Van 3 honden, naar 1 hond..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nikki__

Van 3 honden, naar 1 hond..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 22:17

In een zeer korte periode (3 maanden) hebben we afscheid moeten nemen van twee van onze honden.
Natuurlijk weet je dat er bij oudere honden een periode komt dat je afscheid van ze moet nemen, maar het is veel te snel gegaan.
Sanne hebben we 3 maanden geleden laten inslapen, na een hersenbloeding.
Vrijdag heb ik m'n meisje moeten laten gaan. Veel te vroeg. Ze was al een aantal dagen niet lekker en op een röntgenfoto was veel ontlasting te zien. Heeft laxerende middelen mee gekregen en knapte ze op. Tot ze woensdag weer vreselijk achteruit ging. Harde, pijnlijke buik en heel levenloos. Afspraak gemaakt met de dierenarts voor een echo waar ze gelukkig direct terecht kon.
Op de echo kwamen ze een zeer grote tumor op haar milt tegen en zagen ze veel vocht in haar buik. Dit kon ook bloed zijn. Ze is met spoed geopereerd, waarbij we werden gewaarschuwd dat ze bij uitzaaiingen direct zou worden ingeslapen. Mijn meissie, mijn sterke kanjer, was zo hulpeloos. Tijdens de operatie kregen we het goede nieuws dat er geen uitzaaiingen te vinden waren, maar dat er wel heel veel bloed in haar buik zat. De tumor was gaan lekken. Er is ruim 1.5 liter bloed uit haar buikholte verwijderd.
Na de operatie was ze volgens de dierenarts redelijk actief. S'middags hebben we haar opgehaald waar ze nog aardig duf was. De narcose kreeg de schuld en we moesten haar lekker verwennen met vlees. Geen probleem!
S'avonds werd ze slechter en s'nachts zijn we terug naar de dierenarts gegaan. Haar bloedwaardes waren goed, maar toch reageerde ze nergens op. Ze leek wel onder narcose. Tijdens het bloedprikken viel ze zelfs in slaap. Haar pols was wel erg sterk. Uitgeput, maar geen reden om de hoop op te geven.
Er werdt een nieuwe echo gemaakt om te kijken of er toch geen bloed in haar buik zat, wat gelukkig niet het geval was.
Om 1 uur werdt ik gebeld, of ik naar de kliniek kon komen, het ging niet goed.
Daar aangekomen hapte mijn meisje naar lucht, maar was al niet meer op de wereld. Haar lijfje heeft de strijd opgegeven en ik heb haar laten gaan.
Mijn meisje, 13 jaar en nog vol levenslust, heeft de strijd verloren. ;( Ik kan het nog steeds niet beseffen. Het is allemaal veel te snel gegaan.
Het enigste wat ik maar kan denken, 'wat als ik eerder die echo had laten maken.. Had ik dan nog mijn meisje bij me gehad?' ;(
Woensdag krijgen we de uitslag van de tumor, maar ook komt haar as woensdag terug. Een hele dubbele dag dus.

Meiden, passen jullie goed op elkaar daarboven? Dan zorg ik dat hier de herinneringen in leven blijven.

Afbeelding

Kaaaren

Re: Van 3 honden, naar 1 hond..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:19

Wat zal het stil in huis zijn. Sterkte.

AnoukShel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:20

Heel veel sterkte met dit verlies..

Dit is ook het geen waar ik zo tegen op zie om ooit afscheid te moeten nemen van mijn
2 kleine vriendjes..

