Mijn lieve lab heeft helaas giardia. Opeens kwam er bloed bij zijn ontlasting,waar ik van schok want ik kijk het altijd na. Gelijk op zondag naar de dierenarts gegaan en hij zei dikke darm ontsteking. Heb zijn ontlasting op kweek gezet voor alle zekerheid en vandaag werd ik gebeld dat het toch giardia is. Nu heeft die nog extra pillen gehad om dit te behandelen. Nu las ik op internet dat het zeer besmettelijk is ook voor andere honden. Nu ga ik morgen even de ontlasting van mijn duitse herder langs brengen om het voor de zekerheid bij haar voor te zijn. Nu las ik ook dat je goed je huis moet ontsmetten enzo,maar de vraag is met wat? Dat kan ik nergens vinden. Wat dood die beesten!!! Ik heb een lijstenen vloer dus gloor gaat hem ook niet worden. Me lab heeft nu speciaal voer van de dierenarts mee gekregen wat zijn buik weer rust moet geven. Hoop dat die er snel vanaf is en als mensen tips hebben hoe ik dit voortaan kan voorkomen? Preventief na laten kijken? Elke 2 maanden ofzo. Wil dit niet nog een keertje,want me hond wordt er niet vrolijk van. Wie kan mij tips geven? Bedankt voor het lezen alvast.
loulou
Geplaatst: 10-07-12 00:44
vraag het even na bij je DA, die kunnen je vast wel vertellen wat je moet gebruiken bij de schoonmaak
sterkte met je hondje
loulou
Geplaatst: 10-07-12 00:45
het is trouwens ook besmettelijk voor mensen he, al weet ik niet in welke mate....
Hommage
Geplaatst: 10-07-12 00:53
Pfoe.. wij hebben het hier ook gehad.. gelukkig waren we er heel snel achter en alle drie de honden (1 was besmet) en de twee katten aan de medicijnen. Wij hebben nooit echt ons huis schoon hoeven maken met speciaal spul oid. Dweildag wel met dettol. Na twee weken waren wij er gelukkig weer vanaf. Beterschap voor je hond edit: vrij besmettelijk voor mensen ook ja, dus handen goed wassen ed. :
Heb de dierenarts gebeld,maar die wist het niet. Vandaar mijn vraag hier. Heb vandaag een liter dettol gekocht. Alles gezogen gedweild honden spullen in de was. Ik heb voor mijn andere 2 honden ook een kuur besteld voor alle zekerheid.
Och arme ziel, hoop dat hij snel beter wordt... Onze hond kwam als pup bij ons met Giardia. Uiteraard is de hond behandeld door de DA en ik heb het huis ook helemaal schoongemaakt met Dettol. Nooit meer ergens last van gehad, gelukkig. Hou inderdaad je andere hond ook goed in de gaten, Giardia is ontzettend besmettelijk!
Wij hadden een Spaans opvangertje, die het had toen ze bij ons kwam en daardoor werd één van onze andere honden ook besmet. Ik heb niets speciaals hoeven doen, alleen de betreffende honden medicijnen geven. De andere honden hebben het ook niet gehad.
ik heb toen mijn katten het hadden schoongemaakt met imaverol
dierenfan
Geplaatst: 10-07-12 21:15
ontlasting (poep) op straat opruimen en in de buurt waarschuwen omdat het goed van een hond uit de buurt kan komen. Is er niet toevallig een pupje bij gekomen pas geleden in de buurt?
Bedankt voor jullie tips. Hij voelt zich al ietsjes beter. Had beneden geslapen voor t geval die snachts ineens nodig moest,maar toen t 12 uur was en ik wou gaan slapen kwam die vrolijk met zijn bal aan om te komen spelen haha. Bij ons lopen zo ontiegelijk veel honden. En idd zover ik van de week gezien heb 3 puppy's. Valt dit enigszins uit te roeien? Bij ons achter ruimt niemand wat op dus het blijft ook liggen. Heb de neiging om daar niet meer te wandelen,maar kan verder weinig naar toe. Er lopen ook kippen bij ons achter en onze hond wil nog wel is snel die kippe stront opeten. Ik hou hem altijd kort op het stukje,maar soms be n ik te laat. Zou het ook van kippe stront kunnen komen?