Met spoed opvang gezocht voor Tibetaanse Mastiff (18mnd)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Moosje

Met spoed opvang gezocht voor Tibetaanse Mastiff (18mnd)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 20:31

Ik ken de situatie niet persoonlijk maar kreeg deze mail via via binnen. Dit teefje wordt morgen (11 juli) ingeslapen. Lees het verhaal en deel en hopelijk durft iemand het aan met Diva!!!!!

Diva is een tibetaanse mastiff teefje van nog ge...en 18 maanden. (geboren 18 feb 2011)
Ze woont in Vianen bij een gezin met 1 kind (jongen van geloof ik 12 of zo). De man in huis kan de hond nog wel aan maar de vrouw en de zoon zijn niet consequent en volgens mij ook bang voor de hond. Al houden ze zielsveel van haar.
Toen ze als puppy bij ze kwam hadden ze nog een oude labrador van 13 jaar of zo. Deze 2 honden hebben ze veel gescheiden gehouden omdat de pup te druk was voor de oude hond. Als ze weg gingen mocht de labrador in de kamer en lag Diva aan een riem in de gang.
Ze huilde dan ook heel erg en kan dus ook bijna niet alleen zijn.
Bij hun in de buurt kan ze ook niet veel loslopen en ze zijn ook bang dat ze weg loopt als ze los is.
Ondertussen hebben ze een kennel in de tuin gezet waar Diva in moet als er visite komt.
Diva is hier door een angstige onzekere hond geworden die in sommige situaties durft te happen. Deze mensen noemen dat bijten maar zover ik begrijp is er nog nooit een dokters bezoek nodig geweest.
Voor zover ik begrijp heeft ze nu dus 1x naar een man gehapt die haar hardhandig wilde corrigeren(familielid) en 1x gehapt naar een vriendje van de zoon en mogelijk nu nog een keer.

Wat ik zelf gezien heb is een onzekere angstige hond vooral naar mensen toe. Ik heb haar in de 2x dat we zijn wezen wandelen 1 of 2 keer kunnen aanraken, aaien kan je het niet noemen. In het begin was ze erg onzeker en angstig naar Bello en Koda toe. Na ongeveer 10 minuten wandelen voelde ze zich meer op haar gemak en ging ze spelen met Koda en liep ze heel ontspannen met de roedel mee en maakte ook prima contact met de honden die we tegen kwamen. Mensen en kinderen ging ze uit de weg.
We zijn deze mensen tegen gekomen toen we bij het nest gingen kijken toen de pups 5weken waren. Ze wilde het zwarte teefje ongeacht wat de fokster vertelde over de karaktertjes.

Wat ik weet van de fokster: Diva ging weg als een vrij en nieuwsgierig lief pupje.
Ze zouden Diva daar vorige maand brengen omdat het thuis niet ging met visite maar de roedel bij de fokster accepteerde haar absoluut niet en Diva is het gevecht aan gegaan met haar vader de leider van de roedel toen die haar wilde corrigeren. Dit was echter allemaal in de tuin van de fokster.
De mensen hebben Diva en een ander TM teefje van exact even oud toen mee naar huis genomen om te kijken of een andere stabiele teef haar zekerheid kon geven. Dit is thuis echter geescaleerd in een gevecht en de andere hond is de volgende dag weer terug gebracht naar de fokster.

Helaas heb ik zelf niet de tijd, ruimte en ervaring om haar in huis te nemen en met haar aan het werk te gaan.
Maar het gaat me vreselijk aan het hart dat een gezonde jonge hond een spuitje krijgt door gedragsproblemen die mijn inziens nog op te lossen zijn in een andere omgeving.

Please,please,please wie durft het met deze speciale jonge dame aan.......

Het is niet mijn hond, maar ik kan je in contact brengen met degene die bemiddeld.

Moosje

Re: Met spoed opvang gezocht voor Tibetaanse Mastiff (18mnd)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 20:34

Het is al geregeld! Super!
Hier mag dus alweer een slotje op.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 21:14

Dat is snel gegaan hopelijk bij iemand die wel weet hoe die met honden om moet gaan :j

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 21:34

Hiervoor is een centraal topic dus een slotje kwam er sowieso. Maar fijn dat er een oplossing is gevonden :)