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:21

Goh wat verschrikkelijk naar. Hier loopt ook een 12 jarige labrador die ook al het 1 en ander mankeert ik vrees voor de dag dat het ook zo ver is.

joyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:26

het is heel naar om je honden te verliezen,
ik heb mee gemaakt, op de dag dat ik zelf uitgerekend was van mijn dochter, hebben we de hond van ons laten inslapen ook een herseninfarct. heb van hem de laatste kwispel gekregen, daarna was het over, en hebben we hem laten inslapen.
zelf heb ik nu twee honden, en hoop nog lang van ze te mogen te genieten.

heel veel sterkte!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:30

Och meiske toch :(:)

potverdorie...... heb even geen woorden. Heb 3 jaar geleden 2 honden kort na elkaar moeten afgeven. Wil niet zeggen dat ik weet hoe jij je nu voelt....... ik wens je heel veel sterkte. En m'n pb box is open voor je, als dit topic niet meer loopt is je verdriet er nog steeds denk ik zo :(:)

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:33

Ach, wat een verdriet... Onze rottweiler is anderhalf jaar terug ook aan een milttumor overleden (ook bloed in de buik), die rotziekte ook... Heel veel sterkte met het verlies van beide honden, het is niet niks :(:)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:40

wat vreselijk....dat is wel een heel leeg huis nu...van 3 naar 1... ;(

heel veel sterkte met dit grote verdriet... ( heb je overigens die opvanger niet meer? )

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 13:37

Het is inderdaad de leegte, de gewoontes die je mist. Gips wilde nog wel eens weglopen op bepaalde punten, daar lijnde ik haar dan ook altijd aan. Je stopt nu nog steeds automatisch bij die punten en wacht totdat Gips naar je toe komt, alleen die komt nu natuurlijk niet meer.

Het enigste wat er nu steeds door mn hoofd spookt 'wat als ik eerder was geweest?' Dat gevoel zal moeten slijten.

De pleeghond is er nog steeds, maar die is overdag niet thuis. Hij kan niet alleen zijn en gaat altijd mee naar het werk met vriendlief. Stuur je er even een PB'tje achteraan!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:42

Oh wat erg, heel erg veel sterkte!!! Ik weet helaas precies hoe het voelt, vorig jaar ook mijn twee schatten verloren in 3 weken tijd.
Ook mijn pb staat open als je eens een keer van je af wilt schrijven en heel veel sterkte nogmaals :(:) :(:)
Wat zal het stil zijn!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 16:45

Wat erg... Heel veel sterkte! :(:)

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 20:56

Verschrikkelijk zeg ;( Veel sterkte.Ik heb hier ook een oudje rond lopen maar ik moet er nog niet
aan denken :n

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 20:57

Sterkte.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 21:08

Sterkte.. ik weet precies wat je doormaakt, al zat er bij mijn hondjes iets meer tijd tussen...
In September vorig jaar ging de ene, die was ineens op, een cocker spaniel van 9 jaar oud. Nog een week getobd met haar maar nadat we een echo lieten maken bleek dat ze vol zat met tumoren, arme hond..
En een week geleden is mijn 4 jarige Franse Bulldog totaal onverwachts overleden aan -ik denk- een hartaanval. Alles wijst daarop maarja, zeker weten doe je het nooit.

Zoals je zelf ook inderdaad zegt, het zijn de gewoontes die je zo mist, het beseffen dat ze de rare dingen die ze deed nooit meer zal doen.. Ik heb twee dagen echt vreselijk gehuild, de eerste nacht geen oog dicht gedaan, alleen maar gehuild, want ik kon er met mijn hoofd niet bij.. Ik heb tot nu toe alleen nog maar meegemaakt dat onze honden gewoon oud werden en vanzelf aangaven dat ze op waren, zodat je er een beetje naar toe kon leven. Maar dit gebeurde zo onverwachts, in slechts een paar minuten, en ik was er geen eens bij.. Mijn zus belde me op met het nare nieuws.

Als er dan door je hoofd gaat hoe het lieve beestje je altijd kwam troosten als je aan het huilen was (of net deed alsof), hoe ze dan meteen naar je toe kwam rennen zodra ze het door had en probeerde je in je gezicht te likken... dan barst je meteen in tranen uit en ben je echt ontroostbaar.. Het is zo vreselijk. Op het moment dat je haar in huis neemt wéét je dat je ooit weer afscheid moet nemen en dat je er dan vreselijk verdriet om hebt, maar poehh.. als het zo ver is ;(

Nogmaals heel veel sterkte.. :(:)