Bij voorbaat wil ik alvast zeggen, dat we dit niet gister hebben bedacht en morgen wat neer willen kwakken, er is goed over na gedacht voordat we hier echt op door zijn gegaan en het serieus hebben genomen. Ik zet het hier alleen neer voor tips
Ik moet nu nog een half jaar m'n school afmaken en dan komt er sowieso nog niks, het gaat pas gebeuren als we er allebei tijd en geld voor hebben. Maar goede voorbereiding is het halve werk!Wat mijn 'onderzoek' tot zover heeft opgeleverd is vooral 'van geiten leer je vloeken' en dat de omheining heel erg goed moet zijn, dit heeft eventueel met elkaar te maken
Ook, een goed plekje waar ze kunnen schuilen.Ik dacht ergens te hebben gelezen dat een stalletje onder de 1 meter altijd in principe is toegestaan om te bouwen? Hoe doen jullie het met wei onderhoud? Wat voor bemesting gebruiken jullie? En hoeveel hooi eten 3 dwerggeitjes gemiddeld per dag/week/maand?
We willen qua ruimte een plekje van zo'n 20 bij 20 meter huren. Hoeveel huur zou een boer daarvoor kunnen vragen?
Er zijn nog genoeg andere dingen en vragen maar voor nu hou ik het even hier op om de reacties te peilen.
!!
). Wij maaien de geitenwei nu regelmatig om het gras wel kort genoeg te houden zodat het niet gaat overwoekeren.
Daar hebben we dus inderdaad ook over na gedacht en we dachten zelf aan een combinatie van een soort hout met daarvoor/achter nog gaas.