Wondje/plekje op pootje van kat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy517

Wondje/plekje op pootje van kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 15:56

Gisteravond ontdekte ik ineens een klein rond plekje op het pootje van de kat van mijn vriend.
Hier een klein fotootje:

Afbeelding

Poekie lijkt er zelf geen last van te hebben, hij bijt/krabt er niet aan, en ook als je zelf in de buurt komt van het plekje laat hij je gewoon je gang gaan.
Maar nu vraag ik me af hoe dit plekje er kan komen..
Hij loopt vaak buiten dus misschien heeft hij gevochten met een andere kat.

Is het nodig om hier meteen mee naar de DA te gaan? Of moeten we gewoon even aankijken hoe het gaat?

Anne_mieke88

Re: Wondje/plekje op pootje van kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 15:57

Ik zou het schoonmaken met gekookt water (wel even laten afkoelen) en het lekker laten rusten. Goed in de gaten houden voor infecties etc..

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 16:11

Oke, dan zal ik dat straks gaan doen als mijn vriend thuis is!
Denk dat het in mijn eentje niet gaat lukken aangezien de kat niet zo van water houdt en ik geen krassen wil :=

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 16:20

gewoon water uitkoken en af laten koelen (mag lauw wezen) dan iets van keukenrol of een schone theedoek vochtig maken...je neemt de kat op schoot met brokjes of wat leukkers (kaas/ham) en maakt dan de poot schoon....poes hoeft zelf niet nat te worden :P

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 16:36

Ziet er vrij schoon uit zo op de foto. Zou het idd even aankijken en wat Anne_mieke88 schreef kan nooit kwaad. Mocht het wondje dikker en pijnlijker worden en poeslief wat slomer dan maar even bij de DA langs, dan kan er een abces zitten en voor de kat is het gezelliger als dat zo snel mogelijk wordt verholpen. Bij twijfel kun je altijd wel even bellen, lijkt me (beetje een disclaimer, het blijft een gok vanaf een plaatje en ook ik ben geen DA). Maar zo op het eerste gezicht...mijn kat zou een uitbrander, huisarrest regelmatige poot,- en gezondheidscontrole krijgen en vooralsnog niets meer tenzij het wondje niet netjes heelt.

Maar hoe zo'n beestje er aan komt? Vechtwondjes zitten meestal op en rond de kop (meestal dan, een vorige kat van mij presteerde het om er eentje achter zijn oksel te krijgen :') ), hij zou ook ergens in of achter kunnen zijn blijven haken, het lijkt een beetje een soort van ontvelling, het soort wondjes wat ik altijd op mijn handen heb omdat ik overal aan blijf kleven := .

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 16:44

Vond idd ook al dat het er schoon uit zag :j
Hij ligt vandaag alleen al wel de hele dag boven te slapen in plaats van buiten rondrennen, maar dit zie ik niet meteen als een teken dat er iets aan de hand is aangezien hij gewoon eet en geaaid (geaait?) wil worden *D

In ieder geval bedankt voor de tips!