijn, moet je ff googlen op eitjes corydoras en dan afbeeldingen. Leuk!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 00:32

Ik heb geen kweekbakje.. heb dus een bak gepakt +- 2 liter en heb daar aqua water in gedaan... ben benieuwd hoe lang de eieren eigenlijk moeten...

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 10:18

Kweekbakjes zijn heel goedkoop.....

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 10:19

Ruby1995 schreef:
Kweekbakjes zijn heel goedkoop.....

dat snap ik, maar kan moeilijk om half 1 's nachts aan een kweekbakje komen.. -O-

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 10:21

Op het aquaforum bijvoorbeeld kan je veel vinden over het grootbrengen van Cory eitjes :) je moet opassen dat ze niet gaan beschimmelen in ieder geval. Succes!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 10:22

Evelli schreef:
Op het aquaforum bijvoorbeeld kan je veel vinden over het grootbrengen van Cory eitjes :) je moet opassen dat ze niet gaan beschimmelen in ieder geval. Succes!

kunnen ze beschimmelen joh? ik heb er een paar in het aquarium gelaten en paar eruit gehaald, dus hoop dat 1 van de 2 misschien uitkomt...

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 10:30

houd er wel rekening mee dat degenen die je eruit hebt gehaald, zo zonder thermostaat een flink temperatuursverschil gaan krijgen :=
als de donder terug doen, eventueel in een glas met een netje erover.
dat gebruikte ik altijd als nood oplossing bij vissen/zaken apart houden,maar de rest van de omgevingsfactoren zo neutraal mogelijk houden

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 10:32

Yup. Maar als je even gaat zoeken op google dan vind je héél veel tips en trics :)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 10:32

Lowara schreef:
houd er wel rekening mee dat degenen die je eruit hebt gehaald, zo zonder thermostaat een flink temperatuursverschil gaan krijgen :=
dat gebruikte ik altijd als nood oplossing bij vissen/zaken apart houden,maar de rest van de omgevingsfactoren zo neutraal mogelijk houden

Ja ik heb wel een extra thermostaat, en heb er een kleine filter in gedaan van het aquarium die er ook in zat er in gedaan om het water in beweging te houden.... zal zo is kijken wat ik kan doen!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 10:33

Evelli schreef:
Yup. Maar als je even gaat zoeken op google dan vind je héél veel tips en trics :)

Ga ik even doen!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 12:05

Batlow schreef:
Lowara schreef:

Ja ik heb wel een extra thermostaat, en heb er een kleine filter in gedaan van het aquarium die er ook in zat er in gedaan om het water in beweging te houden.... zal zo is kijken wat ik kan doen!

:j dat scheelt al flink